ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Dea skrivet 20 april 2008 kl. 18:43:46
-
Hej Nytt inlägg pga sökfunktionen,
Tänkte beställa en ny cdi från det förlovade landet i väst...
Vilken box kan ni rekomendera? Den behöver inte vara justerbar...
-
Kjøp steldbar eller inte steldbar dyna.
Jag ble sjelv vårnad mot at kjøpa billigt, noget jag inte brydde meg om. Så der røk 100$ ut fønsteren efter 14 dagor...
Dom billiga er som regel Procom med forskjelliga navn.
Jag kjøpte min dyna på ebay.com for 299$
-
Jag ble sjelv vårnad mot at kjøpa billigt, noget jag inte brydde meg om
:evil: Köppte en Procom iallafall... :( Varvar snabbare och + i toppfart, men mellan 80 och 90 km/h så misständer den som fan.. (hackar) Det är endast i 5:ans växel, inte i andra växlar på samma varvta...
Någon som har ideer om vad som kan vara fel?
-
samma här, jag har börjat märka att min bluddrar till, misständer mellan 80-90 på 5:an om man gasar på..
Jag har ställbar revmax2:a
-
köp iallafall ingen revmax 2
jag har en som misständer som f**n på femmans växel runt 80-90km/t
vet inte varför...
-
-Oftast felbestyckat när dom ligger och missar vid jämn gas(halvgas oftast..)
:?
-
-Oftast felbestyckat när dom ligger och missar vid jämn gas(halvgas oftast..)
Den går bra vid acceleration, men vid jämn gas vid 80-90km/h så misständer den. Får den för lite eller för mycket då? Blir att testa med lambda mätaren någon dag...
-
Jag ble sjelv vårnad mot at kjøpa billigt, noget jag inte brydde meg om
:evil: Köppte en Procom iallafall... :( Varvar snabbare och + i toppfart, men mellan 80 och 90 km/h så misständer den som fan.. (hackar) Det är endast i 5:ans växel, inte i andra växlar på samma varvta...
Någon som har ideer om vad som kan vara fel?
Kjøpa en rigtikt cdi och kjør vel.
-
På originalboxen så går väl tändkurvan ner innan övervarvsskyddet slår till? För jag tycker att den inte drar så bra sista biten innan varvtalsskyddet bryter. Eller ligger begränsningen på kammar, förgasare och liknande?
Om jag byter till en Dynabox, drar den bättre på höga varv då?
Inte spesielt. dom originale cammarna har inte ventilane uppet så lenge som racing cammar. Så derfor er det inta så mycket drag efter 8000 rpm.
Kjøpar en racing cammar lukkes insugsventilen på et senare tidspungt så mera luft kan strømma igjenom motoren, Men da forlorar man lite compression, Man kan jo setta in høg komp kolv for at inte tapa så mycket.