ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: sirpatrik skrivet 9 januari 2006 kl. 09:41:58
-
Nån som vet vad "Bakdrev 36T passar med viss modif. i orig 40T fäste " betyder, hur mycket modif. krävs????
-
liiiiiiiiiite mer info om det kan du nog skriva va? Modell? Märke? Försäljare för dreven? lättare att svara då. Men det är kanske slipning av dreven som menas, lättast är att maila dom istället och fråga.
-
ja, de handlar om om SMC CBW 250 och den beskrivningen står det på de flesta sidor som jag sett bl.a www.gatquad.se.
Hoppas på ett bra svar.
-
det är muttrarna som tar i kedjan så lättast är att svetsa och strunta i muttrarna gjotde så på min kasea jag hadde förut.
Men cyckeln blir för slö med 36 ta 38 i stället då passar det också utan att det tar i.
-
Ja du sirpatrik!
Det innebär att du får slipa och passa in själv och jag rekomederar inte ett köp av detta drev!! SMC-marieholm ville gärna prova fast jag berättade hur man får göra så jag fick beställa hem ett till honom med dom promisserna att han inte behövde betala från han provat !! Jag tror det tog 2timmar efter det han hämtat drevet tills han ringde och sa att jag skulle beställa hem ett drev komplett med hubb!
Hoppas jag hjälpt dig med detta svar och vill du ha mer info så skicka ett Pm till smc-marieholm så tror jag han kan förklara bättre!
Min hemsida kommer snart att vara omgjord med E-shop och då försvinner det drevet ur mitt sortiment men den kommer att vara uppdaterad med allt som jag har i mitt sortiment även till andra maskiner!!
Mvh Nonne
-
tack för alla svar, ett 38 drev är de tillräckligt för att få ner motorvarvet?
-
Har provat drevet som Nonne pratar om, betecknar det som i princip omöjligt att använda, förstår inte ens varför de tillverkar det, möjligtvis kan man svetsa dit det, skruvarna är iallafall ivägen samt stora delar av hubben, men svetsa är inte lätt med tanke på de olika materialen i drevet och hubben, jag köpte 36-drev anpassat till "32-hubben" det är lagom utväxling och fungerar utmärkt!
Har för övrigt tagit foto på drevet monterat på hubben, då ser man det "omöjliga" i det... :x
Tack till Nonne för övrigt som villigt hjälpte till med delar till mina "utvärderingar" :!: :wink:
-
hur känns den då med 36t drev då ?
vart den mycket segare i acc jämfört med orig ?
vart kan man köpa 36t drev anpassat för 32 hubb nånstans
Har även blivit rekomenderad 38t drev av denada , men har även läst i nån annan hemsida att det är knappt någon skillnad gentemot orig 40t
vill gärna inte lägre än 36 då jag vill inte ha en allt för seg quad (den är liksom inte jätte snabb orig :)
-
jag tycker 36-drev är den perfekta kompromissen, inte slö i acc och ändå hyfsat stark i backar och motvind... (där är 32-drev kass)
Jag köper mina delar av Nonne på gatquad.se, hade redan ett 32-drev komplett med hubb, köpte bara "drevhalvan" 36t av Nonne o bytte det på 32-hubben... :idea:
38 drev tror jag inte är lönt, för liten skillnad... :!:
-
okej, tack för den informationen
ska testa den, men vet du på rak arm om man kan endast köpa 32 hubben o sen kompletera det med 36t drevet (dvs lösa delar)
-
Finns ett komplett 36drev med hub, jag köpte drevet löst då jag redan hade hubben från ett 32drev och den är samma (blev lite billigare). :wink:
Saxat från http://www.smcatv.se/
"Drevsats 36T bak (40T std.)
Ökar toppfarten, ger lugnare motorvarv
En bra kompromiss
Passar 170 / 200 /250 modeller
inkl.hub o bultar"
-
tack