ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Narmasil™ skrivet 11 april 2008 kl. 21:27:13
-
wohooo!!! säger jag! nu är det lov att svära! fy fan va nöjd jag är med min nya raptor 700!
det är en viss skillnad på hyosung 450 och raptor 700 :). som en så enkel sak att kunna dra upp den på bakhjulen utan att pilla på kopplingen på 4'an... när man inte kan det på den andra ens på 2'an...
känns gött att höra hemma i den här delen av forumet nu.
Förresten, någon som vet hur man får halvljuset att fungera? den lyser heljus på båda lägena (det är en Paoletti). det är väl det enda lilla jag är missnöjd med <3 wohooooo!
-
grattis :D
-
Samma här Narmasil,,,,ruskigt nöjd men min Raptor,,siken maskin alltså.. :lol: :lol: :lol:
-
En fråga!
Hur får du upp den på 4an? Står du upp eller?
-
En fråga!
Hur får du upp den på 4an? Står du upp eller?
står jag upp går den upp hur lätt som helst
sitter du ner handlar det om tajming... du får hitta ett bra läge
själv kan jag sitta och dra upp den i 80km/h står jag upp går det nästan när som helst i registret
-
En fråga!
Hur får du upp den på 4an? Står du upp eller?
står jag upp går den upp hur lätt som helst
sitter du ner handlar det om tajming... du får hitta ett bra läge
själv kan jag sitta och dra upp den i 80km/h står jag upp går det nästan när som helst i registret
Att stå upp kan jag hålla med om, Men att kunna dra upp i 80km/h när man sitter ner, Det kan jag glömma, Då har jag ändå hållit på och övat på att köra bakhjul i typ 2 år på 700an,
Vad väger du? Jag är ju en liten killen med liten vikt = Svårt att få någon speciel vikt bakåt,
Däremot kan jag sitta ner och dra upp den på 2an för att sedan sitta så och köra och växla med koppling!
Men att dra upp den i 80km/h, Helt omöjligt, När du säger 80km, Kan du då sitta och köra bakhjul i 80km/h? Eller menar du att du lättar hjulen i fråm backen lite bara
-
Antar att det är med original drev på, annars går det aldrig...
Ja kör med 16/36 o då får ja upp den på 3:an om jag hjälper till med kopplingen.. :)
-
Grattis till en snygg quad!!
Dra upp på fjärde växel låter fantastiskt. :o
-
haha jag fick up min yamaha blaster så jag kunde åka bakhjul på 4 an, dock hade jag ingen bra balans så jag kom inte så långt, men up gick bra, 4takt e slö trist :lol:
-
får du upp en quad på 1an såe de bara å växla sej vidare upp genom växlarna,, sen om de går 30 eller 100 så de ju bara psykologiskt...
By the way e de du som e pejman?????
-
ni som får upp era quadar på alla möjliga växlar ställ om stötdämparna ni åker ju omkring med gunghästar jag har testat att ställa om dämparna till nästan noll då reser den sig lite hur som helst men den är ju knappt körbar så prova att ställa dom hårdare fast då får ni mycket svårare att få upp den på bakhjulen
-
En fråga!
Hur får du upp den på 4an? Står du upp eller?
Ja antingen ståendes i bygeln eller så om jag står upp med fötterna på pinnarna och sätter mig och gasar
Antar att det är med original drev på
japp
By the way e de du som e pejman?????
Aldrig hört namnet
Vad väger du?
85-90kg
Och mjukheten på den är ganska medel bak och rätt hård fram...
så är den väl trimmad typ 8hk +/- 2hk. ganska mycket lättare att dra upp än min brors som är original
-
En fråga!
Hur får du upp den på 4an? Står du upp eller?
Ja antingen ståendes i bygeln eller så om jag står upp med fötterna på pinnarna och sätter mig och gasar
Antar att det är med original drev på
japp
By the way e de du som e pejman?????
Aldrig hört namnet
Vad väger du?
85-90kg
Och mjukheten på den är ganska medel bak och rätt hård fram...
så är den väl trimmad typ 8hk +/- 2hk. ganska mycket lättare att dra upp än min brors som är original
okey, Då har jag nog lite mer effekt än dig, Men du bodde i skara va?
Om, Skulle vara kul och se när du gör detta,
En 250cc cross får jag upp på alla växlar, Dock så har jag inte lyckats på raptorn, Men du får gärna visa :) ;)
-
Det handlar om viljestyrka :) inte motorstyrka^^
och jag har typ 20 mil till skara... jag bor norrut. Betala mig så kommer jag ner och visar :)
-
Och förresten... visa vad ? dra upp den på 4'an ?.... (förbannat att Edit inte funkar) :?
-
haha jag fick up min yamaha blaster så jag kunde åka bakhjul på 4 an, dock hade jag ingen bra balans så jag kom inte så långt, men up gick bra, 4takt e slö trist :lol:
4 takt slö trist ? tsssk! jag tycker 2-taktare är som norrmänn, stora i käften men duger inte till något, dvs dom låter mycket men går inge bra :)
Skulle mer än gärna race'a mot en bainshee om jag fick chansen, tycker alla som kan stava till bainshee tycker dom är bäst i världen och drar precis allt som har mer än 2 hjul, fast jag har sett tusen filmer när dom får stryk så dom lika gärna kunde kört trampcykel, och då gnäller bainshee älskarna på att föraren är knäpp/idiot/kass/ etc...
Jag är den stora foten som trampar på alla banshee tår! :twisted:
-
Det handlar om viljestyrka :) inte motorstyrka^^
och jag har typ 20 mil till skara... jag bor norrut. Betala mig så kommer jag ner och visar :)
Jag har viljestyrka, Lovar, Får se om jag kanske får upp den på 5an till sommaren då :)
Jo, 700an spöar bainsheen, Jag vet för jag har kört mot en, Även honda trx 450, kawa kfx700 mm,mm :)
En 4-takt är inte slö, Den är segdragen, En 2-takt däremot är slö, iaf på låga varv, Vi 4taktare behöver ju inte åka runt och leta varvtal för att det ska gå bra :)
-
får du inte upp den på 5'an ens med koppling ? är absolut inga problem om jag pillar lite på kopplingen... den går väl halvvägs upp till övervägningen för mig om jag inte kopplar på 5'an... asså så framhjulen lättar i ??? 10-20m ? nått sånt :)
ska ut och provköra och forska lite i morgon, den går ju inte ordentligt 80-90 km/h så den är svår att hålla på 4'an och åka långt som det är nu... tog lite bilder men så har jag slarvat bort sladden till datorn... men det kommer! :o
-
ja får upp min på 9ans växel.. vfan är bainshee? :roll:
-
Det verkar ha blivit riktigt mycket effekt i raptorn på sistone, i min fanns det inte den punchen, och absolut inte i orginalskick, men utvecklingsavdelningen på yamaha verkar ha jobbat övertid.... 8O
Man får gratulera till exemplaret.. :lol:
-
En fråga!
Hur får du upp den på 4an? Står du upp eller?
står jag upp går den upp hur lätt som helst
sitter du ner handlar det om tajming... du får hitta ett bra läge
själv kan jag sitta och dra upp den i 80km/h står jag upp går det nästan när som helst i registret
Att stå upp kan jag hålla med om, Men att kunna dra upp i 80km/h när man sitter ner, Det kan jag glömma, Då har jag ändå hållit på och övat på att köra bakhjul i typ 2 år på 700an,
Vad väger du? Jag är ju en liten killen med liten vikt = Svårt att få någon speciel vikt bakåt,
Däremot kan jag sitta ner och dra upp den på 2an för att sedan sitta så och köra och växla med koppling!
Men att dra upp den i 80km/h, Helt omöjligt, När du säger 80km, Kan du då sitta och köra bakhjul i 80km/h? Eller menar du att du lättar hjulen i fråm backen lite bara
min vikt är 95 fjäderlätta=) men jag brukar kasa bak på sadlen innan jag reser den i 4an.
jag brukar dra upp min i 3an i 65kmh lr 4 i 80kmh sen växlar jag vidare har kört på bakslangarna många ggr i 5an till runt 125-130kmh.
men i 3 är det bara att gasa till så reser den sig, men 4 handlar det om
tajming med vridet och varvet
den enda drevningen jag har gjort är 15 taggars fram
-
ja får upp min på 9ans växel.. vfan är bainshee? :roll:
Ja jag sa ju att dom som kan STAVA till **Banshee** tror att dom är bäst etc.... och jag kunde ju inte stava uppenbarligen :)
Det verkar ha blivit riktigt mycket effekt i raptorn på sistone, i min fanns det inte den punchen, och absolut inte i orginalskick, men utvecklingsavdelningen på yamaha verkar ha jobbat övertid....
Man får gratulera till exemplaret..
Den är ju inte original? :)
min vikt är 95 fjäderlätta=) men jag brukar kasa bak på sadlen innan jag reser den i 4an.
jag brukar dra upp min i 3an i 65kmh lr 4 i 80kmh sen växlar jag vidare har kört på bakslangarna många ggr i 5an till runt 125-130kmh.
men i 3 är det bara att gasa till så reser den sig, men 4 handlar det om
tajming med vridet och varvet
den enda drevningen jag har gjort är 15 taggars fram
Precis!... jag har visserligen original kugg fram å bak, men endel folk som man sett på film och så verkar tro att det bara går att sitta som en cementpåse på sadeln och gasa så gör man underverk, det handlar ju mycket om teknik :)
Här kommer ett lass bilder också, hittade äntligen den där kabeln!! :evil: Får ursäkta bilderna blir suddiga men min kamera stänger sig skitsakta och det finns tusen inställningar som jag inte kan :?
BILDER ::: [/b]http://www.garaget.org/Narmasil
-
Citat:
Det verkar ha blivit riktigt mycket effekt i raptorn på sistone, i min fanns det inte den punchen, och absolut inte i orginalskick, men utvecklingsavdelningen på yamaha verkar ha jobbat övertid....
Man får gratulera till exemplaret..
Den är ju inte original?
Nja mer eller mindre orginal vad jag förstår, det enda som är gjort är väl att den andas lite bättre, pipa filter och box......
-
Citat:
Det verkar ha blivit riktigt mycket effekt i raptorn på sistone, i min fanns det inte den punchen, och absolut inte i orginalskick, men utvecklingsavdelningen på yamaha verkar ha jobbat övertid....
Man får gratulera till exemplaret..
Den är ju inte original?
Nja mer eller mindre orginal vad jag förstår, det enda som är gjort är väl att den andas lite bättre, pipa filter och box......
ja allt är ju relativt :) men om man säger att det lilla som är gjort ger ca 20% effekt enl tillverkaren så är det ju en hel del. den är faktiskt en hel del lättare att dra upp på bakhjulen än min brors som är original
-
ja allt är ju relativt men om man säger att det lilla som är gjort ger ca 20% effekt enl tillverkaren så är det ju en hel del. den är faktiskt en hel del lättare att dra upp på bakhjulen än min brors som är original
Ja det är klart det hjälper till, och visst blir det lite bättre flås gentemot orginal men jag upplevde det inte som något extremt, men visst svarar den bättre och blir råstarkare...... men jag förstår att du jobbar när du ska slita upp den på bakhjulet på högre växlar, men det låter så väldigt lätt i många sammanhang om du förstår vad jag menar. man åker på 4an, flyttar vikten lite bakåt och slår trotteln i taket och maskinen reser sig och åker på bakhjulet 5ans växel ut, och hastigheterna på alla raptorer & andra atv/quad maskiner är lite olika, en del har lite för höga toppfarter för att det ska vara sanningsenligt. men allt är upp till betraktaren.....
-
jag kan inte bara hasa bakåt lite på dynan och ge gas så reser den sig på 4'an, utan jag måste så säga stå upp på pinnarna och sätta mig långt bak hastigt om du förstår :)
men jag håller med dig, känner allt för många framförallt inom bilvärlden som satt öppet filter och ett nytt utblås på sin volvo 740 och det ger 30hk 8O
-
ja allt är ju relativt men om man säger att det lilla som är gjort ger ca 20% effekt enl tillverkaren så är det ju en hel del. den är faktiskt en hel del lättare att dra upp på bakhjulen än min brors som är original
Ja det är klart det hjälper till, och visst blir det lite bättre flås gentemot orginal men jag upplevde det inte som något extremt, men visst svarar den bättre och blir råstarkare...... men jag förstår att du jobbar när du ska slita upp den på bakhjulet på högre växlar, men det låter så väldigt lätt i många sammanhang om du förstår vad jag menar. man åker på 4an, flyttar vikten lite bakåt och slår trotteln i taket och maskinen reser sig och åker på bakhjulet 5ans växel ut, och hastigheterna på alla raptorer & andra atv/quad maskiner är lite olika, en del har lite för höga toppfarter för att det ska vara sanningsenligt. men allt är upp till betraktaren.....
Precis, alla får det och låta så enkelt, Ligga i 80km/h och flytta röva lite och gasa lite, Det är ju ingen R1a det handlar om.
Men jag ska sätta på orginal drevning och orginal hjul och däck,
Min är typ 9cm lägre än orginal ifram, Orginal däcken är mer svampiga, Mina gatdäck är hårda.