ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Raze-Jimmy skrivet 4 april 2008 kl. 22:21:15
-
sitter å finular på om man skulle köpa ett annat drev till bakaxeln så man får ner varven lite vid landsvägskörning.
Går de å vränga bort drevet utan att riva hela bakaxeln? alltså om man river hjulhubben bar å däcket för å sen kränga ut drevet där?
Skulle vara smidigt! kunde man ju byta drev efter va man ska köra.
på vardagarna så kör jag 95% asfalt å ligger ofta runt 80-90kmh å ruskar. Varvar ju nå härligt mycket då! varvstoppet ligger på 115kmh.
Vad skulle ni rekomendera för å få ner varvet å fortfarande ha hygglig axx ändå?
-
om den är orginal drevad går de kanske att sätta på ett störe drev fram istälet, de är nog smidigare än att bytta bakdrevet!
-
om den är orginal drevad går de kanske att sätta på ett störe drev fram istälet, de är nog smidigare än att bytta bakdrevet!
tror de e orginaldrevet fram. Vad ger en kugg fram då? är väl 15 org å man går upp till 16?
-
15 är väll det största va. Tror 14 är orginal
-
14 Fram & 40 bak e orginal. 15 fram 38 bak är kombination som många kör med...om man har tagit strypningarna, bytt luftfilter & bestyckat om förgasaren. Byter du till ett annat avgassystem kanske du måste bestycka om förgassaren igen...
-
Det finns bakdrev som är skurett så du kan sätta på det från den sidan det sitter på. Men du måste kapa bort orginaldrevett då.
-
Det finns bakdrev som är skurett så du kan sätta på det från den sidan det sitter på. Men du måste kapa bort orginaldrevett då.
okej, de går alltså inte att ta bort orginaldrevet utan att riva ur hela axeln ur lagerhuset? ta bort bromsskiva å högra bakhjulet osv alltså