ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Hanen skrivet 23 april 2008 kl. 21:04:24
-
En polare besiktigade sin Linhai idag. Enda egentliga nedslaget var att han hade dragkroken på. Att han hade effektsystem, ej originaldäck och andra blinkers gav dom fan i. Provkördes inte ens.
-
Intressant mer sådana här upplysningar tack :)
-
En polare besiktigade sin Linhai idag. Enda egentliga nedslaget var att han hade dragkroken på. Att han hade effektsystem, ej originaldäck och andra blinkers gav dom fan i. Provkördes inte ens.
Vaddå får man inte ha dragkroken på som maskinen levererades med???
/Blizzter
-
Tydligen så är det så att är inte maskinen reggad med krok kan du inte besiktiga den med krok på.
-
Gjordes det något bromsprov?
-
Gjordes det något bromsprov?
Nope, inte ens provkörning.
-
iom att Linhai inte har skrivit något intyg på att maskinerna uppfyller 97/24/EEG och 97/34/EEG så blir ajabaja hos SBP.
Håller på att föröka bena ut vad som gäller för tredjepartstillbehör men jag stötte på en tam papegojja hos vägverket som bara kunde tre ord: det går inte. När jag då ställde den vänliga frågan om hur jula, biltema osv får igenom sina dragkrokar till bill så sa det klick i luren
-
Kör TGB 425 och om jag inte minns fel så är det en av få maskiner som är reggad med dragkrok, har ialla fall papper på detta som intygar det. Linah är det inte ialla fall vad jag också har hört och det verkar stämma då! 8O
-
Det som gäller (om jag nu har fått rätt info) är att maskinens tillverkare måste ha typat både fästet och själva kroken tillsammans.
TGB 425 är iom det en av få om inte den enda som är helt ok. Can-am har ju ett fäste som är typat men så vitt jag vet har de inte en typad krok därtill.
Linhai är inte typad för drag enligt scandimoto så där behövs en typad krok åtminstånne, fästet är ju inbyggt i svingarmskonstruktionen. Sen är det oklart om fästet kan gå på det befintliga godkännadet eller måste typas igen
-
Dragkulan när man ska besikta den.
i övrigt är fästet inget annat än ett fäste till vad som helst.
och påverkar inte besiktningen.
/Musicman
-
För att en dragkula ska vara godkänd vid besiktning
fodras det att det är besiktigad med kula och kontakt för blinkers och broms
Det gäller om man maskinen är väg reggad.
Finns inte kontakt för blinkers och broms går den inte i genom även om maskin har levererats med kula.
Plocka bort kulan vid besiktning!!!
/Musicman
-
Har kontakt på min TGB 425 för broms och blinkers så den bör gå igenom då!! :D
-
Kanon !
Då behöver jag inte oroa mig för att hitta en ny orginal dämp. Den gammla råkade försvinna i en garage rensning.
-
Kanon !
Då behöver jag inte oroa mig för att hitta en ny orginal dämp. Den gammla råkade försvinna i en garage rensning.
Tror knappast du är ensom om att ha tappat bort orginalet då det är ren skit. :wink:
Mvh. Robban
-
Har hafft min Linhai sedan september 06 och har orginaldämparen fortfarande. Benny på Trech och hans kompanjon var överraskade att den var så fin effter två år.
-
Det som gäller (om jag nu har fått rätt info) är att maskinens tillverkare måste ha typat både fästet och själva kroken tillsammans.
TGB 425 är iom det en av få om inte den enda som är helt ok. Can-am har ju ett fäste som är typat men så vitt jag vet har de inte en typad krok därtill.
Linhai är inte typad för drag enligt scandimoto så där behövs en typad krok åtminstånne, fästet är ju inbyggt i svingarmskonstruktionen. Sen är det oklart om fästet kan gå på det befintliga godkännadet eller måste typas igen
Det står inget i mina papper om att jag har godkänt drag så det är nog bara att plocka bort kulan vid besiktning. Konstigt att dom säljs med kula som inte får användas. :hmmm:
-
Det som gäller (om jag nu har fått rätt info) är att maskinens tillverkare måste ha typat både fästet och själva kroken tillsammans.
TGB 425 är iom det en av få om inte den enda som är helt ok. Can-am har ju ett fäste som är typat men så vitt jag vet har de inte en typad krok därtill.
