ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: poppe skrivet 22 mars 2008 kl. 08:21:07
-
http://www.minhoj.se/Shop/Index.php?sArtId=DMC3KITR660C4
kan detta va nåt o slänga på raptorn,lr vad tror ni?
mvh poppe
-
klockrent med pro flow o dobech
-
pro flow o dobech
?
-
pro flow kn luftfilterkitt dobech bränslebox dmc quit paketpris 9000kr på minhoj
-
http://www.bluetraxx.com/misc/raptor700_dualexh_deathmatch.htm¨
Läs lite där... gäller ju dubbla avgassystem men DMC får sämst betyg :( jag ska beställa dubbla Barker :P
-
Det gäller bara om man trimmar mer än bränslebox och filter! Om man nöjer sig med med detta så slår dmc to.m barker,lte och monster..
Att tänka på..
-
http://www.bluetraxx.com/misc/dyno_1_lg.jpg
-
eh vad? den du just visade säger ju klart och tydligt att DMC är sämst... Blå färg = DMC... 54.x HK... dom andra liggerp å 55.x ?
http://www.bluetraxx.com/misc/dyno_2_lg.jpg DMC = Lila... ca 4hk efter dom andra.
Förklara dig :)
-
"3 Mod" Raptor
We ran the almost-stock Raptor first, and surprisingly the numbers were very close. The DMCs actually had a hair more torque than the rest. All of the other three however were within fractions of one another, which tells us any of the four systems will work just fine for you if you plan to leave your Raptor mostly stock.
-
Så i min värld så ger vridet bättre acceleration..men men som det står hugget som stucket vilket man väljer!
-
joda verkar ju som att DMC har mest vridmoment men minst hästkrafter så det går väl på ett ut... men DMC systemet är skitakasst från det jag sett av dynos om man skulle få för sig att byta kolv osv en vacker dag, så lika bra att göra "rätt" från början tycker jag
heja BARKER! :o
-
Som jag skrev tidigare!! OM man nöjer sig med att inte trimma mer än box, filter..
Du läser väl alla inlägg nu? :lol:
-
haha joda denna gången är jag med från början! :D men jag tänkte bara att om man nu en vacker dag skulle få för sig att trimma lite mer så äre ju väldigt dumt att ha ett system som hamnar en bit efter dom andra
men om man nu bara ska ha filter och box så kvittar det ju, surt bara om man vaknar en dag och ryter "MER EFFEKT!!!" så svider det ju litte mer
P.S Ja! jag är insnöad på barker :)
-
Absolut är det bättre att köpa Barker då om man tänker mer trim:) Måste erkänna att jag också är inne på barker fått bra pris o allt :wink:
-
Det gäller bara om man trimmar mer än bränslebox och filter! Om man nöjer sig med med detta så slår dmc to.m barker,lte och monster..
Att tänka på..
njaaa..slår å slår :wink: .. ung samma/marginellt bättre på lägre varv kanske .. om man jmfr med ett original system så ger detta säkert mer vrid än alla duals oxå typ vid 2-3000 rpm ..poängen är väl att man vill ha en fet effektkurva som inte dör av för snabbt .. mer effekt på högre varv= högre toppfart oxå..både ax å hög fart är väl bäst? dmc systemet tappar redan vid 6000 (pilen) hela 10 hkr mindre än dom andra 3 från 7500.. på en 3mod= avgas,box,filter, vilket system man väljer beror nog på lite hur/var man kör.
(http://i24.photobucket.com/albums/c45/leiiva/11.jpg)
-
Lite lustigt att snacka bränsleboxar och 3 mods när systemet ska sitta på en 660 :roll:
-
Jo ser det i en annan tråd.. men det framgår ju inte i denna tråd.
-
Förutom priset på kittet då, billigare till 660..
-
Och länken :oops:
jaja var inställd på att det var en 700 :lol: