ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Mackan_450 skrivet 30 juli 2008 kl. 19:02:31
-
(http://i341.photobucket.com/albums/o393/cj7_mackan/DSC00139.jpg)
(http://i341.photobucket.com/albums/o393/cj7_mackan/DSC00140.jpg)
(http://i341.photobucket.com/albums/o393/cj7_mackan/DSC00138.jpg)
(http://i341.photobucket.com/albums/o393/cj7_mackan/DSC00137.jpg)
inte som köpt men nästa :D :D :D
-
Det är nästan som man beställt direkt från [/url]www.safarisnorkel.comhttp:// :D :D :D :D :D :D :D
-
Va bra det blev :)
När man ser en maskin med snorklar så fundrar jag ju lite, hur har tex Du gjort med all el som ligger under huven? Har du flyttat på härvan där under?
Har du tätat nå mer, tex startmotor eller variatorn? Man kanske inte behöver det men ändå, när man ser en snorklad atv så antar man ju att "han gillar att dyka djupt". Kan du köra så pass djupt nu att du får maskinen att fungera om du har vatten över lasträcket? Antar att ena röret är till motorn eller?
Hursom, coolt blev det ju iaf.
-
Snorklar skall man ha för funktionens skull, inte för att det ska se ballt ut.
Jag tror inte att dessa fyller sin funktion. :roll:
-
på vilket sätt fyller dom ej sin funktion Brodde du får gärna förklara
-
det bästa man kan ha när man ska åka under vatten är en diesel motor
och som andas genom en snorkel inget tjuvstannande pga el till motor
åker själv willys med 8 o det kan bli jobbigt när vattnet kommer upp till tändkablarna då blir det gärna överslag :( men annars funkar det kanon
-
Snorklar skall man ha för funktionens skull, inte för att det ska se ballt ut.
Jag tror inte att dessa fyller sin funktion. :roll:
Bra kommentar... precis sånt man vill höra när man byggt nått som man är stolt över...
Jag tycker det ser helt okej ut och till skillnad från Brodde så ser jag absolut ingen anledning till att det inte skulle vara vattentätt... Förklara gärna...
MVH/Jon
-
fan va bra det funka med snorklarna lika bra som med Nissan Patrolen o den sitter det ändå en orginal safarisnorkel på ;D ;D ;D ;D
-
fan va bra det funka med snorklarna lika bra som med Nissan Patrolen o den sitter det ändå en orginal safarisnorkel på ;D ;D ;D ;D
Är det sugrör från mosmenyn du använt ;D
-
jag försökte hitta sådana som du har men hitta inte :-\
-
jag försökte hitta sådana som du har men hitta inte :-\
Men du kan köpa en hel del mosmenyer istället ;D
-
ja det kan va gott ;) ;)
-
Ser kanon ut Mackan !!
Blir nog att prova själv Då polarna sänkte sin "Goes" i "Baloosjön" på BMK i helgen som va !
Blev en del meck efter de !
Men har man vatten å lera nästan upp till styret , ja då kostar de lite !
-
Bra kommentar... precis sånt man vill höra när man byggt nått som man är stolt över...
Jag tycker det ser helt okej ut och till skillnad från Brodde så ser jag absolut ingen anledning till att det inte skulle vara vattentätt... Förklara gärna...
MVH/Jon
Jag uppskattar fina byggen jag med, det var inte det jag menade.
Men jag kan förklara om det är så.
Tyckte mest att det såg ut som två avloppsrör uppställda på motorhuven, det är allt.
På första bilden är dom ju fastspända med Buntband?
Sen tycker jag inte att placeringen stämmer riktigt med tex det främre insuget under plasthuven. Det var bara det.
Sen om Mackan_450 har monerat dessa på sin CF med sådant lyckat resultat som sista bilden visar och sorkeln har full funktion så ber jag Mackan_450 om ursäkt och det är självklart att han skall vara stolt över sitt bygge.
Jag är själv (och kanske många flera läsare) intresserad av hur man löst det bakom plasten, med dragningar av rör och div tätningar. Lägg då gärna upp bilder på det oxå till oss andra. Eller beskriv vilka problem och lösningar som man stöter på.
Men en ATV bör väl ha 3 snorklar om allt är gjort för att simma runt i vatten? Insug luftburk, insug CVT, utblås CVT + lite avluftnigsslangar från bla förgasare och motor? Eller är det löst på något annat sätt?
Sen vad du syftar till att jag skulle kommenterat vattentätheten i din text ovan, det vet jag inte vart du fått ifrån.
Brodde
-
Äre nån av er som brukar bada i plurret med era cf o som varit med om att cvt tar in vatten, man tappar 98% av drivkraften tex. Har ni tätat nåt eller är era täta orginal? Om man ska täta, vart o med vad ska man använda då för något?
-
Tja är småintresserad av denna tråd. Då jag har en goes 520, och var i säter och såg iallafall tre goesar med snorkel, jag vill veta hur dom/ni gjort om det funkar om det blir bättre eller om det bara ser coolt ut.Funderar på att sätta dit sånna men om skillnaden knappt är märkbar tror jag att jag struntar i det. Tacksam för svar.Ska till säter idag åxå kanske kan fråga dom om dom är kvar idag åxå. :hmmm:
-
jag vill veta hur dom/ni gjort om det funkar om det blir bättre eller om det bara ser coolt ut.Funderar på att sätta dit sånna men om skillnaden knappt är märkbar tror jag att jag struntar i det.
Tacksam för svar.Ska till säter idag åxå kanske kan fråga dom om dom är kvar idag åxå. :hmmm:
Alltså Snorklar e ju till för åkning i djupa hål med mycket vatten.
Så skillnaden märker du ju då dvs du slipper vatten i variatorn , motorn ,och en hoj som stannar pga vatten i förgasaren.
Så skillnade bör ju vara mer än märkbar om du åker så du behöver dom.
En fördel e ju iofs att du kan få ner tempen i variatorn då orginalet ligger lite tajt under kåporna å inte ger så myck kall
luft.
Rätta mig om jag har fel men de e så här jag förstått de iaf
/Martin
-
Jo jag fattar vad dom är till för, kanske skrev lite blont.Kyl luften till variatorn är väl under lilla huven frampå,men jag lyckades få remslir då det bara var vatten strax över hjulen. det jag funderar på är om en snorkel löser problemet eller om det kan komma in på fler ställen? Är kåpan till variatorn helt tät då det sitter en packning i metall där.Luften till motorn då hur drar man det röret visst kan jag gå ut kolla det själv men om nån redan löst det vore det ju kul om denne kunde dela med sig, kåpan runt variatorn kommer jag täta när jag byter rem och fjäder.Har även noterat ett rör som går upp bakom sadeln vad göra med det? :DMina lerhål har en tendens att bli allt djupare och djupare :D
-
jag har snorklar lika som macken det funkar bra jag var nog en av dom som dom såg i säter ()p jag har dragit den bakre under motorn upp till huven ()p
-
här har vi polan med samma bygge :headbang:
-
haha frasse4x4 är din avatar från säter känns som om det var där jag åkte bakom dig o fastna :djump: :djump:
-
det kan stämma bra det ()p det är alltid lika roligt att få dra lösa andra hojar ()p
-
STOP STOP STOP..
Kan någon vänlig själ som byggt snorklar ta lite bilder under platsen och förklara vart alt ska sitta så att vi som funderar på att bygga ett eget får lite hjälp
kanske någon är så seriös att göra en enkel skiss o scanna in.
vore kalas med den hjälpen vi är nog många som vill bygga men inte riktigt har klämm på funktion och tillväga gångs sättet..
tack på förhand..
en sista fråga "Hur djupt vatten kan man köra i innan man bör ha snorklar"
-
upp till lyserna :cry:får du vatten över huven så är det färdigt ingen drivning :nono:jag kan kanske ta lite bilder :djump:
-
hahahaha nu är det så att denna tråd legat nere skitlänge och det är fortfarande ingen som lagt upp bilder på hur ni har dragit slangar och sånt under plasten, kom igen nu pågar.... detta forum är vell till för att andra skall få ta lärdom av andras missar och fina hemmabyggen???! Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes Lite bilder på snorkeldragningar till cf eller goes
-
Sugen på att bygga snorkel kit på min x5a men undrar också hur det draget under huven ??
Lägg gärna upp bilder på hur det ser ut där :djump:
/Jimpa