ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hyosung => Ämnet startat av: kama skrivet 2 maj 2008 kl. 20:38:14
-
Jag håller på med ett trimkit baserat på en ombyggd Yoshimura dämpare samt KN filter i öppnad i moddad luft box, moddad förgasare med Dynojets munstycke nål etc. Uttestat i en Dynojet bromsbänk.
Kolla in min hemsida om några veckor publisrerar jag information om detta.
http://www.quad-custom.se
-
Riktigt najs maskin du har.
Gillade Anti swaybaren dom måste bli en storsäljare för dom som kör hårt på kurviga vägar.
-
Tjena!!!
Du funderar inte på dail jet kitt+ställbar cdi box från vortex
http://www.knracing.se/tpi_dialajet_atv.htm
http://www.vortex-performance.com.au/prod02.htm
jag har fortfarande inte monterat mitt dj kitt, det har legat i
garaget sedan december.
mvh tompas
-
Har kört med Dial A-jet och orginal ljuddämpare luftfilter.
Den går bra på mellan registret och toppvarv, men för snålt på låga varv
Nu är det dags och hitta fler HK samt rätta till det.
Kommer att presentera effektkurvan på min hemsida när det är klart.
-
Bättre att byta till en bra förgasare typ Mikuni tm42 med axpump det har jag på min Goes 450 det gör stor skillnad på bottenvridet! :D
-
Bättre att byta till en bra förgasare typ Mikuni tm42 med axpump det har jag på min Goes 450 det gör stor skillnad på bottenvridet! :D
Hur funkar det att åka på jämn gas med den förgasaren?
Dom är ju mer eller mindre gjorda för att åka på fullt eller inget, den börjar inte bluddra när du åkt en bit på jämn gas?
-
Någon som kör med vortex CDI eller annan?
I så fall för vilken hoj var den till. Finns väl ingen för Hyosung/Goes?
Är inte tändkurvorna annorlunda från maskin till maskin? Kam tiderna är säkerligen inte lika därför borde tändkurvorna skilja.
Provkörd i DYNO borde vara det bästa men det är det väl ingen som har gjort?
-
Tjena!!!
Du funderar inte på dail jet kitt+ställbar cdi box från vortex
http://www.knracing.se/tpi_dialajet_atv.htm
http://www.vortex-performance.com.au/prod02.htm
jag har fortfarande inte monterat mitt dj kitt, det har legat i
garaget sedan december.
mvh tompas
sitter å klurar på denna http://www.vortex-performance.com.au/supported_models_1.htm men frågan är ju vilken typ av cdi modell som sitter i orginal dealy vägra svara på den uppgiften (tror inte att dom heller vet)
om nån vet så svara gärna så man vet vad man ska beställa ()p
-
Kama! visst har du bänkat din Hyosung?
Kan du lämna någon info.
Har själv slängt på en fcr 40 med öppet filter och en akrapovic dämpare, men jag är inte nöjd.
Finns det några hotcams till den här motorn?
Är det någon som provat en annan cdi box?
/Melle
-
Bänkade min Goes 450x -07 för ett par månader sedan, vet inte om han gjorde riktigt rätt men han fick ut 37hk enl en dynojet bromsbänk. Men det var endast ett test han rullade upp den och spännde fast den och sen gasa han upp till varvstoppet på 5ans växeln.
mvh
-
Detta blev resultatet.
Jag har bytt förgasare till en FCR-MX39 w/Air Cut Valve/Hot Start
Nytt luft filter från KN
Ombyggd luft box
CT racing fullt avgassystem
Körd på Dyno bänk både före och efter
Hade som bäst 36 hkr på bakhjulen med original dämpare helt öppen och Dial A jet monterat.
Har nu 45 Hkr på bakhjulen och mycket bättre bottendrag.
Har drevat upp den så att den gör 135 ärliga km/h
Har bytt instrument panelen till en Trailtech
Har även en egentillverkad ny typ av kedjestyrning med rullar istället för original gummi glid styrningarna (Stjäl effekt c:a 2%)
Försökte även få Dynatech att ta fram en ny elektronisk programerbar tändning till Hyosung men de hade inte resurser till det
Jag är mycket nöjd.
Mvh
Magnus
-
Då lär den flytta på sig nu då!
Kikat lite på den 09an dom har på ATV-huset!
Men finns det inga 2010?
-
Du kama :) -Grymt ()p
CT Racing avgassystem...!? :hmmm: Vad är det?
-
Du kama :) -Grymt ()p
CT Racing avgassystem...!? :hmmm: Vad är det?
http://ctracing.com/
-
Du kama :) -Grymt ()p
CT Racing avgassystem...!? :hmmm: Vad är det?
http://ctracing.com/
Va inne och kollade där nu :) Men vilket system är de som passar hyosungen? :dntknow:
-
Detta blev resultatet.
Jag har bytt förgasare till en FCR-MX39 w/Air Cut Valve/Hot Start
Nytt luft filter från KN
Ombyggd luft box
CT racing fullt avgassystem
Körd på Dyno bänk både före och efter
Hade som bäst 36 hkr på bakhjulen med original dämpare helt öppen och Dial A jet monterat.
Har nu 45 Hkr på bakhjulen och mycket bättre bottendrag.
Har drevat upp den så att den gör 135 ärliga km/h
Har bytt instrument panelen till en Trailtech
Har även en egentillverkad ny typ av kedjestyrning med rullar istället för original gummi glid styrningarna (Stjäl effekt c:a 2%)
Försökte även få Dynatech att ta fram en ny elektronisk programerbar tändning till Hyosung men de hade inte resurser till det
Jag är mycket nöjd.
Mvh
Magnus
Gjorde förgasaren stor skillnad? Jag är lite sugen men är osäker på om det gör stor skillnad mot en optimalt bestyckad orginalförgasare. Jag har en Dinli 450 btw.
-
Ja förgasaren med acc. pump är nog en förutsättning.
sedan att den andas optimalt gör ju att förgasaren verkligen kommer till sin rätt.
Och CT racing har inget färdigt system till Hyousung. Jag köpte ett kit med delar som jag själv byggde ihop med hjälp av Allen Knowles (Deras motor expert)
I pricip ändrade jag bara radien på böjen. samt svetsade ihop delarna i vinklar som passade för Hyosungen.
Jag gjorde nya fästen i aluminium till dämparen som jag svetsade på. Lite arbete men det blev riktigt bra.