ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: dowax skrivet 9 juli 2008 kl. 11:08:27
-
Har tänkt försöka få lite mer krut i 350, Vad är bäst att att göra för att få mer å åka med i den. Som är rättså lätt att montera. ?
Mvh daniel
-
Vad har du idag :?:
Jag har Helsystem Duncan Fatboy 4, KN Filter (inget lock på burken), bestyckad förgasare 155/25 2,5 varv på luftskruven. Sen har jag även drevat den 17/36 eftersom jag kör 90% landsväg :wink:
-
jag har allt original. strypningen är ju inte kvar. Sen har jag 15 drev fram och original bak. kör med mest lansväg, och skogsvägar. Märks det stor skildnad med grejjerna du monterat? Vad kostar allt?
/ Daniel
-
jag har allt original. strypningen är ju inte kvar. Sen har jag 15 drev fram och original bak. kör med mest lansväg, och skogsvägar. Märks det stor skildnad med grejjerna du monterat? Vad kostar allt?
/ Daniel
Jag köpte min med duncan systemet på så jag kan inte säga hur mycket det gjorde tyvärr, men luftfiltret gjorde däremot en hel del :wink: Helt klart märkbar skillnad.
Ang pris så handlar jag allt på e-bay, ett komplett paket System + Kn-filter (Duncan Racing) kostar 597 dollar ca 3600:- + frakt. men där finns hur mycket andra fabrikat som helst att välja på :wink:
-
okej ja jag ska ta och titta på ebay. Annars beställer jag nog från någon svensk sida.
Blir intresant å se hur stor skildnad det blir i effekt. :)
Hade tänkt att byta upp mig men ekonomin ville inte de .
-
okej ja jag ska ta och titta på ebay. Annars beställer jag nog från någon svensk sida.
Blir intresant å se hur stor skildnad det blir i effekt. :)
Hade tänkt att byta upp mig men ekonomin ville inte de .
kan rekomendera e-bay... du kommer spara mycket :wink:
-
jag tyckte inte att det gav något nämnvärt att slänga på en annan dämpare förutom att ljudet vart goare.
om du kör utan "pluggen" på orginaldämparen så vet du hur det kommer att gå med en ny dämpare. men det låter fördjävligt med pluggen borta.
jag kör med 165/27 på munstyckena men 165 va nog i fetaste laget, många kör 155, det är ett måste om du byter dämpare annars kommer du nog glöda av din avgaskrök, den blir ju varm med orginal prylarna till o med så den är i snålaste laget orginal.
men vill du ha riktigt med mer krut får du nog byta kolv o kam..
-
jag tyckte inte att det gav något nämnvärt att slänga på en annan dämpare förutom att ljudet vart goare.
om du kör utan "pluggen" på orginaldämparen så vet du hur det kommer att gå med en ny dämpare. men det låter fördjävligt med pluggen borta.
jag kör med 165/27 på munstyckena men 165 va nog i fetaste laget, många kör 155, det är ett måste om du byter dämpare annars kommer du nog glöda av din avgaskrök, den blir ju varm med orginal prylarna till o med så den är i snålaste laget orginal.
men vill du ha riktigt med mer krut får du nog byta kolv o kam..
Jag kör 155/27 och det fungerar bra på min, funderar nu på att uppgradera kammen och sätta dit en edelbrock förgasare. Hög komp kolv har jag beställt så den skall bara hämtas ut :wink: