ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: tldpredator skrivet 22 mars 2008 kl. 13:28:41
-
Problemet är som sådant. Drar man på ordentligt på någon växel så man kommer upp i fart och sedan frikopplar får jag ett tjutande ljud som jag tycker verka komma från kopplingen.
har rivit kopplingen, lamellerna är hela och fina. men själva korgen är liksom glapp känner jag när jag plockat bort lamellerna, ska det vara så?
men själva centrum partiet där kopplingsstången löper igenom finns inga som helst glapp.
men lagret som sitter i ytterstakåpan,den man drar fast med fjädrarna. sätter jag fingret i det och snurrar kåpan känns det små vibrationer i fingret. kan det vara det lagret som låter eller vad tror ni?
tack på förhand.
-
När du kör på höga växlar och kopplar ur och varvar och du får fram detta ljudet så är det troligen det yttre lagret..
Även det mellan lamellkorg och axel kan vara dåligt...
-
ok. jag skall prova att byta det yttre lagret nu efter påsk. maskinen har ju bara gått ac 20 tim. är det något ja kan ta med suzuki ? någon som vet hur det är med reklamationer?
-
vinande växellådor på LTRen kan du säkert läsa spaltmil om på div forum. Mej veteligen har ingen rasat av det o Zuka har heller inte vad jag vet någon åtgärd. Många har laborerat med oljemängd och oljetyp för att få bort det. Jag hade det i början (som i princip alla andra) men sen gick det bort efter ett par körtimmar. Hade vinandet på olika oljor men jag vill inbilla mej att det inte kom när jag fyllde på ngt mer olja än manualen säger (2 dl extra ca). Kollade detta dessutom med en Zukahandlare innan och det var grönt att göra. Jag har inte sett ngn förklaring av fenomenet hittils som jag tror på, men som sagt ingen har heller rasat vad jag vet. Det finns en hel del om detta på amerikanska forum, men det var mest skriverier när LTRen kom. Nu hör man inte så mkt om det längre...
-
vinande växellådor på LTRen kan du säkert läsa spaltmil om på div forum. Mej veteligen har ingen rasat av det o Zuka har heller inte vad jag vet någon åtgärd. Många har laborerat med oljemängd och oljetyp för att få bort det. Jag hade det i början (som i princip alla andra) men sen gick det bort efter ett par körtimmar. Hade vinandet på olika oljor men jag vill inbilla mej att det inte kom när jag fyllde på ngt mer olja än manualen säger (2 dl extra ca). Kollade detta dessutom med en Zukahandlare innan och det var grönt att göra. Jag har inte sett ngn förklaring av fenomenet hittils som jag tror på, men som sagt ingen har heller rasat vad jag vet. Det finns en hel del om detta på amerikanska forum, men det var mest skriverier när LTRen kom. Nu hör man inte så mkt om det längre...