ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: offroader skrivet 26 september 2008 kl. 17:48:23
-
Min goes har en förmåga att klicka ibland när jag trycker på starten, efter att jag tryckt några gånger på startknappen så börjar startmotorn att snurra. Kan den ge för dåligt med ström eller kan det vara relät som är kass. :-\ Den har gått ca 75mil och den är helt oskruvad. tfs.
-
Inte sällan beror det du beskriver på oxiderade batteripooler, det var det i alla fall på min Kymco KXR 250, kolla dem, och hör gärna av dig igen med vad du hittar eller inte hittar.
-
Min gjorde så när jag köpte den. Begagnad och hade stått i garage en bra stund. Men efter en laddning och några turer så slutade det.
Kan hjälpa om du laddar batteriet. Men kolla poolerna när du ändå är där och kikar.
-
hjälpte min polare me det han hade samma sak som du klickade ibland och sen startade den till slut så klickade den bara och vi bytte ut start reläet så vart den som ny,har du uppgraderat den eller?kan du slå på blinkersen om du har nyckeln avvriden? det är ett fel som goes/housung 450 har
-
reläet är inte ens dyrt kostar 357kr
-
Kolla startrelät... säkert något kast med det.. el dålig jord..
-
Tack för alla svar ska kolla idag, skriver en uppföljning i afton. ()p
-
hur går det me hojen????
-
Har jobbat och renoverat huset. Skit när man inte hinner.ska kolla i morgon. Det verkar som relät, om jag håller in knappen så klickar det först sedan efter ca två sek börjar startmotorn gå. Kan iofs vara strömbrist åxå,med tanke på symptomen. Ska låna en laddare i morgon och kolla över kontakter till start och batteri.Måste bara inflika att blöt asfalt är schvajnigt kul :lol: Skriver resultatet i möru.
-
har du uppgraderat din hoj ,goes och hyosung har ett standard fel från fabrik att det bår att använda blinkers fastän nyckeln är avvriden och då ligger den och tjuvtar ström och knäcker batteriet,och för att åt gärda det så måste man koppla om en kabel,jag har papper på hur man ska göra annars så vet nog din åf,min polare hade samma problem det är hur enkelt som helst att fixa
-
Om jag inte minns fel så är det ett 7AH batteri orginal på goes/hyosung, det är ganska så klent, när jag köpte min var mitt batteri bytt till 14AH, har inte haft några strömproblem.
Det man kan få göra är att bygga om övre hållaren iom att batteriet är lite högre
-
Har kollat över det nu å det verkar vara bra kontakt, blev lite bättre med nyladdat.Blinkersen går bara när nyckeln är på.Blir nog till att byta batteri, det blir ju snart kallt å då känns det ju tryggt att ha bra kräm. Har läst nån stans att org batteri inte är så bra. Det märks att det är lite dåligt snurr i startmotorn om jag jämför med polarnas hojar.Trök å köpa batteri jag som har spart till dial a jet och hårdare fjäder :cry: Sånt är livet.
-
Hej igen idag när jag skulle till stan så klickade det bara hela tiden, fick rycka i snöret det går ju det åxå.Men när ärendet på stan var avklarat åkte ja ner till återförsäljaren.Dom rullade in den direkt å provade byta plats på relät till 4wd å start då funkade det som en dans,dom hade dock inga relän hemma men dom tog ett från demohojen. Så var det fixat ()p.Tog 5minuter å kostade inte en spänn.Så nu väntar jag på dial-a-jet. ;D
-
Helt otroligt det klickar igen,ska köra den till åf så får dom kolla över det hela. :banghead:
-
Det jag undrar (eftersom jag inte orkar gå ut i mörkret igen):
Finns det inte något alternativ till detta reläet. Måste man ha org.
Bra att veta i framtiden.
Någon som vet.
Då det kostar över 500kr org
Oki vart nyfiken och kollade på reälet. då det ser väldigt spec ut. Så finns det kanske inte. Men jag kan ha fel.
-
om din åf tar över 500 för det så är det jäkligt dyrt för jag köpte av min åf till min polares hyosung och dom tog bara 375kr så han lurar dig på stålar
-
om din åf tar över 500 för det så är det jäkligt dyrt för jag köpte av min åf till min polares hyosung och dom tog bara 375kr så han lurar dig på stålar
Jag pratar om goes 520. glömde bort att kolla vilka ni pratade om. var inne på atvsweden.se och kollade priset. jag har aldrig haft problem med mitt. men det kanske kommer.
-
det är START reläet som är kass.. inte det lilla som styr startreläet..
startreläet är det stora under sadeln som är runt.. sitter längst fram bland alla reläer..
har bytt mitt och jag hade exakt samma fel.. verkar som man bränner sönder kontaktorn innuti.
-
Tack p_stman ska kolla det.
-
Ska ner idag å byta det stora relät dom hade ett hemma.