ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: flipstick471 skrivet 2 augusti 2008 kl. 15:31:47
-
Jag ska justera ventilerna.. men jag "hittar" dom inte.. efter man tagit bort toppen, ska man ta bort nästa del med? Den som sitter över kamaxlarna? Jag antar det.. men..??
-
jag har pysslat vidare lite och plockat loss "plattan" som håller kamaxlarna på plats. Men nu undrar jag hur jag fortsätter?
Om nån som kan o har gjort det innan har lust att skriva en lite steg för steg beskrivning lr lägga upp några bilder så vore det väldigt snällt!
tack på förhand!
mvh Andreas
-
nu har jag ingen aning om hur det ser ut på dinli, men man mäter väl spelet mellan ventilen och kamnocken/ventiltryckaren (när den inte trycker på ventilen) .
Så man ska väl inte ta loss kamaxlarna kanske...
Du får säkert hjälp av nån dinlimek så småningom... Lycka till!
-
Jag ska justera ventilerna.. men jag "hittar" dom inte.. efter man tagit bort toppen, ska man ta bort nästa del med? Den som sitter över kaHär har du men det är på engelska o du måste trycka ok på att installera kinesisk skrift eller va de nu står annars går det inte läsa all text
Om du har en Dinli 450 så hämta denna!!
http://www.anan.se/junior/sitemedia/stuff/DMX450_service_manual.rarmaxlarna? Jag antar det.. men..??
-
Har du tagit bort toppen så har du liktsom "Gått" Förbi ventilerna, Tagit bort för mycket liktsom :)
Hoppas du ställde ventilerna om du nu har plockat bort hela toppen, Kan bli lite krångligt att passa ihop det för en som inte har pillat med sånt förut!
-
Har du tagit bort toppen så har du liktsom "Gått" Förbi ventilerna, Tagit bort för mycket liktsom :)
Hoppas du ställde ventilerna om du nu har plockat bort hela toppen, Kan bli lite krångligt att passa ihop det för en som inte har pillat med sånt förut!
Joo.. jag har väl också kommit fram till detta, att jag gått förbi dom.. men d löser sig,men, jag är med på hur jag kollar spelet på dom, men hur i hela fridens namn tar man bort schimsen och byter dom?
Det har jag inte riktigt luskat ut än...
Krångligt? D e väl bara att ställa kamkedjan i rätt läge o sen dra ihop det...?
-
Så här gör jag tar bort kåpor å tank sen ventilkåpan tar bort plast skruven som sitter på svänghjulskåpan för att kunna dra runt motorn med en 19:s hylsa sen bladmått veva runt så nocken på kamen står uppåt körin bladmåttet under kamen. Lycka till :D
-
Så här gör jag tar bort kåpor å tank sen ventilkåpan tar bort plast skruven som sitter på svänghjulskåpan för att kunna dra runt motorn med en 19:s hylsa sen bladmått veva runt så nocken på kamen står uppåt körin bladmåttet under kamen. Lycka till :D
Jooo.. tack tack.. men detta är jag med på.. men hur gör jag när ska byta schimsen? vart sitter dom och vad måste jag göra för att komma åt dom?
-
Fattar ni inte att han bara driver. Misstänker att det är Yamaha som ligger bakom kuppen.
-
Fattar ni inte att han bara driver. Misstänker att det är Yamaha som ligger bakom kuppen.[/quot
Men du.. vafan snackar du om? Okej, jag har inte kollat på det särskilt noga,och nu är jag inte hemma o kan kika.. men ärligt talat,hur kommer jag åt o byter schimsen?
D värsta är väl att d säkert är skitlätt egentligen....
-
Skruva bort överfallet som håller kamaxlarna. Ta bort kamaxeln, ta sedan FÖRSIKTIGT bort de runda blanka kopparna (chimsen kan sitta fast kletade på undersidan,så TAPPA DOM INTE) mät chimsen med mikrometer å kolla om du behöver byta.
-
Gör en markering på kedjan och dreven först så du sätter tillbaka det som det satt från början..
-
LÄMNA IN DEN
-
Du har ett PM