ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: yourgod skrivet 12 november 2008 kl. 18:29:16

Titel: Bensinkran
Skrivet av: yourgod skrivet 12 november 2008 kl. 18:29:16
Nån som vet en sida eller nått där man kan få tag på en bensinkran till en Dinli 450?

Har letat överallt men hittar inget :banghead:
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: Hirsch skrivet 12 november 2008 kl. 18:38:42
Har du kollat med www.atvhuset.se
Andreas brukar kunna ordna fram det mesta :)
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: yourgod skrivet 12 november 2008 kl. 23:49:30
ok ska prova de.

Tack.  ()p
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: jonny-öjebyn skrivet 26 november 2008 kl. 22:09:11
www.Virusvarning för freddys sida.se   ;)
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: Kenth skrivet 2 december 2008 kl. 22:48:48
Vad är det för fel på den? Läcker den i koppen som vanligt så byt till viton o-ring som tål vår nordiska bensin!
Annars håller jag med jonny-öjebyn www.Virusvarning för freddys sida.se är kanon bra!
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: DanielN skrivet 25 maj 2009 kl. 23:36:05
Vad är det för fel på den? Läcker den i koppen som vanligt så byt till viton o-ring som tål vår nordiska bensin!
Annars håller jag med jonny-öjebyn Virusvarning för freddys sida.se är kanon bra!

Min läcker där, vart får man tag på dessa oringar?

Lustigt också för jag upptäckte ikväll att jag kört runt med kranen i läge "off" (rakt ner) men det har fungerat ändå  :hmmm: Suger soppapumpen genom en stängd kran eller? När jag vred över till "on" slutade det läcka.
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: p_stman skrivet 26 maj 2009 kl. 05:23:37
???? det är väl neråt som den är på ??? framåt är den väl av?
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: DanielN skrivet 26 maj 2009 kl. 07:59:37
???? det är väl neråt som den är på ??? framåt är den väl av?

Något är knas, verkar långsökt om soppapumpen skall kunna suga "förbi" en stängd kran. lI min manual står det dock tydligt med bilder att "ON" är bakåt, "RES" framåt och off rakt ner  :hmmm:
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: p_stman skrivet 26 maj 2009 kl. 09:06:07
Citera
Något är knas, verkar långsökt om soppapumpen skall kunna suga "förbi" en stängd kran. lI min manual står det dock tydligt med bilder att "ON" är bakåt, "RES" framåt och off rakt ner  :hmmm:

on bakåt??? inte på min SS jag hade tidigare i allafall, då var off framåt, on neråt, res uppåt tror jag, dock så slog jag aldrig på reserven på den.
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: DanielN skrivet 26 maj 2009 kl. 09:23:05
Citera
Något är knas, verkar långsökt om soppapumpen skall kunna suga "förbi" en stängd kran. lI min manual står det dock tydligt med bilder att "ON" är bakåt, "RES" framåt och off rakt ner  :hmmm:

on bakåt??? inte på min SS jag hade tidigare i allafall, då var off framåt, on neråt, res uppåt tror jag, dock så slog jag aldrig på reserven på den.

Då är det inte samma, min går inte vända uppåt. Bara fram, ner, bakåt.
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: DanielN skrivet 26 maj 2009 kl. 14:02:14
Traskade ut i garaget och tog en titt till, koppen under som är gängad satt löst. Drog åt den och satt kranen i läge ner som enligt manualen är "off", droppade då bensin igen. Vred kranen bakåt då slutade det.. Känns som soppan kommer från infästningen till koppen, antar att det finns en tätning där under.

Ska tömma bensinen så jag undersöka mer noga.
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: Dinh_Lee skrivet 26 maj 2009 kl. 19:30:21
Min kran började droppa när jag tankade första gången! Det visade sig att det var en spricka i godset. Liten jävla spricka som var svår att se. Det rann ur den och jag trodde det läckte ur koppen, höll på bli galen innan jag upptäcke felet. Dom hade dragit åt ena skruven så hårt att det blev en liten spricka.. Hämtade en ny kran hos Dealy. Inget tjafs! Ta bort och titta NOGA.. Lycka till..  ()p
Titel: SV: Bensinkran
Skrivet av: DanielN skrivet 26 maj 2009 kl. 20:17:33
Fixat det ikväll, först gåtan med vad som är av och på: i min manual står det uppenbarligen fel, neråt är på, framåt reserv och bakåt är av.  :rtfm:

Som jag nämde så lossnade koppen först, o-ringen hade svällt och tätade inte längre. Bytte oring och drog dit koppen så nu är det tätt igen..  ()p

Tack för infon..