ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Johaa skrivet 4 juni 2008 kl. 20:36:59
-
ja då har man gett sig på d o har en liten fråga när man ställer motorn rätt me märkningen på svängen o justerar in rätt så vrider man motorn runt ett var tror ja d var när ventilerna e stängda igen så e d ett jätt glapp helt plötsligt.. nån mer än ja som märkt d eller ska d vara såå? justera d rätt nu där d glappa jätte mycke o då e d så klart fel avstånd om man provar som boken säger.. gäller insugs ventilerna..
tackar johan
-
ja då har man gett sig på d o har en liten fråga när man ställer motorn rätt me märkningen på svängen o justerar in rätt så vrider man motorn runt ett var tror ja d var när ventilerna e stängda igen så e d ett jätt glapp helt plötsligt.. nån mer än ja som märkt d eller ska d vara såå? justera d rätt nu där d glappa jätte mycke o då e d så klart fel avstånd om man provar som boken säger.. gäller insugs ventilerna..
tackar johan
Ställ märkning som den ska, se till så att kolv är i övre dödläge!
Ställ ventilerna med bladmått med rätt mått, klart!!!!!!!!!!!
-
ja då har man gett sig på d o har en liten fråga när man ställer motorn rätt me märkningen på svängen o justerar in rätt så vrider man motorn runt ett var tror ja d var när ventilerna e stängda igen så e d ett jätt glapp helt plötsligt.. nån mer än ja som märkt d eller ska d vara såå? justera d rätt nu där d glappa jätte mycke o då e d så klart fel avstånd om man provar som boken säger.. gäller insugs ventilerna..
tackar johan
Har aldrig pillat på just 660 motorn, men om den funkar som alla andra encylindriga 4T motorer som jag har gjort ventiljustering på så måste du snurra runt motorn 2 varv för att komma tillbaka till ursprungsläget. Annars stämmer inte öd+märkningar osv.
Här kan du läsa och se vad jag menar...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fyrtaktsmotor
-
ja då har man gett sig på d o har en liten fråga när man ställer motorn rätt me märkningen på svängen o justerar in rätt så vrider man motorn runt ett var tror ja d var när ventilerna e stängda igen så e d ett jätt glapp helt plötsligt.. nån mer än ja som märkt d eller ska d vara såå? justera d rätt nu där d glappa jätte mycke o då e d så klart fel avstånd om man provar som boken säger.. gäller insugs ventilerna..
tackar johan
Har aldrig pillat på just 660 motorn, men om den funkar som alla andra encylindriga 4T motorer som jag har gjort ventiljustering på så måste du snurra runt motorn 2 varv för att komma tillbaka till ursprungsläget. Annars stämmer inte öd+märkningar osv.
Här kan du läsa och se vad jag menar...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fyrtaktsmotor
Jag har pillat 660 motor, ställt ventiler med mer, Jag ställer dom som jag gör på bilar, som ovan + att man drar runt två varv till märkningarna igen, Samma sätt vid byte av kamkedja!