ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: larsostman skrivet 6 augusti 2008 kl. 08:47:08
-
Dom har ju funnits ett tag nu, priserna är relativt låga vilket gör att man undrar.
Jag ska sälja min Kawa Brute till förmån för något mer väg/grusinriktat, är LTZ ett alternativ? Eller är den för slö efter att blivit van med Bruttan?
-
Många kan vittna om att LTZ:an är en maskin som håller måttet. Jag har haft min i drygt ett år och inte haft något strul, trots stundtals hård körning. Jag är verkligen supernöjd och tror nog inte att du blir besviken på draget. Rör på sig rätt hyfsat :D
-
Du kommer inte kunna marscha lika fort på gatan med Ltz. 80 blås på en ltz är lagom, fråga Kjelle.
-
sattsa på 450, 400 känns lite ute ur tiden för quadar,,,enligt mej
-
LT400Z och LT450R är ju två olika maskiner, där den senare är en typ raceready cross, med betydligt tätare serviceintervall, avsaknad av back, sämre "komfort" osv...
Att ligga på 90 på landsväg är inga problem med en LTZ, och skall man köra mycket gata så kan man ju dreva den lite.
Dock är det inte klipp i maskinen så att man blir skrämd.. varken drevad eller original.
Så testa innan du köper... en Brutte har ju bra klipp, och har du ekonomi så satsa på en Raptor 700 med helsystem, det finns prisvärda på Blocket!
-
Hydrolift, jag skulle ha lyssnat på dig, du sa ju att det skulle bli så här. Det är ok att säga "vad var de jag sa" :)
Precis som du säger så faller ju LTR på service intervaller, och säger du att klippet kanske inte saknas men jämfört med Bruttan är lite svagt så hoppar jag LTZ.
Raptor eller Renegade, gillar ju att ha 4-hjulsdrift i "bakfickan" å även CVT, men Raptorns låga vikt är ju riktigt trevlig å möjligheten till drevning.
Jag är ju rätt lång 190cm+, hur länge sitter man bra på en raptor? Gaden är ju större i sittställningen.
Lutar faktiskt lite åt Renegade, lägre, starkare, än Bruttan. Kanske blir bra :? :?:
-
Har detta varit uppe innan, eller är det jag som tolkar ditt inlägg fel..?
Skillnaden emellan en Brutte och en Renegade är enligt mig marginell, då ju Renegaden faktiskt är en Outlander med annan kaross.
Så detta ÄR en atv, oavsett vad försäljarna säger.
Renegade X har annan dämpning, och den har jag inte testat, den liksom den vanliga är dock hundra kilo tyngre än tex en Raptor.
Sen att Renegaden är bekvämare med tex sin breda sits mm är rätt, men skall du sladda på grusvägar så är ju en manuell Raptor bättre än en automat-atv.
...enligt mig.
Ang längden, så har jag en kompis på över 2 m och han åker LTZ utan att klaga på storleken.
Och Raptorn är inte mindre.
-
Jo vi hade den här disskusionen tidigare i vår, du å jag.
Jag har ju en outlander 400 som det är tänkt att min granne ska köpa när han får sin Linhai såld. jag var ute med 400an i kväll, den är ju riktigt skön att åka på, lite mer klös så är jag hemma. Förstår inte riktigt varför jag köpte en Kawa då jag faktiskt gillar Canam :?: :?: Ibland gör man saker som kanske inte alltid är riktigt riktiga. Men jag diggar ju Bruttan också, men på ett annat sätt, den har ju en sagolik motor!!! Det var väl där jag blev förförd :wink: Förhållanden har väl startad på svagare grunder än så :P
-
Just 400:an har jag inte kört... men däremot 650:n och Renegade 800.
Och är det just kraft du vill ha, men är nöjd med resten så är ju en 800 ett givet val.
Sen om du skall ha en Outlander med räcken och möjlighet till att skjutsa, eller en Renegade med... ja ingenting... det är frågan.
En quad är en annan division.
-
Det blir en Outlander eller Renegade, beroende på vad jag hittar. som du säger, det är ju samma tjej men olika sminkade... :D