ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: ztein skrivet 10 september 2008 kl. 23:13:05
-
har en raptor 660 limited edition -04 men är intresserad av att köpa en dvx 400, är det värt? jag har tänkt köra efter grus, is, skogsstigar, sand och lite gata.. vill ha så mkt info som möjligt.
-
Jag kan inte riktigt förstå varför du vill byta ner dig till en mindre och slöare maskin :o
-
Fattar inte jag heller?
Hade du velat satsa på att åka bakhjul och stunta så hade jag förstått att du ville ha en slöare och lättare maskin men till det du beskriver så hajjar jag inte varför?
Du har ju en av dom mest beprövade maskinerna på marknaden med massor av tillbehörs utrustning, är du inte nöjd med det?
-
jaha okey, nå jag bytte bort skotern till en yamaha, men eftersom att den känns ganska klumpig, så tänkte jag en lite mindre maskin att leka med.
-
tycker dvx är en bättre maskin 660 har dålig tyngd punkt och det är inte så mycket mer pulver ()p
-
Fattar inte jag heller?
Hade du velat satsa på att åka bakhjul och stunta så hade jag förstått att du ville ha en slöare och lättare maskin men till det du beskriver så hajjar jag inte varför?
Du har ju en av dom mest beprövade maskinerna på marknaden med massor av tillbehörs utrustning, är du inte nöjd med det?
maskinen är en av dom mest beprövade men också en maskin som många inte gillar :sunny:
-
om du inte tänkt hoppa så, ta och sänk och breda raptorn, så tror jag den blir roligare! Och annars så tycker jag inte att du ska kolla på dvx utan någon 450 moddel tillverkad av dom kända märkena! för att 450 moddlerna är ju de quadar som är fram för allt är framtagna till racing så de är väl dom som är smidigast! Nu från och med i år är ju dom flesta nya 450 moddeler race ready från start 2+ framvagn, longtravle dämpare och allt sånt där kul som ingen i sverige köper i efterhand :djump: Och om du inte tänkte o köpa nytt så kommer du ändå bli skit nöjd med villken 450 du än köper ()p
-
jag får se om jag säljer och köper en dvx, vill kunna hoppa och köra på bakhjulet också.. men jag måste ta en funderare :dntknow:
-
Snart så, Idag ringde en till pappa på tel. Att han ville byta sin DVX -07 mot vårann Aprilia RSV Mille. Så den hära veckan ska vi ner o hämta den.
Sen har pappa en 660 SE -05. En GYT-r kolv o avgas men ska nog piska han ändå ;)
Så snart får vi se vem som kör ifrån vem.Yamaha Raptor 660 -05 VS Artic Cat DVX 400 -07 ^-^
MVH/ Arvid
-
Efter lite meckande och funderingar på båda hojarna har vi kommit fram till att yamahan är MYCKET mer lätt meckad. BLA så sitter förgasaren på DVX mer avsides. Man måste plocka av hela plasten och av med tanken. Det är inte det enklaste när den inte är 2-delad. Rent ut sagt ett helvete. På 660 är det bara att ta bort 2 st skruvar i plasten och sen ta bort tanken. Så har man båda förgasarna där.
Sen sitter allt lite mer lätt åtkomligt på 660 hojen. Bättre konstruktioner och lösningar. Medans på DVXen har man bara i princip slängt ihop allt o skickat iväg. Ibland undrar man hur dom kan behålla jobbet på AC och Suzuki?
Yaman är ju en kvalitéts maskin rakt igenom. Min hoj rulla runt 2 gånger. Då vart hela karossen sne o lampan sprack. Medans farsan klota runt med sin 660 säkert 7-8 varv på sand me tjäle i nerför en slänt. De ända som hände med den var att backspegeln sprack och styret vinkla sig lite. Så "over all" så är ju raptorn en lite mer kvalitéts maskin. Väger lite mer fast har ju mer pulver i motorn, Men det är inget man kör på elit nivå runt en cross bana.
En bra sak på DVX är ju att man både kan ta bort fram och bak skärmarna med en skruvmejsel och 5 min. Det är ju bra en skärm går sönder eller liknande.