ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Fredrik_l skrivet 22 mars 2008 kl. 11:35:43
-
Hej
Min termostat har lagt av, så är det någon som har bytt sin.
Passar någon bil termostat en smc 300.
-
Ta termostaten och brassa till biltema eller mekonomen där skall det säker finnan någon..Se till att ta en sommar termostat bara det är ju ingel bil..*S*
-
Löste det sig Fredrik?
Jag köpte en beg 300 igår utan att prova den. Mistänker att jag har samma fel. Fast den står på tomgång i 10 min så blir den inte varm. Har bara provat den några km en så länge och jag måste ha choken på hela tiden.
En annan fråga. Hur f-n spänner man kedjan?
-
Här inte skaffat en termostat än, är inte så jätte brotom med det än. vädret är rätt kalt inu. Men om jag inte skaffar en innan sommaren så byglar jag fläktarna så att dom går heltiden.
-
Här inte skaffat en termostat än, är inte så jätte brotom med det än. vädret är rätt kalt inu. Men om jag inte skaffar en innan sommaren så byglar jag fläktarna så att dom går heltiden.
-
Här inte skaffat en termostat än, är inte så jätte brotom med det än. vädret är rätt kalt inu. Men om jag inte skaffar en innan sommaren så byglar jag fläktarna så att dom går heltiden.
-
Här inte skaffat en termostat än, är inte så jätte brotom med det än. vädret är rätt kalt inu. Men om jag inte skaffar en innan sommaren så byglar jag fläktarna så att dom går heltiden.
-
Många poster blwv det. :wink: Men problemet är ju tvärt om. Om motorn ej kommer upp till arbetstemperatur "gissningsvis 98 grader" Så kan inte bränsleblandingen bli optimal. Min går kall hela tiden eftersom termostaten troligtvis står öppen hela tiden. Det du beskriver i ditt inlägg låter som om du menar att termostaten skulle vara stängd hela tiden? Så funkar inte normalt en termostat. Antingen fungerar bimetallen eller så står den öppen hele tiden av säkerhets detalj.
-
Blev lite många där, fick felmeddelande då när sidan inte funkade korrekt.
Tja då vet jag inte vad felet är på min men fläktarna går inte ingång och risken till sommaren är då att den blir överrättad. Och där är inte så mycket som styr om fläktarna ska gå igång eller inte.
-
Ang kedje frågan.
På 300 är jag inte säker men har två alternativ iaf:
1 som på 250:n lossa mitten klumpen på bakaxeln 2 stycken genomgående bult och spänn sedan med kedje spännarna.
2 som på adly 300,lossa mitten klumpen på bakaxeln och ta en stor polygrip och vrid bakaxeln.Alltså centrumhålet är ej centrerat.
-
Ang kedje frågan.
På 300 är jag inte säker men har två alternativ iaf:
1 som på 250:n lossa mitten klumpen på bakaxeln 2 stycken genomgående bult och spänn sedan med kedje spännarna.
Så fort jag fick av skyddsplåten så såg jag att detta var hur man skulle göra. Var lite frustrerad när jag skrev inlägget, för att jag skulle precis gå ut och fixa det. Men det tog max 5min inkl. bortagning skyds kåpa.
Men jag är fortfarande intreserad om någon vet var man kan köpa en termostat. Om där ens sitter en? :o
-
300an har termostat, däremot inte 250an som ju är oljekyld. om du tittar i sprängskissen som jag hänvisade till i en annan tråd så kan du se var termostaten sitter och kanske också få en idé om hur den ska se ut. annars kan väl jiab eller din åf ta fram en ny..
-
En en gång, tack micke! Skall genast beställa en termostat med artikel nr: 62745-CEE-00
-
Hur märker man skillnad på om det är termostat eller FAN MOTOR SWITCH.
Nu kommer min temp visare upp i två staplar men i höstas så var den uppe i tre utan att fläktarna startade. Innan så startade fläktarna vid två staplar.
Så är det termostat eller fan motor switch?
-
Motorswitch :wink: Fan!
-
Motorswitch :wink: Fan!
:D Jag bara kopierade från pda:n
-
Motorswitch :wink: Fan!
:D Jag bara kopierade från pda:n
PDF:n eller :lol: