ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: SKOGSHUGGAREN skrivet 15 november 2008 kl. 19:36:19
-
Hej
Hur gör jag för att uppnå maximal styrka på min linhai300? Jag är ej intresserad av höga toppfarter
utan jag vill ha en som är råstark och lättvarvad. Har klippt varvstoppet redan.
Har läst om att byta till ett 160 munstycke,lönar det sig?
Mvh Henke :headbang:
-
ett annat enkelt sätt är att plocka bort några vikter ur variatorn (men ta dom 2 och 2 så du behåller jämnvikten). Då blir den mer lätt varvad och "starkare" eftersom den blir "lägre växlad". Grym skillnad.
Men som sagt annatr är det väl annat munstycke, Nytt avgas eller annan "vanlig" motor trim som gäller.
-
Finns det några risker att den tar stryk av detta? Hur många vikter kan man eller bör man ta bort? Är för mig
att det finns 8st.
Mvh Henke
-
Japp det finns 8 st. Jag har bara provat att köra med 4 vikter. Och maskinen tog inte vad jag stryk av detta (vad jag vet). Men eftersom jag kör mestadels på väg så tyckte jag att det varvade lite väl mycket i låga farter (topp farten är den samma och den varvar inte mer då, den varvar mer genom hela registret). Men nästa gång jag har isär den åker nog 2 vikter. för det accelererar betydligt bättre med 4 vikter gämfört med 8.
-
Jag tog bort 2 vikter på den jag hade, det funkade bra.
-
Hej
Hur gör jag för att uppnå maximal styrka på min linhai300? Jag är ej intresserad av höga toppfarter
utan jag vill ha en som är råstark och lättvarvad. Har klippt varvstoppet redan.
Har läst om att byta till ett 160 munstycke,lönar det sig?
Mvh Henke :headbang:
Min maskin blev grymt mycket starkare och kom även upp i toppfart dubbelt så snabb bara genom att byta avgassystemet till ett effektsystem. Visst det är det dyraste att byta men det var det som gjorde mest skillnad. Tidigare om man blev tvungen att backa ur ett djupt dyhål med 4wd inkopplat så fick man kämpa på, nu är maskinen så pass stark att den bara morrar till så är man uppe.
/Blizzter
-
Kör ju med gurras gamla och jag håller med. Den går finfint nu
-
Kör ju med gurras gamla och jag håller med. Den går finfint nu
Hur långt har den gått nu då, har
du bytt rem eller nån annan slitdel?
-
Jag kan säja att byt till ett 140 munstycke kostar några 10or ta av locket på luftburken för att byta filter är slöseri med pengar den andas inte bättre för det orginal är lika bra sen ska du borra upp hålet till fullgas spjälet för det är pluggat sen borrade jag upp ett 16mm hål raktigenom ljuddämparen i orginal den går som ett skott den är hur stark som helst samt klippte varvtals regulatorn den gör lätt 100 detta har kostat mig 60kr
-
Kan du förklara hur du gjorde gällande fullgasspjället?? Klart spännande :headbang:
-
Jag tar bort luftburken så att man kommer åt förgasaren man plockar bort förgasaren tar av botten där luften kommer in ser man ett mässingsrör detta är pluggat det ska borras upp underifrån det är fullgasspjället för när du ger fullgas såskall det spruta in mera bränsle med den lilla mekaniska pumpen men det kan den inte om där är stopp