Linhai är inte typad för drag enligt scandimoto så där behövs en typad krok åtminstånne, fästet är ju inbyggt i svingarmskonstruktionen. Sen är det oklart om fästet kan gå på det befintliga godkännadet eller måste typas igen
Det står inget i mina papper om att jag har godkänt drag så det är nog bara att plocka bort kulan vid besiktning. Konstigt att dom säljs med kula som inte får användas. :hmmm:
Jag har också kula på min, men ingen el till broms och ljus. Löjligt att dom slår ner på besiktningen om man har en kula monterad. :knupple: :nono:
-
hejsan alla här
den som är godtjänd drag nummer är nog dinli 700 2009
de såg ja på ett bild sidan på blocket då
de hade laggt ut för et tag sen
http://www.blocket.se/vi/19721527.htm?ca=8_s&last=1
hade gött
/ kymco 300 nisse
-
hejsan alla här
den som är godtjänd drag nummer är nog dinli 700 2009
de såg ja på ett bild sidan på blocket då
de hade laggt ut för et tag sen
http://www.blocket.se/vi/19721527.htm?ca=8_s&last=1
hade gött
/ kymco 300 nisse
can am outlander 800 har oxå godkänt drag.
-
hejsan alla här
den som är godtjänd drag nummer är nog dinli 700 2009
de såg ja på ett bild sidan på blocket då
de hade laggt ut för et tag sen
http://www.blocket.se/vi/19721527.htm?ca=8_s&last=1
hade gött
/ kymco 300 nisse
can am outlander 800 har oxå godkänt drag.
Är du säker på det? Har hört motsatsen.
-
hejsan alla här
den som är godtjänd drag nummer är nog dinli 700 2009
de såg ja på ett bild sidan på blocket då
de hade laggt ut för et tag sen
http://www.blocket.se/vi/19721527.htm?ca=8_s&last=1
hade gött
/ kymco 300 nisse
can am outlander 800 har oxå godkänt drag.
Är du säker på det? Har hört motsatsen.
läste på denada´s hemsida förut att den var eggad med eller så kunde man :hmmm: :hmmm:
-
annars har väl Polaris Sportsman oxå reggad :hmmm:
-
Problemet var (jag har inte kollat om de har ändrat innehållet) att canam satsen innehåller fästet till kroken men ingen krok. Dessa två delar måste vara testade och typade tillsammans för att det ska gå att skriva ut ett intyg. Det som can-am intygade var att fästet är ok.
Mycket möjligt att detta har ändrats eller att man har ett vettigare synsätt nu men det var vad jag fick fram då
-
"alla" can am kommer väl med dragkroken monterad. men det betyder inte att den är godkänd för att dra släpvagn. Man måste ju ha uttag för lyse oxå.
-
Spelar ingen roll. Kan du inte visa upp ett intyg på att krok och fäste är typade tillsammans så ska det bli det en tvåa.
Alla Linhai:er som går via Scandimoto levereras med krok, ingen har ett intyg på att de är typade ihop och därmed kommer det att bli en massa tvåor framöver.
Sen är det rätt löjligt att VV ställer samma krav på en krok som inte får belastas med mer än ca 200 kilo dragvikt som på en 1.6 tons krok till volvon men det är byråkrati det :)
-
hur mycket får man isof dra med en vägreggad maskin?
en liten parantes : vägreggad Can-am är inte godkänd med dragkula monterad...
-
Om jag inte missminner mej så såg jag ett repotage om några glada som åkte på äventyr till England eller Scotland med fyrhjuling och en liten husvagn, tror dom åkte Can am. Kan dom ha åkt med dispans eller var det helt schysst från början med ett sånt ekipage?
-
Om jag inte missminner mej så såg jag ett repotage om några glada som åkte på äventyr till England eller Scotland med fyrhjuling och en liten husvagn, tror dom åkte Can am. Kan dom ha åkt med dispans eller var det helt schysst från början med ett sånt ekipage?
läste samma repotage.. tror inte Polis vet vilka regler som gäller för de olika märkena...
-
Om jag inte missminner mej så såg jag ett repotage om några glada som åkte på äventyr till England eller Scotland med fyrhjuling och en liten husvagn, tror dom åkte Can am. Kan dom ha åkt med dispans eller var det helt schysst från början med ett sånt ekipage?
Det måste ha sett häftigt ut med en liten husvagn efter en fyrhjuling. :)