ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: p_stman skrivet 1 juni 2008 kl. 09:56:15
-
hallå.. jag undrar hur stort lågfarts munstycke ni brukar köra med..
har unifilter och 160 munstycke men jag tyckte att jag fick en väldigt dålig botten i motorn.. misstänker att jag behöver större lågfart.
har en 450 ss - 08.
-
nu är det lite bråttom.. vilken storlek.. har läst att någon kör med 40 i lågfart.. tror ni det skulle funka????
ska köpa i morgon förmiddag!!!
-
Jag körde med 50 lågfart,160 main,+2,5 varv på co-skruvenunifilter,DMC helsystem.senare så bytte jag till 152,5 main och en Dial a jet.
Det var ett rackarns drag och inte ett tvekande på hela registret..
-
vet någon vilken storlek det ät orginal.
-
ORGINAL PÅ MIN DINLI ÄR 137,5 OCH 42,5...
vad ska man byta till 160 ...och lågfarten ???
-
NU HAR JAG BYTT......160 och 62,5....ingen skillnad alls....?????? :cry:
-
Har orignial bestyckning 150 main och 42,5 låg
Ett D-A-J Installerat också men min fugge är Cepe så...
-
Bestyckning skiljer från maskin till maskin och var i landet man kör...... :wink:
På min 05-a kör jag 172,5 / 47,5 och ca:2,75varv på luft/bränsle skruven. Optimalt för just min hoj och mina modds ............ :D
//Nonne
-
NU HAR JAG BYTT......160 och 62,5....ingen skillnad alls....?????? :cry:
Har du bytt lågfartsmunstycket, och inte chokemunstycket?
För lågfart ska vara 45 standard, men choke är 42.5
Lågfartsmunstycket sitter lite vid sidan och ser inte alls likadant ut som huvudmunstycket. Det är långt.
Chokemunstycket däremot är väldigt likt huvudmunstycket.
-
NYA BUD HELA TIDEN....
jo är det som du säger så har jag bytt choken....shit...
i alla fall tog jag bort dämpningen i ljuddämparen ( sliponen) och den gick mycket bättre utom på toppfarten där bluddrade den...såman kan se att det blev för stort munstycke för att ha strypning på avgasen då surar den ner sej...men den låter väldigt brutalt utan..får försöka leta på ett lågfartsmunstycke och prova vidare....tack wizzman
-
NYA BUD HELA TIDEN....
jo är det som du säger så har jag bytt choken....shit...
i alla fall tog jag bort dämpningen i ljuddämparen ( sliponen) och den gick mycket bättre utom på toppfarten där bluddrade den...såman kan se att det blev för stort munstycke för att ha strypning på avgasen då surar den ner sej...men den låter väldigt brutalt utan..får försöka leta på ett lågfartsmunstycke och prova vidare....tack wizzman
Jo, det är som jag skrev. I alla fall enligt servicemanualen till Polaris Predator 500 (Som också använder BSR42 förgasaren).
På Jofrab kan man köpa lågfartsmunstycken, men dom har bara upp till 45 i storlek.
Jag har 160 / 45 med nålen nästan längst ner på min -07:a som är original förrutom Unifilter och Procom tändbox. Det satt 170 när jag köpte den men då gick den för fett.
Den går bra, förrutom att den misständer något vid ett visst varvtal om man segdrar den för mycket. Typ ligga i 50 på fyran och ge fullt, då tvekar den vid ett visst varvtal, men det får man nog leva med med tanke på att det är en förgasare utan acc-pump.