ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Barn Quad & andra ATV's => Ämnet startat av: pricken skrivet 12 september 2008 kl. 21:06:12
-
Köpte en beggad S LT 50 åt pojkrackarn, och han kör som en jädra tok(3.5 år). Men jag tycker den går för fort. Trots att jag ställt ned gasen så den knappt går igång, eller orkar uppför en backe så gör den fan 20-25km/h på slätan, och det tycker jag e för fort.
Så, ngn som vet om, och vad för bakdrev man kan bestycka den med för att få ned farten och samtidigt få den starkare??
:hmmm:
-
Hoho, ingen som vet om bakdrev från annan atv/moped passar?
-
Hoho, ingen som vet om bakdrev från annan atv/moped passar?
Tydligen inte... sorry
-
här hittas det framdrev ifrån 11t till 15t
http://shop.ebay.com/items/_W0QQ_fromZR46?_nkw=lt+50+sprocket&_fromfsb=0&_trksid=m270.l1313
Om man läser på annonserna för original bakdrev på E-Bay så verkar det som det är samma bakdrev till:
REAR SPROCKET SUZUKI AC50 AS50 GSXR50 LT50 TS50 50 37T
Men vad vet jag =)
Hoppas du får lite klarhet iaf
-
För er som är intresserade kan jag låta meddela följande:
Från lokale handlaren beställdes på chansning utan att veta om dom passade 1st 10 framdrev och 1st 40 bakdrev till en suzuki K50(moped) för den banala kostnaden av 150:-. Kändes som om dom inte skulle passa så var inte förlusten en direkt fara för hushållsekonomin ;)
Hursomhelst så passade faktiskt båda rakt av, kedjan däremot behövde förlängas, men jag hade sån tur att sedan vinterns upprustning av snöslungan hade lämnat över en bit av en 420-kedja som hade exakt den extra längden som behövdes utan att behöva kapas.
Värstingen monterades ihop igen, med pojken ivrigt springande kring fötterna på mig så att skruvarna yrde. Orginal sitter 11-37, och nu är det monterat 10-40. Stoppskruven till gasen justerades godtyckligt och sedan startades värstingen.
Utan att överdriva så kan jag meddela att detta är den stora skillnaden mellan fiasko och succén när det gäller startmoment och hastigheten. Det som händer är att mera trottel gör att motorn andas bättre utan att det går för fort samt att den har blivit "betydligt" starkare.
Rekomenderas!
-
För er som är intresserade kan jag låta meddela följande:
Från lokale handlaren beställdes på chansning utan att veta om dom passade 1st 10 framdrev och 1st 40 bakdrev till en suzuki K50(moped) för den banala kostnaden av 150:-. Kändes som om dom inte skulle passa så var inte förlusten en direkt fara för hushållsekonomin ;)
Hursomhelst så passade faktiskt båda rakt av, kedjan däremot behövde förlängas, men jag hade sån tur att sedan vinterns upprustning av snöslungan hade lämnat över en bit av en 420-kedja som hade exakt den extra längden som behövdes utan att behöva kapas.
Värstingen monterades ihop igen, med pojken ivrigt springande kring fötterna på mig så att skruvarna yrde. Orginal sitter 11-37, och nu är det monterat 10-40. Stoppskruven till gasen justerades godtyckligt och sedan startades värstingen.
Utan att överdriva så kan jag meddela att detta är den stora skillnaden mellan fiasko och succén när det gäller startmoment och hastigheten. Det som händer är att mera trottel gör att motorn andas bättre utan att det går för fort samt att den har blivit "betydligt" starkare.
Rekomenderas!
Bra jobbat ()p ()p ()p har du några bilder kanske :)
-
Bra jobbat ()p ()p ()p har du några bilder kanske :)
På vad, dreven? ^-^
Näe, skämt å sido, inte så mycket att fota, en -93:as gammal LT50 som är blå och vit, sådär lagom sliten, men bara går å går.
-
Bra jobbat ()p ()p ()p har du några bilder kanske :)
På vad, dreven? ^-^
Näe, skämt å sido, inte så mycket att fota, en -93:as gammal LT50 som är blå och vit, sådär lagom sliten, men bara går å går.
Shitt va ball.. den va ju skit coll ()p ()p ()p O0