ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Tokstollen skrivet 1 augusti 2008 kl. 22:04:50

Titel: 350 som går ryckigt?
Skrivet av: Tokstollen skrivet 1 augusti 2008 kl. 22:04:50
Tja!

Har nyköpt en Raptor 350 men märker nu att den går lite ryckigt när man ligger och kör lungt, smårycker som om den får för lite soppa. Så länge man står på lite och kör lite varierat så går den hur bra som helst.

Ska man ställa upp nålen ett hack eller ska man börja labborera med munstycken?

Den är förövrigt ostrypt i förgasaren, om det nu existerar nån strypning i ljuddämparen så är den kvar vad jag vet.

Tacksam för all hjälp.
Titel: 350 som går ryckigt?
Skrivet av: BamBam skrivet 2 augusti 2008 kl. 00:29:46
Hej.

Hade samma problem med min i början. När jag låg i jämn fart, c:a 40 kmh, på hög växel (du vet, lungn körning i bostadsområde) så ville den inte gå riktigt som den skulle.
Lämnade in den där jag köpt den och de bytte "lågfartsmunstycket" i förgasaren till ett mindre (på "garantin"). Efter det så är det inga som helst problem med detta. (Tydligen hade min återförsäljare satt i större munstycke åt min maskins förre ägare då den var svårstartad på vintern när det var kallt).

M V H / L.A.
Titel: 350 som går ryckigt?
Skrivet av: Tokstollen skrivet 2 augusti 2008 kl. 00:34:40
Okej, men för mig är det oftast i runt 70km/h som detta fenomen inträffar, så innebär de att man måste byta till ett mindre högfartsmunstycke då?
Titel: 350 som går ryckigt?
Skrivet av: EKWALLRACING skrivet 2 augusti 2008 kl. 12:51:01
Att en motorcykel blir ryckig för  förmycket bränsle är för mig nytt
mer att den får för lite bränsle i kombination med en luftskruv som står fel
Jag hadde gått upp ett steg på lågfart
vet inte storleken origiinal på 350cc
men kan tänka mig att det är ett 25 eller 27,5 original har du 25 sätt i 27.5
och om du har 27.5 sätt i ett 30
Men jag tror du har 25 27.5 låter stort original
Sedan kan man faktiskt oxså skruva in luftskruven ett kvart då får der bränsle..
dessutom om det händer vid 70khm så är det så att lågfart och huvudmundtycke möter varrandra  runt den hastigheten med din förgasare som du har och då kanske du skulle höja ett steg på huvudmunstycket oxså..

trottelnål skulle aldrig jag röra
Låter alltid den sitta i neutral läget alltså 5st olika lägen sätt det i mitten..

Så känner jag

Rob