ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: 660raptor skrivet 20 december 2005 kl. 22:25:19
-
någon som vet skillnaden mellan en raptor 700 och en kawasaki kfx 700?
-
Leta upp bägge maskinerna hos resp. tillverkare.Jämför de två. Det är alldeles för mycket för att skriva....
-
förutom att raptorn väger typ 50 kg mindre så är väl den stora skillnaden att kfx:n är V-twin och automatväxlad?
-
vad menas med v-twin. 2 cylidrar?
-
Japp, två små fjuttiga istället för en stor fet! :D :D :D
-
Är det jag som är ute o reser igen eller väger inte KFX700 nästan 280kg? Orkar inte kolla upp det själv, men Raptorn väger 180 nånting... så det skiljer isåfall 100Kg.
( V-twin är två cylindrar i formen V. Precis som en V-6'a.)
-
Är det jag som är ute o reser igen eller väger inte KFX700 nästan 280kg? Orkar inte kolla upp det själv, men Raptorn väger 180 nånting... så det skiljer isåfall 100Kg.
( V-twin är två cylindrar i formen V. Precis som en V-6'a.)
shit jag visste inte att den var så tjock :lol:
-
Är det jag som är ute o reser igen eller väger inte KFX700 nästan 280kg? Orkar inte kolla upp det själv, men Raptorn väger 180 nånting... så det skiljer isåfall 100Kg.
( V-twin är två cylindrar i formen V. Precis som en V-6'a.)
shit jag visste inte att den var så tjock :lol:
Jag blir osäker, det låter mycket. Jag har för mycket info som rullar runt i hjärnan nu. Låt mej återkomma.
-
234.5 Kilo får jag det till (516lbs) torrvikt. Tillsammans med 12.1 Liter (3.2 gallons) bensin i tanken så är vikten runt 247 kilo. Lägg där till en förare på cirka 80 kilo så har du 327 kilo fartvidunder att handskas med. Tungt..
PS. Men den går som en raket tack vare motorn. Den lämnar ju ca 50hk orginal. Tänk dej den med helsystem o filter o skit...UjUj
-
234.5 Kilo får jag det till (516lbs) torrvikt. Tillsammans med 12.1 Liter (3.2 gallons) bensin i tanken så är vikten runt 247 kilo. Lägg där till en förare på cirka 80 kilo så har du 327 kilo fartvidunder att handskas med. Tungt..
PS. Men den går som en raket tack vare motorn. Den lämnar ju ca 50hk orginal. Tänk dej den med helsystem o filter o skit...UjUj
jajamen 8) det skulle vara riktigt skönt
dessutom är ljudet oslagbart!!
-
234.5 Kilo får jag det till (516lbs) torrvikt. Tillsammans med 12.1 Liter (3.2 gallons) bensin i tanken så är vikten runt 247 kilo. Lägg där till en förare på cirka 80 kilo så har du 327 kilo fartvidunder att handskas med. Tungt..
PS. Men den går som en raket tack vare motorn. Den lämnar ju ca 50hk orginal. Tänk dej den med helsystem o filter o skit...UjUj
220 kg Dinli 450,12 liter soppa, 115 kg förare utan kondition=inte många varv på crossbana..... :D
-
är den bättre med 2 cylindar?
synd att det är automat. manuel är väl roligare
:)
-
är den bättre med 2 cylindar?
synd att det är automat. manuel är väl roligare
:)
Det är på gott och ont. Det kan vara ganska skönt att bara ha körningen att koncentrera sej på, och slippa behöva växla. Men det är lite fuskigt ;) Ska tydligen fungera alldeles utmärkt att fräsa runt riktigt rejält med vad jag har kunnat läsa mej till av olika tester.
-
234.5 Kilo får jag det till (516lbs) torrvikt. Tillsammans med 12.1 Liter (3.2 gallons) bensin i tanken så är vikten runt 247 kilo. Lägg där till en förare på cirka 80 kilo så har du 327 kilo fartvidunder att handskas med. Tungt..
PS. Men den går som en raket tack vare motorn. Den lämnar ju ca 50hk orginal. Tänk dej den med helsystem o filter o skit...UjUj
220 kg Dinli 450,12 liter soppa, 115 kg förare utan kondition=inte många varv på crossbana..... :D
Då är det ytterligare 20 kilo fläsk som din hoj måste konka runt på. :wink: