ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: flipstick471 skrivet 8 maj 2008 kl. 18:20:45
-
Jag har ju haft problem med min dinli lite,den har gått lite konstigt o sådär,problem med tomgången osv.
Jag har gjort rent förgasare o munstycken o allt allt allt..inte fått ordning på det ändå,men idag gjorde jag helt sonika så att jag tog bort hela luftfiltret o tog en provtur. Gick helt plötsligt hur bra som helst,inga problem alls, startade lätt o gick som ett skott. Men vafan, jag kan ju inte åka runt utan luftfilter självklart.
Men vad är det som är fel,spontant så känns det ju som att filtret kan kastas o bytas, o d kommer jag göra. Men vafan,känns ju ändå lite konstigt att det kan vara så, det är ett UNI filter,skumfilter.
nån som har några tankar?
-
Förmodligen choken som kärvar och står lite öppen...
/Morgan
-
nej unifilter går inte att köra med utan att byta ljuddämpare och munstycke ...samtidigt ...har haft samma problem...trotteln är vakum styrd och lyfts inte ..,men ett tips från återförsäljaren är att linda unifiltret med silvertejp så att de bara tar in luft bakifrån då går det att köra men de ger inte mer effekt än orginalfiltret men har du inte de kvar så får du testa att tejpa..eller kosta på dej de som jag har en leo vince 3 ljuddämpare känns som tio hästar till.../M
-
nej unifilter går inte att köra med utan att byta ljuddämpare och munstycke ...samtidigt ../M
Men han säger att den går bättre utan filter vilkett är änu mindre luftmotstånd.
-
Du får väl kolla så du inte har ett alldeles för stort soppa-munstycke i förhållande till vad filter och luftburk släpper in.
-
Det brukar oftast vara dessa 4 saker som kan ställa till det.
Luftfilterolja (som man ska anv.) till Unifilter.
Nålen.
Huvudmunstycke
Bränsleskruven. (förgasarens framkant)
Går det bättre utan filter så får den ju för mycket bränsle eller ett mycket tätt luftfilter.