ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Marqz skrivet 27 september 2008 kl. 16:12:13
-
Är det någon som vet hur stort orginalhuvudmunstycket är på Dinlin?
Jag förstår att det kan variera men på ett ungefär i alla fall.Väldigt svårt att avläsa på mitt för skruvspåret går precis så att siffrorna försvinner.
Mvh Markus
-
Tror det är 137, va det på brorsans SS..
-
En annan fråga?
Vad är det mer för munstycke som sitter i flottörhuset?
Huvudmunstycket sitter ju som i ett kopparör eller vad man ska kalla det men det sitter ju ett framför oxå mot cylindern sett.Vad är det för munstycke?
-
lågfart..
-
lågfart..
exakt
-
lågfart..
Är det någon som bytt till större lågfartsmunstycke och i sånt fall hur stort då?
-
Frågan är ju varför byta om det inte behövs?
Om du måste ha bränsleskruven inskruvad max eller om du måste ha den utskruvad 4-5 varv då är det dax att byta till mindre eller större.
Har du inte fått din att gå som den ska?
-
Jag gjorde som du sa och bytte till 170 main och flyttade nålen överst men nu har jag troligast fått samma fel som en annan kille beskriver i en annan tråd.Det rinner bensin ut slangen under förgasaren..... :banghead:
Så jag har inte hunnit köra så mycket efter bytet.Måste nog lös med den igen och kolla vad det kan vara för fel.Fanns ganska många förslag i den andra tråden så man får prova ett efter ett kanske.Det konstiga är att det forsar nästan ur slangen och det spelar ingen roll om jag har den igång eller inte.Och det rinner inte mindre fast man gasar :dntknow:
Börjar rinna direkt jag slår på bensinkranen.Så jag är öppen för alla förslag du har och även ni andra som kanske har nån ide ;)
Mvh Markus
-
Jag gjorde som du sa och bytte till 170 main och flyttade nålen överst men nu har jag troligast fått samma fel som en annan kille beskriver i en annan tråd.Det rinner bensin ut slangen under förgasaren..... :banghead:
Så jag har inte hunnit köra så mycket efter bytet.Måste nog lös med den igen och kolla vad det kan vara för fel.Fanns ganska många förslag i den andra tråden så man får prova ett efter ett kanske.Det konstiga är att det forsar nästan ur slangen och det spelar ingen roll om jag har den igång eller inte.Och det rinner inte mindre fast man gasar :dntknow:
Börjar rinna direkt jag slår på bensinkranen.Så jag är öppen för alla förslag du har och även ni andra som kanske har nån ide ;)
Mvh Markus
När man skruvar förgasare så är tryckluft ett måste så det inte blir kvar nått skräp i förgasaren.
Lätt hänt, och det låter som om du har skräp nånstans.
Helst bör man hålla till i ett "renrum" när man plockar isär och monterar ihop :)
-
Jag gjorde som du sa och bytte till 170 main och flyttade nålen överst men nu har jag troligast fått samma fel som en annan kille beskriver i en annan tråd.Det rinner bensin ut slangen under förgasaren..... :banghead:
Så jag har inte hunnit köra så mycket efter bytet.Måste nog lös med den igen och kolla vad det kan vara för fel.Fanns ganska många förslag i den andra tråden så man får prova ett efter ett kanske.Det konstiga är att det forsar nästan ur slangen och det spelar ingen roll om jag har den igång eller inte.Och det rinner inte mindre fast man gasar :dntknow:
Börjar rinna direkt jag slår på bensinkranen.Så jag är öppen för alla förslag du har och även ni andra som kanske har nån ide ;)
Mvh Markus
AJ aj tråkigt.
Men undra om du inte har kommit åt något på flottören? Hamnat snett eller blivit stukad kanske.
Bäst att kontrollera att den går lätt upp och ned när du tar isär den. Den ska ju täta när det är tillräckligt med bensin i koppen vilket den tydligen inte gör. Gissar att du har stukat den när du bytte munstycke. Måste vara försiktig när man mekar i gasaren.
-
Jo jag måste lös med den och kolla vad det kan vara.Synd bara att det är så trångt när man ska ha lös den.Skulle ha varit lika bra plats som på en Puch Montana :lol:
Men jag berättar senare hur det gått.Tack för dom förslagen ni gett mig.
Mvh Markus
-
hoppas det går bra med gasaren nu.
Om du får till den kommer du väl upp till skellefte å kör med oss på lördag :D.
-
håller me onlyhenke kom till ske-å på lördag och åk me oss
-
I dag efter jobbet blir det att ta lös gasaren igen och kolla om det är nått som är galet samtidigt som jag sla passa på att blåsa den ren med tryckluft ;) men sen undrar jag vad som kan hända om man bara pluggar slangen under förgarsaren.Får den på tok för mycket bensin eller drunknar stackaren?? ;D ;D Man vet ju att för lite bensin kan ju vara farligt men tvärt om vad händer då om man inte märker nått när man kör tänkte jag?
Mvh Markus
-
Vi har samma problem med, fast ändå inte.
Min gasare började fucka ur innan jag hade isär den.
