ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: larsostman skrivet 25 april 2008 kl. 19:47:38
-
Den gäller ju om man har en handlare på orten som kan göra service åt en.
Men, hörde med handlaren på min ort, han vägrade för han hävdar att han blir ståendes med garantiåtagandet. Kan det verkligen stämma??? Det låter ju mycket märkligt :?: Snudd på overkligt...
-
hej
om ja fattade rätt dig så vägra han gör din servis då
så hänvisa servis lagen de finns väll han ska göra de seriv som ska göras och ej annat hänvias de de ska ej bli still tånde på verkstaden
utan de ska servas sen ut därifrån
de är synd att du bor så långt bort men vad göras
lycka till
-
Funride har ju ett garanti system där man kan serva maskinen "över allt" & fortfarande ha kvar garatin. Men min verkstad där jag servat min can-am hävdar att om han gör servicen & jag senare drabbas av ett garantifel så får han stå för det.
Men han borde väl kunna debitera det vidare?
-
Vad säger de på Funride då?? Är han godkänd av Funride för att göra denna service då? Står ju i garanti att det ska vara service hos en handlare som de har godkännt på din ort. Intressant fråga.
-
Ska ringa dom idag å fråga. De hann stänga i går.
Jag har ju ingen maskin ännu, men det känns ju inte så bra om man köper en maskin som man ev måste åka 20mil för att serva.
Men vilket trevligt bemötande jag har fått från killarna på Funride, i synnerhet Patrik, toppen.
-
Ja men du får ju berätta hur det gick för dig då.
-
Så här lyder svaret från Funride;
Bedrövligt dålig service tycker jag.
Vi har ju en Europagaranti på Brute Force där de för bra betalt IFALL det blir garantiärenden.
De flesta verkstäder har ju ett vinstsyfte och till och med Kawasaki verkstäder har tagit garanti ärenden på maskiner som köpts hos oss.
Sen finns det undantag.
Griniga verkmästare med noll känsla som nobbar bara för att de inte fått sälja maskinen.
De kan ta 7-800 kr /timme mot garantibolaget för att meka och vilken verkstad har råd att säga nej till det?
Man kan fråga sig om de litar på sin egen kompetens om de inte vågar röra en maskin som en Brute Force för att de är rädda att deras reparation inte håller måttet?
En av de få gånger vi får bra betalt för verkstadsjobb är när vår ”egen garantilösning” finns tecknat på maskinen.
Låter ju som om de har väldigt bra avtal för andra verkstäder.
Ska se om det går att tala med dom om detta, men det lät ju inte lovande sist jag talade med dom.
-
Tala med någon annan verkstad tycker jag. Lycka till
-
Det är väll bara att Funride ringer och talar om hur garantin fungerar.
Det är ju jättebra betalt.
Kan ju inte vara meningen att en "eventuell" kund skall gå runt bland verkstäderna och knacka dörr för att "sälja" Funride´s försäkring/garanti...
//L