ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: 4hjularn skrivet 27 oktober 2008 kl. 12:17:11
-
Tänkte bara höra om det är mycket att riva för att komma åt att justera ventilerna.
Kanske jag skall låta verkstan se över detta och samtidigt be dom se över bestyckningen, känns som man är lite lost med för mig helt ny maskin.
Pratade med Denada och dom rekommenderade K&N öppet filter vad säger ni om det?
-
Jag kör med k&n och 190 munstycke o marvingblås o revmax cdi;går som fan ()p ()p
-
för att komma åt ventilerna så måste du plocka bort tanken (och plasten som sitter ovanför )
sen är det bara att lyfta på ventilkåpan
-
Måste man riva hela motorn för att ställa ventilerna?
Funderar på att gå egenom min motor nu i vinter då man har ett garage 3 meter från dörren D:
-
Man ska ju inte ropa hej innan man har kommit över bäcken,men det värkar inte svårt att kolla spelet på ventilerna själv ()p
Fyll i här nu ni som har gjrt det själva,var det svårt vad ska man tänka på osv osv.
-
Kolla är en sak, justera en helt annan....
-
Jo jo, Att kolla in i toppen är duktigt lätt.
Ett jävla meck att plocka bort all jävla plast bara :tickedoff
Ska kolla igenom alla jävla manualer man har på datorn på Dinli:n och kolla vilket spel det ska vara och kanske så står det även där hur man gör?
-
Fått tillbaka Dinlin och ventilerna var helt ok inom angiven tolerans samt täta och fina.
När jag köpte den så satt det ett Yoshimura system på och tidigare ägaren hade ingen koll på bestyckningen plus att orginalluftfiltret satt kvar.
Meken jag lämnade den till konsulterade Dealy och det slutade med ett K&N-filter samt 47,5 i lågfartsmunstycke och 167,5 i huvudmunstycke och det blev en helt ny karaktär på motorn.
Den svarar mycket bättre på låga varv och det skjuter på betydligt bättre på höga så jag är tvärnöjd.