Men kolla så att allt är rent som alla andra säger. Sen så sitter ju flottörnålen på en liten "metall-pinne"
Den kan du testa att böja väligt lite uppåt mot själv nålens spets.
Löper flottören fritt osv?
mvh // Jonas
-
Äntligen har jag fått till det...var ett mycket lättfixat fel...jag tog lös knasaren efter jobbet och plockade lös underdelen och blåste rent och grejade och blåste i soppaslangshålet och tryckte upp flottören för att se att den stängde bensin flödet och det gjorde den.Sen så skruvade jag ihop och monterade den igen men stora förväntningar att nu så kommer det att fungera som förut....hmmmm samma sak...men vad i h-vete...stängde garage dörren och gick upp...men då medans jag satt och gjorde mina behov kom jag på att det kanske hade nått med Dial-a jet:n som jag hade monterat när jag ändå hade lös den första gången :hmmm: måste ha nått med munstycket man satt dit istället för skruven som sitter orginal i botten.Lös med knasaren igen och lös med flottörhuset.Hällde bensin i flottörhuset och höll för dial-a-jet munstycket och det rann ut lika fort som jag hällt i... :hmmm: lös med munstycket och oljade gängorna lite och drog in det igen men 2 mm längre den här gången ()p och upprepade bensintricket i flottörhuset. ()p äntligen slutade det rinna ur dränerings slangen.Dit med förgasaren fort och kopplade på bensinen...hihi
inget rinnande under knasaren, ut fort för att prova....Jadu vad ska man säga.Gick den bra förut så vart den ännu rappare nu.
Ja så kan det gå när man är lite slarvig eller vad man ska säga.Men jag tordes inte dra in det längre första gången för det gick så tungt och sen är det ju bara mässing så man måste ju vara lite försiktig.Hoppas jag kan hjälpa nån med mitt misstag.
Så nu är det bara hoppas det blir lite väder så man kan fara och justera in DJ lite bättre.Sen vill jag tacka alla som kommit med förslag om vad felet kunde ha varit Tack Tack!!
Mvh Markus en glad skit igen :)
-
hoppas det går bra med gasaren nu.
Om du får till den kommer du väl upp till skellefte å kör med oss på lördag :D.
tyvärr kan jag inte komma till skellefteå i helgen men det vore nog en rolig upplevelse att få se lite nya vyer.Ska till stugan i Vindeln och göra klart för vintern.
Men jag tackar på inbjudan och hoppas den kan stå kvar ;)
Idag har man beställt ett skivbroms och bakdrevs skydd av Portugisiska Cross Pro ifrån atvhuset.Dom är trevliga att göra affärer med.Lät som jag skulle få grejerna redan i morgon.Nu väntar jag bara på ny alu-fälgar som krossdäcken ska ligga på så man har nått att köra med i vinter om man ska ut och sladda. :ATV: sen så blir det inge mer grejer till fyrhjulingen för i år.Sen blir det bara att njuta av maskinen. O0
-
lågfart..
Nope, det som sitter rakt framför huvudmunstycket är chokemunstycket. Lågfart sitter vid sidan...
Lågfartsmunstycket är alltså INTE det som ser likadant ut som huvudmunstycket utan det långa som sitter vid sidan!
http://www.pixbox.se/pic_show_id23938636.html
Starter jet = Choke munstycke
Pilot Jet = Lågfartsmunstycke
-
Ska fan testa att göra samma sak med min. Kan ju inte gå mer än åt helvete liksom? :D
Men min knasare började ju spöka innan DJ..
Fler tips ?
Ledsen för att jag stjäl din tråd :D
-
lågfart..
Nope, det som sitter rakt framför huvudmunstycket är chokemunstycket. Lågfart sitter vid sidan...
Lågfartsmunstycket är alltså INTE det som ser likadant ut som huvudmunstycket utan det långa som sitter vid sidan!
http://www.pixbox.se/pic_show_id23938636.html
Starter jet = Choke munstycke
Pilot Jet = Lågfartsmunstycke
Tycker faktiskt dessa bilder talar lite mot varandra. (har sett den förr)
Men om man säger som så att direkt framför main jet(huvudmunstycket) sitter pilot jet (lågfart) ((snett framför) och det sitter högre upp i gasaren). sedan framför det sitter starter jet(choke munstycket)(sitter längre ned i gasaren)
-
lågfart..
Nope, det som sitter rakt framför huvudmunstycket är chokemunstycket. Lågfart sitter vid sidan...
Lågfartsmunstycket är alltså INTE det som ser likadant ut som huvudmunstycket utan det långa som sitter vid sidan!
http://www.pixbox.se/pic_show_id23938636.html
Starter jet = Choke munstycke
Pilot Jet = Lågfartsmunstycke
Tycker faktiskt dessa bilder talar lite mot varandra. (har sett den förr)
Men om man säger som så att direkt framför main jet(huvudmunstycket) sitter pilot jet (lågfart) ((snett framför) och det sitter högre upp i gasaren). sedan framför det sitter starter jet(choke munstycket)(sitter längre ned i gasaren)
Ja precis... Det som sitter i linje med huvudmunstycket är choke-munstycke.