ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Johnny skrivet 30 oktober 2005 kl. 19:04:32
-
Skyddet som sitter på grenröret har smällt,vad är det för kvalitet?hur kan man vara så obotat dum att man gör det i plast....
Gjorde ett i aluminium i stället.
-
Skyddet som sitter på grenröret har smällt,vad är det för kvalitet?hur kan man vara så obotat dum att man gör det i plast....
Gjorde ett i aluminium i stället.
Mitt har också smält... Hur gjorde du det i alu, har du några bilder och kan du göra fler :?:
-
Visst är det lite off med plast det kunde vem som helst förstå!
Men jag har talat med Dinli i Taiwan och med Erik på Saner Trading härom dagen, det kommer att åtgärdas OMG.
25st punkter kommer att förbättras på DMX450, 18 av dessa har vi letat fram när vi testade maskinen för ATV-QUAD.se
BLA...
Grenrörs skyddet,
svingen "Bussningar"
Framvagnen "Bussningar"
Framvagnen "Smörjnipplar"
Skidplates " Oljeburken och Svingen"
Stötdämparen "bak"
Ny tillverkare av Ramen "Dinli själva" ska visa bättre finish!!
och mycket mer små saker, det kan ni läsa om i nästa nummer av tidningen!
Mvh
Ted
-
Då är ju frågan hur mycket av detta som kommer att gå på garantiutbyte :?:
-
"Ny tillverkare av Ramen "Dinli själva" ska visa bättre finish!!"
Vad innebär det för oss som har redan köpte en Dinli med "sämre finish"
-
Då är ju frågan hur mycket av detta som kommer att gå på garantiutbyte :?:
Undrar detsamma...vi måste kräva ett svar från Sarner om detta.
-
Jag la ett mail till dom igår och får jag inget svar under dagen ringer jag.
-
Att dom inte kan göra något åt ramen kan jag ha förståelse för men dom andra grejerna är ju inte omöjliga. Hasplåten är väl i allafall garanterad, eller :?:
Vore ju synd om man skulle vara försökskanin
-
Nu har jag snackat med Erik på Sarner Trading och du behöver inte oro dig! Han håller på och plitar ihop ett mail som jag lägger ut här så fort jag har fått det.
-
Nu har jag snackat med Erik på Sarner Trading och du behöver inte oro dig! Han håller på och plitar ihop ett mail som jag lägger ut här så fort jag har fått det.
Du är ju en klippa Peter :P
-
Värmeskyddet är kosntruerat och utprovat av Dinli Industrial för att vara ett fullgott skydd för föraren. Dock så måste det vara monterat
enligt anvisningarna med två brickor på insidan samt en bricka på utsidan. Aluminiumfilmen skall också vara aplicerad på insidan av skyddet.
Efter en del mils körning måste bultarna eventuellt efterdragas. Om inte efterdragning ¨är gjord kan så kan det föreligga risk att skyddet inte sitter så tajt som är nödvändigt och därvid kan bultarna komma åt materialet varvid det blir skadat som en följd (kan smälta). Är skyddet monterat i enlighet med anvisningrna så kommer inte skyddet smälta.
Generalagenten Sarner Trading erbjuder dock som good will att kostnadsfritt ersätta de skydd som blivit skadade oaktat hur det uppkommit.
Mvh
Eric
-
Värmeskyddet är kosntruerat och utprovat av Dinli Industrial för att vara ett fullgott skydd för föraren. Dock så måste det vara monterat
enligt anvisningarna med två brickor på insidan samt en bricka på utsidan. Aluminiumfilmen skall också vara aplicerad på insidan av skyddet.
Efter en del mils körning måste bultarna eventuellt efterdragas. Om inte efterdragning ¨är gjord kan så kan det föreligga risk att skyddet inte sitter så tajt som är nödvändigt och därvid kan bultarna komma åt materialet varvid det blir skadat som en följd (kan smälta). Är skyddet monterat i enlighet med anvisningrna så kommer inte skyddet smälta.
Generalagenten Sarner Trading erbjuder dock som good will att kostnadsfritt ersätta de skydd som blivit skadade oaktat hur det uppkommit.
Mvh
Eric
Låter ju himla bra det för mitt skydd lossnade idag...när jag körde ca 100 km/h på 2-filig motorväg så jag hade ingen lust att stanna och leta direkt.
-
Låter ju himla bra det för mitt skydd lossnade idag...när jag körde ca 100 km/h på 2-filig motorväg så jag hade ingen lust att stanna och leta direkt.
Det var nästan så mitt gjorde också. Den ena skruven vibrerade loss utan att jag märkte det och när jag skulle stanna hängde den ner mot bromspedalen så jag trampade brevid... Som tur var det inte värre än att jag kunde kolla ner och "leta" mig rätt med foten. Undertiden som den hade hängt snett så smälte den på flera ställen och är nu mindre snygg. Så en ny skulle sitta fint, och den skulle definitivt monteras med någon form av gänglås...
-
Låter ju himla bra det för mitt skydd lossnade idag...när jag körde ca 100 km/h på 2-filig motorväg så jag hade ingen lust att stanna och leta direkt.
Det var nästan så mitt gjorde också. Den ena skruven vibrerade loss utan att jag märkte det och när jag skulle stanna hängde den ner mot bromspedalen så jag trampade brevid... Som tur var det inte värre än att jag kunde kolla ner och "leta" mig rätt med foten. Undertiden som den hade hängt snett så smälte den på flera ställen och är nu mindre snygg. Så en ny skulle sitta fint, och den skulle definitivt monteras med någon form av gänglås...
Gängerna kan man riva med ett bågfilsblad så lossnar dom inte :idea:
Mvh Nonne
-
Nu har jag snackat med Erik på Sarner Trading och du behöver inte oro dig! Han håller på och plitar ihop ett mail som jag lägger ut här så fort jag har fått det.
Du är ju en klippa Peter :P
Hej,
Här kommer mailet som jag fick utav Eric på Sarner Trading för en stund sedan! Trevlig prick får jag säga.
Hej Peter,
Du kände oro för det Ted Honkala skrivit på forumet och det behöver Du
inte på något sätt känna! Det som Ted skrev är hans beskrivning av det
som jag berättade för honom efter mitt fabriksbesök i Taiwan för två
veckor sedan. Ted ville nog ge uttryck för att det skall komma
förändringar så ingen skall behöva vara orolig för att köpa en Dinli. I
och för sig är det omtänksamt av Ted för Dinlis skull, men dessvärre kan
det ju missuppfattas, syftar på det som han skrev igår.
Dinli Industrial har under en ganska lång tid testat och arbetat med
sin
konstruktion på både DMX 270 och DMX 450. Den 20 maj 2005 presenterades de
nya fordonen för världspressen i Italien där de fick köras mycket hårt
under en hel dag på grusbana. Genomgående fick båda modellerna ett högt
betyg av motorjournalisterna.
Därefter började produktionen och efterfrågan har varit långt över
prognosen, vilket är riktigt glädjande för Dinli Industrial. I Sverige har
vi levererat till slutkund alla de fordon som vi hittills fått hem och
även här är intresset mycket stort för dessa nya quads.
Eftersom både vi och Dinli Industrial har ett stort intresse att
lyssna
till de nya ägarnas upplevelser så har vi kontinuerligt erhållet feedback
från återförsäljarna.
För två veckor sedan åkte jag till Taiwan för att avrapportera våra
svenska synpunkter och där var då bl.a. baksvingen, underkörningsskydd och
några andra detaljer som vi diskuterade. En del av detta önskar vi ändra
på exempelvis baksvingen och så vill vi komplettera med skidplates. Detta
kommer vi självklart göra helt kostnadsfritt på Ditt fordon.
Beträffande ram produktionen så har Dinli Industrial dels egen
tillverkning
och dels underleverantörer. Vid mitt besök nämnde jag att vi fann
svetsfogar var annorlunda på 270 och 450. Förklaringen till detta är
just
vad som jag här nämner alltså olika produktionsenheter. Vi har
fortsättningsvis ombett fabriken att få ramar från samma produktionsplats
(Dinlis egen fabrik) som 270 och det kommer tillmötesgår Dinli oss med.
Dock vill jag bestämt säga att någon kvalitetsskillnad är det absolut
inte på de olika produktionsställena utan det är vi som tycker mer om 270
ramarna och väljer därför det produktionsstället fortsättningsvis för de
fordon som vi beställer.
Beträffande värmeskyddet så är det viktigt att det blir rätt monterat
och
efterdraget. Det skall vara två brickor på insidan och en bricka på
utsidan. På insidan
av skyddet skall en medföljande aluminium film finnas anbringad. Det
är
oerhört viktigt att efterdragning sker efter en del mils körning.
Det som hänt om skyddet blivit skadat och smält är att bultarna har ej
efterdragits och vid vibrationer så sitter det inte tillräckligt ".
Vi kommer nogsamt följa upp de fordon som går ute på vägarna nu genom
våra
återförsäljare vid servicetillfällena och visar det sig att något inte är
tillfylles
så vill vi att det skall åtgärdas så kunden/ägaren är tillfreds med
sin
Dinli ATV. Glädjande är att vi hittills har fått många positiva signaler
från nöjda Dinli ägare,
men självklart nöjer vi oss inte bara med det utan är det synpunkter
som
någon eller några ägare har på sina fordon så kommer vi göra vårt yttersta
för att lyssna och utför garanti åtgärder.
Med vänliga hälsningar
Sarner Trading AB
Eric Särner
-
Mycket bra förklaringar av Erik Särner på Tribal-X skrämsel.
-
Det är ju så att jag själv ägt en Dinli 450. Det är så jag anser ett seriöst quad test kan gå till, man köper en egen och kör så mycket det går för att få fram så mycket som möjligt, bra som dåligt! Letar fel åt läsarna och hjälper tillverkarna att förbättra sina produkter.
Absolut inte skrämsel, utan ett bevis om att Dinli gör allt för att förbättra en redan bra produkt. Jag har själv tävlat med en Dinli 450 i E-tuna under RM och satte den 7:e bästa tiden under dagen med den. Kunde gått ännu bättre, med en bättre förare bakom styret. Ingen maskin är perfekt så är det, huvudsaken är att utvecklingen går åt rätt håll. Dinli är ett bevis på detta, gör allt för sin kund och sina produkter
Den första BMW jag köpte hade inte ABS, INTE ACC, servo, 232hk,18" hjul, antispinn, mm, men den jag kör idag har allt. Så är det med utveckling, inte är jag sur på BMW för det.
Att vara först har sitt pris, den som är först är en vinnare i sig för att han är just FÖRST! Precis som med racing. Först över mållinjen har sitt pris, alla andra vill också dit.
P.S
Outlander har du problem med mig eller? 8O
Du lägger ut mitt namn och mina övriga alias på forumet, men skriver inte under med ditt eget namn!!!!!!!!!!!!!!!!
Varför hackar du på allt jag skriver eller säger, du spinner på vrider och vänder på allt för att sätta mig eller tidningen jag jobbar för i dålig dager.
Tydligen har du problem med mig privat/medialt eller vad det kan vara, trots att jag inte vet vem du är eller vad du gentligen heter, jag har aldrig sagt något illa om dig eller om ditt forum!
Men du är välkommen att ringa mig så kan vi reda ut det 0705-751211 Ted Honkala så slipper vi kanske det här i framtiden? .D.S :wink:
-
Tribal-X: Du får medhåll från min sida på det där, något agg är det bestämt. Han kanske är ledsen för att han inte kan ha en egen "blaska"?
Outlander: Tribal-X har kanske sagt ett par mindre bra grejer, men du är nog ett par strån vassare och långsynt eftersom man hela tiden stöter på samma agg men i olika trådar.
-
Här går det hett till!
-
Hallå i grytan, Jag har bara upplevt det lite hetsigt från Tribal-X i en del inlägg och det ha varit intressant att få svar på dessa.
Därför så har jag petat in några gliringar, detta för att fler har reagerat.
Bara gjort det just för att få en reaktion.
Det glädjer mig att detta kom ut i ditt inlägg. Men det som förvånat mig lite är att en så pass känd profil inom ATV/Quad sammanhang inte haft en mjukare profil initialt.
Dock känns det som det mjuknat lite i senare inlägg och det känns bra.
Man kan sammanfatta så här:
Finns inget personligt agg, jag uppskattar att den finns en tidning till på marknaden samt att jag hyser största respekt för din erfarenhet i branschen rörande det hela. Men som så pass offentlig quadperson så var inte så hetsk i inläggen, men jag gillar att du är här på forumet.
Men jag gillar lite debatt, men den har varit så snäsig i dina inlägg.
Vid några tillfällen har dina uppgifter varit lite tråkiga att höra för oss fyrhjulingsåkare, dessa har jag då kollat upp och tyvärr så har de ofta stämt.
Finns ingen stridsyxa, så jag behöver inte gräva ned någon. Men Ted jag ringer dig!
Nu kör vi vidare med gladare miner!!!!!!! :mrgreen:
-
25st punkter kommer att förbättras på DMX450, 18 av dessa har vi letat fram när vi testade maskinen för ATV-QUAD.se
BLA...
Grenrörs skyddet,
svingen "Bussningar"
Framvagnen "Bussningar"
Framvagnen "Smörjnipplar"
Skidplates " Oljeburken och Svingen"
Stötdämparen "bak"
Ny tillverkare av Ramen "Dinli själva" ska visa bättre finish!!
Wow, då kanske man ska testa nästa års modell då ju,
nu blir den ju färdigbyggd ! :wink: :wink:
Om allt detta åtgärdas kan jag tänka mig en DMX 450.
Och Ted, tribal-x jag gillar din ÄRLIGA och RAKA stil, är det nått som är bra eller dåligt vill i allafall jag höra det ! Fler borde ta efter i stället för att vara så märkes kära..........Kepp up the good work !
-
Något nytt om hasplåten :?:
-
Ingen som har nått nytt ang hasplåten.
/Sedjet