ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: larsostman skrivet 16 april 2008 kl. 23:24:41
-
Är ute efter en maskin att roa mig på grusvägar med. Kör en Can-am 400 idag & det skulle va kul med lite mer ryck.
Gillar Can-am men tycker Bruten är rätt ball, men vet för lite så hjälp mig nu med åsikter för & emot.
Hållbarhet är också viktigt naturligtvis, min har varit toppen på den punkten så jag vill inte ha når rappel!
Har kört Ranegaden lite grann, de e ju grymt snabb, skiljer det mycket mot nya EFI Bruten??
Ja, ni märker ju själva, jag behöver litekött på benen!!!
-
Jag har Renegade 800 och Raptor 700, och skall man piska grusväg så känns Renegaden klumpig, och en BF torde ju därmed bli ännu klumpigare... eller?
Raptorn var tydligen inget alternativ, och dessutom är det en quad, men min personliga åsikt är att den typen av maskin ger mycket mer körglädje på grusväg än nån 4wd...
-
Gillar variator & möjlighet till 4wd, annars ligger ltz bra till. Den gillade jag.
Kommer även att dra lite ved å nytto köra en del men jag kan inte påstå att det är därför jag behöver en hjuling.
Så du tycker Gaden är klumpig?? Den står också som aspirant, tyckte den va rätt "smidig"... Det är ju fortfarande en stor maskin men ändå..
-
Dem som kört YFZ, LTR och liknande tycker Raptorn är stor och klumpig... så allt är relativt.
Renegaden är dock 100 kg tyngre, nästan halvmetern längre och har samma bredd, så visst talar även fakta emot dess smidighet.
Men visst, vill du ha CVT och 4wd så återstår ju inte så mycket mer än Renegaden.
Yamahas Wolverine 450 har ju en lägre vikt, men det uppväger ju tyvärr inte avsaknaden av motoreffekt mot en Renegade 800.
Skall du däremot köra runt med packlådor, motorsåg och kanske passagerare så är ju en Outlander eller tex BF mer lämpad.
Delikata problem för oss i I-världen.
:lol:
-
Jag har ju inga problem med Outlanderns storlek, den är helt okej. Man kan leka skogsmulle, spänna fast höbalar & några vedklabbar, åka ut & möta upp min ridande sambo. Då behövs ju packracken, så Gaden är ju inte HELT optimal, jag vet, delikata I-lands problem :P .
Är det någon skillnad kvalitetsmässigt?? Jag har ju en maskin som inte har haft några som helst problem, men det skrivs ju en del om lite tråkigheter. Vet inte om jag kanske har andra förväntningar av maskinen än vad dom har. Tror ju inte att det bästa förhållandet för en hjuling är nedsänkt i en lerpöl & skulle inte bli jätteförvånad om den tog skada av det??
Man vet vad man har å inte vad man får....
Hur som, Bruten?? Har bränsleförbrukningen gått ned i och med EFI??
Körde en Suzuki KQ700 här om dagen, trevlig men jag vill ha mer riv, hur är den mot Brute? Hörde att -08 är lägre & därmed mindre tippig, stämmer det? Sitter 2 personer ok på den? Får man åka 2?
Tjena så länge
-
Hmmmm?! Intressanta frågor. Hoppas någon med en Brute -08 kan svara på detta för jag blir också lite nyfiken.
-
kör inte bruten men dom flesta i ssm kör brute,du får sitta 2 på den plus att den verkar vara bättre en 07.ring annars till funride & fråga ,
-
Hmm, undra hur det blivit med bränsleåtgången, det som jag läst av ägare verkar vara mest besviken på. Minimi förbrukning på 1.2 - 1.5 är kanske i högsta laget. Kan den hålla sig runt litern normalt & mer när man luffar runt på lågen, då är ju det toppen.
Läste i granntråden att -08 upplevdes på tok för mjuk, kanske inte är toppen?=
-
Va på en kort provkörning i dag, det är ju en trevlig maskin, bra ryt.
Bra bett upp till ca 95kmh sen börjar det mattas en aning.
Men hur är det med soppaförbrukningen?
-
Inget jättetempo på Kawa avdelningen :wink:
Är det ingen Bruteåkare som har nåt att säga?? Med eller utan EFI, allt är av intresse. Hur har den hållt ihop mm.
-
Min brukar dra runt litern blandad körning. Kör med förgasare
-
Runt liter är ju helt ok!
Hur löste det sig med din MPH hastighetsmätare, fick du en i KMH?
-
ja jag fick en efter över ett halvårs väntan, och mycket tjat,snacka om dåligt
Tror att jag fick det bara för att jag skrev om det här på forumet
-
Det var ju bra att du fick den ändå...
Borde de inte gå att bygga om mph till kmh?? Hur svårt kan det vara???
-
Tjenis.
Jag kör en brute -05. Jag uppskattar min förbrukning till minst runt 1 - 1,5 l / Mil. Spelar ingen större roll om jag "meskör" eller håller fullt.
Att köra på grusväg med en brutte är roligt, men grustag och surhål är roligare :twisted: