ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Dirty_rider skrivet 30 september 2008 kl. 16:06:02
-
Det börjar med att i mitten av juli jag skaffar mig en sån där omtalad bentley...oj ursäkta jag menar en dinli, jag hinner ha den ett par veckor och tadaaaa...den slutar funka förvånade? nej trodde väl inte det. Jag går igenom allt kollar t om trådar här på atvcenter men inge resultat. Jag ger upp efter den ha stått stilla i flera veckor, får i slutändan skicka den på reparation. Dom som ska reparera den misstänker förgasaren...men det såg bra ut veckorna går hörde inget från dom. För att göra en lång och utragen jobbig jävla historia kort så får jag min dinli tillbaka efter exakt EN HEL MÅNAD för att dom skulle byta ut shimsen som det var fel på. Lämnade in den 19 augusti fick tillbaka dinlin den 19 september innan det så stod den hemma och vänta på att få tid för reparation vilket inte var lätt. Där tar inte min lilla dinli historia slut...Jag vänder mig till ett omtalat företag som säljer dinli delar som många pratar gott om...av någon konstig annledning vilket jag inte kan förstå för att kallar man det att vara service minded på det företaget så är alla internet bedragare mer service minded då dom åtminstonde tar sig tid att ge dig fejkade uppgifter och tar sig tid att svara på alla mejl tills du inte hör något från dom för att dom fått sina cash. Jag ringer iaf dom på det här företaget i slutet av juli och vill beställa en svart stänkskärm fram + en backwire. Får svaret att det är inga problem...men stänkskärmen fick man beställa av våra kära DEALY ( vi kommer till det sen) En så länge äre lungt för att jag säger att jag väntar...tiden går dagarna går månader går...har än idag inte hör något från dom, sist jag hörde från dom var när JAG ringde dom för att kolla hur det låg till med beställningen. Dom gav mig det mest service inriktade svaret " ööh vet inte vad som har hänt, ööh får ta och kolla upp det och ringer dig" Vad gör man då?? Jo man tröttnar efter ha jagat och ringt dom och skickat mejl som dom fortfarande inte svarat på och vänder sig till ett annat företag. Det visar sig att när jag har ringt runt till en massa andra dinli återförsäljare så får jag veta att att just svartstänkskärm fram är restad hos DEALY...det fick jag veta av andra och inte av det här service inriktade företaget. Jag vänder mig till ett annat företag som många känner till och där så är dom iaf hjälpsamma. Jag bestämmer för att beställa skärmen där och får svaret att det kommer att ta ca 3-4 veckor att DEALY ska få hem den. Beställningen gjorde den 25-26 augusti...precis...det har gått mer än EN MÅNAD. Fick svar idag att DEALY får hem delarn i slutet av OKTOBER fast man beställt dom för en månad sen. Inget man precis vill höra efter ha laggt ner flera tusen på en dinli + reparation som jag är villig att gå back på bara för att bli av med den här mardrömmen.
Jag skriver INTE det här för att få er att tänka annorlunda lr smutskasta ett märke det är upp till var och en hur man vill se på saker o ting. Jag berättar bara min erfarenhet av det jag gått igenom.
Ps. Håll utkik efter den billigaste 07:an på blocket inom kort ;) som dessutom funkar bra.
-
tjena!!!
Att :whip:Dealy är helt värdelösa vet nog många, tråkigt att råka ut för dom och deras
sätt att behandla kunder
Finns vissa kända+okända åf som behöver sig :whip: också.
//tompas
-
Jag kan bara nämna en riktigt bra återförsäljare och det är DENADA där är några som bryr sina kunder.
Dom har erbjudit mig kompensation pga att DEALY gjort bort sig...
Jag kan säga så här att skaffar jag mig en 4-fjuling längre fram i framtiden så åker jag till denada och köper mig en 4-hjuling som inte har någon som helst anknytning till DEALY.
-
Jag kan bara nämna en riktigt bra återförsäljare och det är DENADA där är några som bryr sina kunder.
Dom har erbjudit mig kompensation pga att DEALY gjort bort sig...
Jag kan säga så här att skaffar jag mig en 4-fjuling längre fram i framtiden så åker jag till denada och köper mig en 4-hjuling som inte har någon som helst anknytning till DEALY.
Helt rätt.
Har också tyvärr fått lära mig att Dealy är inget man vill ha att göra med.
Tycker det är konstigt att dom ens finns kvar än :hmmm:
-
Tråkigt det som hänt, men det jag tycker är så konstigt, är att Dealy upplevs så olika. En del har så otroligt jobbigt med dem och andra inga problem alls. Återigen tror jag att det är åf som är orsaken i slutändan. Varför annars denna skillnad på deras uppträdande? Konstigt
Var problemet att dem inte hade alla delar hemma eller var det nå problem med maskinen som dem inte godkände?
-
Tråkigt det som hänt, men det jag tycker är så konstigt, är att Dealy upplevs så olika. En del har så otroligt jobbigt med dem och andra inga problem alls. Återigen tror jag att det är åf som är orsaken i slutändan. Varför annars denna skillnad på deras uppträdande? Konstigt
Var problemet att dem inte hade alla delar hemma eller var det nå problem med maskinen som dem inte godkände?
Njaa det hela handlar lite om lite olika faktorer...Företag som inte är mån om sina kunder, i slutändan är det vi som gör att dom överlever och inte konkar. Det andra är att dealy inte verkar kolla upp återförsäljare om dom är tillräckligt kompetenta när det gäller deras produkt i det här fallet dinli. Mekaniker som t. ex inte har en aning om hur man ska mecka med en dinli, har inte alla 4 takts motorer i stort sätt samma funktion motormässigt lr är jag helt ute och cyklar?!
Allt pekar mot DEALY...Dom verkar bara bry sig om att sälja sina produkter så länge dom gjort det är dom nöjda. När det gäller en garanti fråga då är dom snabba på hugga (Vilket jag har läst om) Det klart dom gör det då det handlar o pengar i deras ögon...något dom helst vill undvika för att det är något som dom får stå för.
Restade reservdelar som tar en evighet att ta hem så länge det inte gäller ett munstycke som kanske deras åter.försäljare har på lager. Det är något INTE åter.försäljaren kan råför men så länge man får ha med DEALY att göra äre inte längre kul när något kommer att pajja på dinlin.
-
MAS:
Dom kommer finnas kvar så länge folk köper Dinlis, finns ingen efterfrågan så kommer dom att gå under...allt har sin tid.
-
Hmmm mycket konstigt att du upplever Dealy så omöjliga.
Undra om inte det är åf som har varit dålig på att ta ärendet med dealy i dem flesta fall.
Tror inte att det är du som kund som har pratat med dealy? (om nu inte din åf har har "konkat")
Titta bara på ett så etablerat märke som can-am hur dem behandlar garantiärenden.
Men jag tror nog att många importörer och GA accepterar ett garantiärende om det läggs fram på rätt sätt.
Har beställt delar till min (reserv/slitdelar) och där har man faktiskt fått dem på ca en vecka och då bor jag ca 100 mil från Dealy (även min ÅF bor 100 mil från dealy)
Sedan beställde jag en lite udda pryl en Bakdämpare, tog nästan 2 veckor pga den skickades från fabrik eller nått. Allt inom 2 veckor är väl helt ok.
Tycker väl att en bakdämpare borde finnas i sverige men nu tog det bara 2 veckor så det kan man inte gnälla på.
Förstår at det inte är lätt att välja rätt ÅF, handlar nog mest om hur tur man har.
Håller med att vissa åf borde verkligen inte sälja motorprodukter.
Ett tips att sålla lite bland okunniga åf:are är väl att ta med en kunnig person till butiken och ställ lite kluriga frågor då märker man om han är ute och cyklar. :whip:
-
Onlyhenke:
Kul att se att någon har hopp kvar ;)
Skämt o sido...Tycker du inte 3-4 åter.försäljare är tillräckligt att ta kontakt med ang en plast skärm?
En av åter.försäljarna jag har vart i kontakt som dom flesta känner till här på atvforumet tänker inte nämna namn. Enligt många här är dom väldigt bra...tills det kommer till kritan. Det är väl bra om man fått en vara levererad inom 3-7 dagar men har det gått långt över leverans tiden och man inte hör något från dom...inte ett mejl lr telefon samtal vad mer kan man göra som kund? Man kollar med dom upprepade ggr men inget händer förutom att dom säger att dom ska ringa upp en. Du kanske tänker dom har mycket att göra och glömt bort mig?? det tror jag knappast då jag har laggt en beställning på dom reservdelarna.
Denada är dom enda som har visat sig vara väldigt service inriktade. Dom har inget att förlora genom att vara mån om kunden, dom får en glad och nöjd kund som garanterat kommer att komma tillbaka.
Det andra företaget däremot har förlorat mig som kund och kommer garanterat höra vad jag har att tycka om dom genom att inte rekommendera dom för andra.
Varför jag hakat upp mig på det här med återförsäljare/försälning och service inrikting är för att jag själv vet hur viktigt det är med nöjda kunder då jag har vart egenföretagare under ett antal år.
-
Jag håller med dig ang. hur viktigt det är att behandla kunder rätt, så därför får jag beklaga att det har hänt. Dealy och dinli är inte det stora problemet här om jag fattat rätt, utan alla dessa åf förutom denada?
(det lät i ditt första inlägg so m att det var stora problem med dealy också)
Så egentligen en dinli genom denada är ett lyckat köp? ;)
-
Kanske behövs en tråd om återförsäljare/försäljning och service !?
-
Njaaa...Ett lyckat köp är en SMC WILDCAT 500 genom denada ;)
Men det får bli längre fram i framtiden.
-
daltons:
Det skulle inte vara helt fel.
-
Njaaa...Ett lyckat köp är en SMC WILDCAT 500 genom denada ;)
Men det får bli längre fram i framtiden.
Nja det är ju som samma sak som en dinli.
Skulle nog hellre välja en dinli som har funnits på marknaden längre.
Är den billigare än en dinli smc:n ?
-
smc:n kostar 59900:- det som jag blir heltänd på vad gäller smc:n är den har en
PREDATOR motor.. jaja säger ni det har dinlin med.. men nej det har den inte.. skiljer både på topp och cylle..
men smc:n har en 500 fuji exakt samma som predator.
najs säger jag... bara hoppas att kvaliten på resten också är bra.
personligen hade jag valt smc:n. hade den funnits när jag köpte min dinli SS hade jag valt den före.
-
Jag tror att Smc´n kommer att bli en hit på marknaden, men jag undrar om verkligen
toppen är densamma som på Predatorn?
Dinlin ger ut mer hk´s än Predatorn pga att den har en ombearbetad topp och eftersom
Smc´n påstås ge ut 52hk´s så bör även den ha en liknande uppdatering?
Stämmer effekt siffrorna så har Smc´n garanterat den vassaste 500cc quaden på marknaden och
den kommer med all säkerhet att sälja väldigt bra!
Vi Dinli ägare ska vara väldigt glada att det kommer fler maskiner med Fuji motorn, det kommer
sannolikt i framtiden att bli ett större utbud av delar från tredje parts tillverkare pga av att efterfrågan
blir större!
Fuji motorn blir lite av quad-världens Volvo B18 (450cc) / B20 (500cc) ()p