ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Yamaha_blaster skrivet 20 mars 2008 kl. 13:25:12
-
Som sagt funderar på en ny quad står imellan domma två yfz 450/Dinli 450, vilken tycker ni? För/Nackdelar? mm. Tack
-
Lite som att jämföra äpplen och päron.
Yfz ren cross hoj gjord för mx bana. Nackdel mycket service.
Dinli mer som en chopper som är ok på vägen men kass på bana då den är stor och tung.
Annars finns det ju fler bra/bättre alt.
Beror på lite vad du ska ha den till.
Raptor 700 ska va en bra allround hoj enl många har inte kört en själv men.
Kan rekomendera LTZ bra hoj för pengarna.
-
Hade mest tängt bus kanske lite bana, Service på yfz? är det något specielt med den?
-
finns inge o tänka på yfz så klart :D . service som alla tjatar om på 450cc är ju inte så farlig det handlar ju mest om tätare olje byten å det är ju inte så svårt o göra själv 8)
-
finns inge o tänka på yfz så klart :D . service som alla tjatar om på 450cc är ju inte så farlig det handlar ju mest om tätare olje byten å det är ju inte så svårt o göra själv 8)
-
dinli i all ära men ha du råd me yfz 450 så köp en sån iof så älskar ja min dinli men som alla quads så behöver dom alltid lite kärlek som olja å filter åså yamaha står ju andå för lite kvalite ska ju iaf va så iaf
-
Lite lustigt att jämföra dinli och yfz, de spelar i lite olika prisklasser. Släng in kfx450 eller ds450 i spelet och även LTZ som motpart till Dinlin så är inte valet lika självklart.
Själv är jag vansinnigt nöjd med Ltz och skulle inte byta den kvaliten mot något. Har aldrig haft ett endaste fel någonsin på 2 år. Inte en mutter som ska efterdras eller vibrationer eller dåliga dämpare eller korta och dyra service intervall eller brist på motorstyrka eller dålig ergonomi eller dyr i inköp eller svårt att få tag på eftermarknads prylar.
-
Har också en ltz som jag är nöjd med, håller i med till fullo.
Men Brist på motorstyrka tycker jag ju att den har. Man vill ju alltid ha mera men. Det spelar nog ingen roll vad man har för man vänjer ju sig, och vill ha mera.
Du bör nog kasta ett öga åt suckan med.
-
Köp en kvalites maskin direkt istället så slipper du göra det senare.
För det brukar sluta med köper en märkes maskin så det är bättre att göra det direkt, slipper du förlora en massa pengar på en dinli.
Jag skulle nog köpt en LTZ istället eller en LTR.
-
Älskar min Dinli, kör den överallt. Finns kanske bättre maskiner men å andra sidan så kostar dom mer med. Trivs som fan med körstilen på Dinlin.
Enda du kan göra är ju att prova dig fram. Testa, testa och fundera, testa igen sen köp typ.
Eller gör som jag köp bara! *s* funkar för mig hittills
-
skulle helt klart ta en yfz. Jag lovar dig att det blir mycket dyrare i slutändan med en Dinli.
-
skulle helt klart ta en yfz. Jag lovar dig att det blir mycket dyrare i slutändan med en Dinli.
Öhh.....ytterliggare en mycket smart och grundligt byggt inlägg av Deaken :roll: I motsats till vad du tror så har kanske inte alla 90-100.000 att slänga ut direkt på en quad. Men du kommer säker till insikt med detta när du blir lite äldre ;)
-
skulle helt klart ta en yfz. Jag lovar dig att det blir mycket dyrare i slutändan med en Dinli.
Öhh.....ytterliggare en mycket smart och grundligt byggt inlägg av Deaken :roll: I motsats till vad du tror så har kanske inte alla 90-100.000 att slänga ut direkt på en quad. Men du kommer säker till insikt med detta när du blir lite äldre ;)
han frågade, jag svarade :)
-
Alla maskiner går sönder yama,kawa,sucka,Dinli..m.m frågan e hur duktig du är på meka. dinli är det flera som inte är så jätte hajja på o frågar därför mera här. dom som har Yamma eller nått sånt märke kan oftast meka lite bättre o behöver inte fråga så mycke. Så alla maskiner går sönder. kör du bana blir det motorrenovering lite då o då.
men som du beskriver skulle jag välje LTR eller yaman.
men räkna inte med en problem fri maskin bara för att du inte väljer dinli.