ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Roberto skrivet 22 maj 2008 kl. 06:40:59

Titel: Drevning
Skrivet av: Roberto skrivet 22 maj 2008 kl. 06:40:59
Bytte bakdrev igår och när jag skulle flytta över magneten till det nya drevet fick jag inte bort det gamla.. nån som vet hur det sitter fast och hur man får bort det??   tackar för svar


Bytte dessutom till asfaltdäck och sänkningsjärn fram jävlar vilken körkännsla inga vibratoner låga varv när man kör 100km/h och lyfter fortfarande på tvåan... =)
Titel: Drevning
Skrivet av: Dany skrivet 22 maj 2008 kl. 07:52:50
Jag lyckades inte få bort magneten från det gamla drevet utan att ha sönder den. Köpte därför en ny magnet och sätt på det nya drevet. Funkar finfint....
Titel: sitter i klistret
Skrivet av: EKWALLRACING skrivet 22 maj 2008 kl. 09:09:33
klockrent med en ny magnet kostar oftast 25:-
och på med 2 komponetlim så har du magneter på olika drev.
fett gött
eler tag en slagmejsel och en hammare och ge på en ordntlig smäll..

Tvätta med kemisk ren bensin innan du monterar dit den nya magneten med 2 komponet Typ araldit
Titel: Drevning
Skrivet av: Roberto skrivet 22 maj 2008 kl. 11:05:50
tack för svaren!!
Titel: Re: Drevning
Skrivet av: MrGoose skrivet 22 maj 2008 kl. 14:27:38
Citat från: "Roberto"
Bytte bakdrev igår och när jag skulle flytta över magneten till det nya drevet fick jag inte bort det gamla.. nån som vet hur det sitter fast och hur man får bort det??   tackar för svar


Bytte dessutom till asfaltdäck och sänkningsjärn fram jävlar vilken körkännsla inga vibratoner låga varv när man kör 100km/h och lyfter fortfarande på tvåan... =)


Har du både bytt bak o fram... :?:
Vad kör du med för drevning :?:
Titel: Drevning
Skrivet av: Roberto skrivet 23 maj 2008 kl. 06:26:08
Jo jag kör med 15 fram och 36 bak...

E de nån som vet hur stark magneten ska va??
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 12 juli 2008 kl. 14:55:34
Citat från: "Roberto"
Jo jag kör med 15 fram och 36 bak...

E de nån som vet hur stark magneten ska va??


Gammal tråd men..

är själv inne på att byta bakdrev, men vad skall man välja?
är lite sugen på ett 36drev faktiskt.

Kör original bak samt 15 fram.

Vill få ner vervet i 90km/h då jag pendlar till jobbet ibland.

Blir 36drev för slött? Räcker det med 38drev?

Sökfunktionen fungerar ju inte på detta forum...
Titel: Drevning
Skrivet av: chrille_22 skrivet 12 juli 2008 kl. 16:00:47
Citat från: "Lundberg"
Citat från: "Roberto"
Jo jag kör med 15 fram och 36 bak...

E de nån som vet hur stark magneten ska va??


Gammal tråd men..

är själv inne på att byta bakdrev, men vad skall man välja?
är lite sugen på ett 36drev faktiskt.

Kör original bak samt 15 fram.

Vill få ner vervet i 90km/h då jag pendlar till jobbet ibland.

Blir 36drev för slött? Räcker det med 38drev?

Sökfunktionen fungerar ju inte på detta forum...



titta på  denna sida jag tyckte de fungerade hur bra som helst!!

http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4510&highlight=
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 12 juli 2008 kl. 16:53:28
Okej.
Men vart inte överdrivet slöare alltså?
Man kan fortfarande busa på grusvägar, åka på ställ osv.
Titel: Re: Drevning
Skrivet av: 450cc skrivet 12 juli 2008 kl. 18:14:36
Citat från: "Roberto"
Bytte bakdrev igår och när jag skulle flytta över magneten till det nya drevet fick jag inte bort det gamla.. nån som vet hur det sitter fast och hur man får bort det??   tackar för svar


Bytte dessutom till asfaltdäck och sänkningsjärn fram jävlar vilken körkännsla inga vibratoner låga varv när man kör 100km/h och lyfter fortfarande på tvåan... =)


Brukar gå att få loss den. Pröva att borra upp ett hål från baksidan på drevet så kan du knacka ut den :)

450cc
Titel: Drevning
Skrivet av: chrille_22 skrivet 12 juli 2008 kl. 19:54:30
Citat från: "Lundberg"
Okej.
Men vart inte överdrivet slöare alltså?
Man kan fortfarande busa på grusvägar, åka på ställ osv.


Jo något slöare blev den ju så klart!!
Men jag gjorde det mest för att åka landsväg
gled ju runt i 110 utan att det varvade så mycket!
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 12 juli 2008 kl. 21:37:41
Citat från: "chrille_22"

Jo något slöare blev den ju så klart!!
Men jag gjorde det mest för att åka landsväg
gled ju runt i 110 utan att det varvade så mycket!


Skoj!! Men kan man busa på grusvägar?

Hade du 36 drev fram?
Titel: Drevning
Skrivet av: 450cc skrivet 12 juli 2008 kl. 21:50:38
Citat från: "Lundberg"
Citat från: "chrille_22"

Jo något slöare blev den ju så klart!!
Men jag gjorde det mest för att åka landsväg
gled ju runt i 110 utan att det varvade så mycket!


Skoj!! Men kan man busa på grusvägar?

Hade du 36 drev fram?


Har inte du? Det har väl alla, 36 fram!!
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 12 juli 2008 kl. 22:03:15
haha för helv.. sitter och dricker öl, menade 16 drev
Titel: Drevning
Skrivet av: 450cc skrivet 12 juli 2008 kl. 22:48:59
Citat från: "Lundberg"
haha för helv.. sitter och dricker öl, menade 16 drev


 :D Ja, nåntans blev det kortis!!   :lol:
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 12 juli 2008 kl. 22:53:32
Hehe jo fan. Royal vettu
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 12 juli 2008 kl. 23:05:09
Hehe jo fan. Royal vettu
Titel: Drevning
Skrivet av: 450cc skrivet 12 juli 2008 kl. 23:10:59
Citat från: "Lundberg"
Hehe jo fan. Royal vettu

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: :lol:

Lauders wirre här. Bättre än bärs.
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 12 juli 2008 kl. 23:12:08
vette tusan. Royal är bra. Billigt med hehe.
Titel: Drevning
Skrivet av: daffan skrivet 14 juli 2008 kl. 00:48:24
Vart köper man 38 eller 36 bakdrev ?
Titel: Drevning
Skrivet av: Lundberg skrivet 14 juli 2008 kl. 13:00:19
Citat från: "daffan"
Vart köper man 38 eller 36 bakdrev ?


Överallt där dom säljer Dinli tillbehör,

Kolla med t.ex ATV-huset.