ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: flipstick471 skrivet 1 maj 2008 kl. 09:13:01
-
Jag ska bygga ett helsystem till min älskling, blir ett i rostfritt. Men jag funderade bara på om det finns nån mening med att ha 2 separata rör från cylinderna och gå ihop med dom längre bak, LR, om det inte blir bättre att sy ihop dom så fort som möjligt efter cylindern och gå med ett rör hela vägen bak till dämparen..
Ni som har lite seriösa genomtänkta tankar om det kan väl skriva så får vi se hur det slutar.. självklart blir det bilder av bygget sen!
-
Ni som har lite seriösa genomtänkta tankar om det kan väl skriva
jag räknar mej inte till den skaran...men skriver lite allfall :lol:
lycka till:D
-
Jag tro det är bättre att ha två separata rör en bit bak. Anledningen till det är att det kan nog bli problem med att den "trycker tillbaka" avgaser i motsatta port om de går ihop för tidigt.. :? Inte säker men känns som om den skarpa böjen i början kan ställa till det om det är ett helrör i stället för 2 separata. :!: :?:
Rätta mig någon om jag kan ha fel.
Men berätta hur det blev när det är klart! :D
-
Gör dubbelpipigt system. om du ska bygga nytt förhand.
-
2 avstämda rör! som headers på en bil är ju meningen att få mer effekt med individuella rör för varje cyl eftersom det är bättre än ett grenrör som går ihop direkt efter cyllarna.
lycka till och visa hur det blev!!
mvh,
joe