ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Lindahl skrivet 25 maj 2008 kl. 19:53:02
-
Vilken 450 (quad) är bäst till gata, om man drevar om maskinen osv.
Har du ägt eller provat olika maskiner m.m. så skriv gärna en rad! :wink:
Har endast provat en ltr 07 trimmad på en liten plan och den gillade jag skarpt, dock har jag inte mycket att jämföra med.. :?
Tack på förhand :D
-
Jag valde mellan Goes 450, Hyosung 450 och Dinli 450 SS.
Det blev en Dinli pga av den sköna körställningen.
Man sitter liksom mer "bakom" styret på Dinlin.
På Gåsen o Hyos.. sitter man mer ovanför styret känns det som.....
LTR:en sitter man också ganska högt på i jämförelse med styret..
Mvh. Henke
-
Detta är ju ganska lätt fixat med en styrhöjare, det var det på den jag körde! :wink:
Hur känns Dinlin att leka med då? Tycker den ser tung ut :? ?
-
Ltr:en verkar vara en grym vägmaskin, en Dinli med vägdäck,sänkning borde bli nästan lika bra. Jag tycker också att man sitter bättre på en Dinli.
-
Har haft Hyosung ett bra tag och kan inte påstå att jag sitter dåligt på den, dock är det ju inte bästa 450 quadden direkt, likaså med goes och dinli, det är ju budgetquaddar.
KFX 450 verkar va en bra maskin, en kompis har sån och ja tycker den är nice å köra, +et på den mot YFZ, DS osv är ju att den har BACK, vet inte säkert vilka andra som har det men jag vet att många inte har det.
Har inte kört KFX'en nå längre sträcka men han som har den har inte klagat när vi åker 5-6 mil :)
-
KFX 450 verkar va en bra maskin, en kompis har sån och ja tycker den är nice å köra, +et på den mot YFZ, DS osv är ju att den har BACK
Mm , det är en klar fördel och väldigt smidigt! Synd bara att den är svindyr :? Personligen tycker jag KFX, LTR och YFZ är de maskiner som intresserar mig mest. Tittade lite på Goes först men efter att jag läst om så många som haft problem med dem så gick dem bort.
Ktms 525 är ju också en fin maskin men den finns ju inte som vägreg för tillfället. Förhoppningsvis så bygger väl dresel eller något annat företag om dem till vägreg quads.
Ingen annan som har några tips och ideér? :D
-
Att ni ens jämnför Dinli och suzuki.
Är ju som att jämnflra Skoda och Ferarri!
Dom japanska märkena tar dom kinsesiska hor märkerna alla dagar i veckan, utan problem.
Eller ja, spar dina 40k och kör med din dinli på vägen och efter 5timmar så kommer du göra en tråd i Dinli avdelningen som heter "Ska ventlierna verkligen låta så här?"
Gör som du vill.
-
Ltr:en verkar vara en grym vägmaskin, en Dinli med vägdäck,sänkning borde bli nästan lika bra. Jag tycker också att man sitter bättre på en Dinli.
jag tycker som daffan.. 8O 8O 8O ...att dinlin är minst lika bra som ltr en...nästan lite bättre... 8O 8O 8O ....och jag ska oxå nyktra till..!!!!!! 8O 8O 8O
-
Att ni ens jämnför Dinli och suzuki.
Är ju som att jämnflra Skoda och Ferarri!
Dom japanska märkena tar dom kinsesiska hor märkerna alla dagar i veckan, utan problem.
Eller ja, spar dina 40k och kör med din dinli på vägen och efter 5timmar så kommer du göra en tråd i Dinli avdelningen som heter "Ska ventlierna verkligen låta så här?"
Gör som du vill.
Oj va positiv du är i dina inlägg.
Jag har haft en Dinli o har varit ute på många långturer o jag har då inget jag kan klaga på direkt. Service behöver alla maskiner (utom din kanske)
Dinli är väl en skaplig maskin för dom pengarna. Jag tyckte att man satt bra på Dinlin. Åker Outlander 800 nu för att jag personligen tycker att skogen har lite mer att erbjuda än gatan :!: :!:
-
Att ni ens jämnför Dinli och suzuki.
Är ju som att jämnflra Skoda och Ferarri!
Dom japanska märkena tar dom kinsesiska hor märkerna alla dagar i veckan, utan problem.
Eller ja, spar dina 40k och kör med din dinli på vägen och efter 5timmar så kommer du göra en tråd i Dinli avdelningen som heter "Ska ventlierna verkligen låta så här?"
Gör som du vill.
Oj va positiv du är i dina inlägg.
Jag har haft en Dinli o har varit ute på många långturer o jag har då inget jag kan klaga på direkt. Service behöver alla maskiner (utom din kanske)
Dinli är väl en skaplig maskin för dom pengarna. Jag tyckte att man satt bra på Dinlin. Åker Outlander 800 nu för att jag personligen tycker att skogen har lite mer att erbjuda än gatan :!: :!:
SÅ du påstår att Dinli har lika hög kvalite som dom japanska märkena?
-
Att ni ens jämnför Dinli och suzuki.
Är ju som att jämnflra Skoda och Ferarri!
Dom japanska märkena tar dom kinsesiska hor märkerna alla dagar i veckan, utan problem.
Eller ja, spar dina 40k och kör med din dinli på vägen och efter 5timmar så kommer du göra en tråd i Dinli avdelningen som heter "Ska ventlierna verkligen låta så här?"
Gör som du vill.
Oj va positiv du är i dina inlägg.
Jag har haft en Dinli o har varit ute på många långturer o jag har då inget jag kan klaga på direkt. Service behöver alla maskiner (utom din kanske)
Dinli är väl en skaplig maskin för dom pengarna. Jag tyckte att man satt bra på Dinlin. Åker Outlander 800 nu för att jag personligen tycker att skogen har lite mer att erbjuda än gatan :!: :!:
SÅ du påstår att Dinli har lika hög kvalite som dom japanska märkena?
Det är en viss skillnad på att säga (jag har inget att klaga på direkt) och att påstå att Dinli har lika hög kvalite som dom japanska märkena. Finns ju bättre och sämmre :P
-
Vilken 450 (quad) är bäst till gata, om man drevar om maskinen osv.
Drevar du en Dinli så kan du få den att gå på lugna fina varv, om det var vägåkning du var ute efter.
Med 15/36 drevning så har du en maskin som gör runt 140, å det tycker jag är väldigt ok.... :lol:
-
Ltr:en verkar vara en grym vägmaskin, en Dinli med vägdäck,sänkning borde bli nästan lika bra. Jag tycker också att man sitter bättre på en Dinli.
jag tycker som daffan.. 8O 8O 8O ...att dinlin är minst lika bra som ltr en...nästan lite bättre... 8O 8O 8O ....och jag ska oxå nyktra till..!!!!!! 8O 8O 8O
-Klotis klockren som vanligt... :lol: :lol: :lol: