ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: daltons skrivet 6 september 2008 kl. 22:48:51

Titel: Drevning
Skrivet av: daltons skrivet 6 september 2008 kl. 22:48:51
Hej !
Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?
Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)
Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom?   
 :djump: :whip:
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: W3D3R skrivet 7 september 2008 kl. 08:51:05
Hej !
Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?
Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)
Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom?   
 :djump: :whip:

Jag åker 17/36 drevning men med lågprofildäck bak. Tycker det fungerar utmärkt, man behöver inte ligga och tokvarva på 90 km/h. Jag kör Q-max spacers fram och bak, har även ASR A-armar som breddar 2". Utan breddning tycker jag 350:n är obehaglig att köra iom att den är så smal :-\
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: daltons skrivet 7 september 2008 kl. 12:31:33
Hej !
Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?
Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)
Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom?   
 :djump: :whip:

Jag åker 17/36 drevning men med lågprofildäck bak. Tycker det fungerar utmärkt, man behöver inte ligga och tokvarva på 90 km/h. Jag kör Q-max spacers fram och bak, har även ASR A-armar som breddar 2". Utan breddning tycker jag 350:n är obehaglig att köra iom att den är så smal :-\
Vad fick du betala för a-armarna?
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: W3D3R skrivet 7 september 2008 kl. 19:38:10
Hej !
Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?
Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)
Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom?   
 :djump: :whip:

Jag åker 17/36 drevning men med lågprofildäck bak. Tycker det fungerar utmärkt, man behöver inte ligga och tokvarva på 90 km/h. Jag kör Q-max spacers fram och bak, har även ASR A-armar som breddar 2". Utan breddning tycker jag 350:n är obehaglig att köra iom att den är så smal :-\
Vad fick du betala för a-armarna?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ASR-Warrior-350-Raptor-350-2-Pro-Series-Racing-A-Arms_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43974QQihZ008QQitemZ180283260765QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Om länken inte fungerar så fick jag ge ( med låg dollar kurs) ca 3000 med frakt och allt ()p Blev en enorm skillnad på väghållningen ()p
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: egerskog skrivet 7 september 2008 kl. 23:23:25
Hej !
Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?
Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)
Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom?   
 :djump: :whip:

kör med bultarna själv tycker de är kanon.
köper inte snacket att de skulle vara för klent vad har en M10 för brottsbelastning? = fm. mycket ()p
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: Kryckan skrivet 8 september 2008 kl. 09:50:51
Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.
Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.

Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.

Titel: SV: Drevning
Skrivet av: daltons skrivet 8 september 2008 kl. 10:54:33
Hej !
Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?
Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)
Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom?   
 :djump: :whip:

Jag åker 17/36 drevning men med lågprofildäck bak. Tycker det fungerar utmärkt, man behöver inte ligga och tokvarva på 90 km/h. Jag kör Q-max spacers fram och bak, har även ASR A-armar som breddar 2". Utan breddning tycker jag 350:n är obehaglig att köra iom att den är så smal :-\
Vad fick du betala för a-armarna?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ASR-Warrior-350-Raptor-350-2-Pro-Series-Racing-A-Arms_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43974QQihZ008QQitemZ180283260765QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Om länken inte fungerar så fick jag ge ( med låg dollar kurs) ca 3000 med frakt och allt ()p Blev en enorm skillnad på väghållningen ()p
Fanns bra bild på länkarmarna där! Ska börja med att bygga om mina standardarmar för att kunna montera justerbara och framförallt utbytbara spindelleder.. ()p
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: rancor skrivet 8 september 2008 kl. 12:14:17
Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.
Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.

Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.



13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.

Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: windigo skrivet 8 september 2008 kl. 13:47:53
38 är standard bak har jag för mig. Jag körde med 13 drev fram och det va ingen rolig upplevelse. När man körde i typ 40-50 så va man redan i 6e växlen. Kunde ligga i runt 70 utan att det  varva alltför obehagligt mkt.

Vet inte hur stor skillnad det gör med bakdrevet men jag kör med 15/38 tycker det funkar rätt bra för att leka med och samtidigt klara av "transportsträckorna"   
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: daltons skrivet 8 september 2008 kl. 13:52:48
Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.
Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.

Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.


Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla..   :djump:

13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.

Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: daltons skrivet 8 september 2008 kl. 14:09:59
Hittade billiga spacerar!!

http://www.loeffler-quads.de/catalog/product_info.php?pName=spurverbreiterungen-4x156-2x30mm.html&cName=yamaha-yfm-350r.html
http://www.loeffler-quads.de/catalog/product_info.php?pName=spurverbreiterungen-4x115-2x45mm.html&cName=yamaha-yfm-350r.html   :djump:  :whip:  Inte helt fel pris,blir ju frakt också men det kan väl inte bli så många kronor.. ()p
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: rancor skrivet 8 september 2008 kl. 15:29:40
Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.
Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.

Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.


Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla..   :djump:

13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.

Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.

Hade du tänkt att köra 17/36? Alltså 2 kuggar upp fram och 2 ned bak på originalmotor? Jag är inget proffs på detta men jag tycker min 15-38 inte är jättestark längre och två kuggar bak gör väl väldigt stor skillnad?
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: W3D3R skrivet 8 september 2008 kl. 18:47:56
Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.
Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.

Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.



Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla..   :djump:

13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.

Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.

Hade du tänkt att köra 17/36? Alltså 2 kuggar upp fram och 2 ned bak på originalmotor? Jag är inget proffs på detta men jag tycker min 15-38 inte är jättestark längre och två kuggar bak gör väl väldigt stor skillnad?

Jag kör 17/36 med lågprofildäck och det fungerar perfekt till landsväg och grusväg ()p Steget mellan 36/38 bak är knappt märkbar tyckte jag i alla fall. Det är fram som gör skillnad ()p Sen beror det ju även vad man har för modds på maskinen i övrigt.... kör man orginal så kanske den blir för slö... ???
Titel: SV: Drevning
Skrivet av: sincoumea skrivet 13 juni 2012 kl. 08:27:52
13 40 är original på raptor 660 -05
vill dreva ner min dock behöver inte göra 140 +
fundrar på att köra 13 46/48 ,eller ta lite högra fram men 36 bak har inte bestämt mej än