ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Statsminister skrivet 4 maj 2008 kl. 16:31:31
-
Har en nyinhandlad Dinli 450, årsmodell 05 som jag tycker är lite slö. Killen jag köpte den av sa att strypningarna va borta när han köpte den. Nu till min fråga då... Vad är det för olika punkter man modifierar för att ta bort pluggningen? Tittar jag i luftburken så finns det två öppna hål i framkant i burken, och två hål i botten som är pluggade. Har testat att ta bort pluggarna i botten, men då går den som en påse nötter. För mycket luft? Hur skulle det då bli med ett öppet filter?
tacksam för svar, Jonas.
-
Åker alla pluggat och original? =P
-
Nej nej, för tusan :)
Rent generellt så behöver maskinen mer bensin, den bör bestyckas om i förgasaren så den får mer soppa. För varje modd du sen gör behöver den än mer soppa, mer luft = mer soppa behov tex.
Dom strypningar jag kommer på så där på rak arm är väl just det där med bestyckningen och luft tillförseln som avhjälps med öppet filter och större munstycke i förgasaren, gas spärr i tumgashandtaget väl bara är en skruv i handtaget som ska bort (?) och även sista pluggen som sitter intryckt i ljuddämparen.
Lycka till med gasandet!
-
okej okej. Jag har rullgas på nu, så då är den strypningen borta ur leken. Ljuddämparen verkar oxå vara urrensad. Då borde det bara vara styckningen i förgasaren kvar? Vart köper jag, samt VAD exakt bör jag sätta i? Vill nog inte sätta i öppet filter, utan nöjer mig nog med en massa hål i originalburken, tillsvidare iaf!
mvh, Jonas