ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: rinman skrivet 19 oktober 2005 kl. 19:16:42
-
Hej jag är på jakt efter en bra (= funktioins duglig) atv som skall klara att ploga snö och dra lite ved och andra "gårds" uppgifter vid mitt hus utanför sollefteå. Maskinen skall inte kosta en förmögenhet men ändå inte vara lågbudget. har tittat mycket på Linhai allroad300 som verkar vara en bra maskin. Men då hittade jag denna Vizac Ulv 750 som "bara" kostar 55 000 för en 750cc 4x4 NY. Vilket är det billigaste jag hitils har hittat en vägreggad maskin för . Men jag hittar inget om maskinen på andra ställen än hos återförsäljaren. Har någon erfarenhet av denna maskin eller skall jag lägga pengarna på allroaden ?
MVH THE Rinman :roll:
-
verkar ju tok billig
http://www.vizac.se/ulv-750.html
på bilderna ser den lite plastig ut men det får man nog ta för de pengarna
försök se om du kan få provköra den
-
går den verkligen att gatregga?
-
Jag är mycket tveksam mot denna maskin. Den har varit upp tidigare för diskussion i forumet.
Skall du sikta stort, köp hellre en beggad 1-3 år gammal 650-700cc av känt märke. Det blir nästan samma pengar.
-
Håller med Outlander, så billigt skall man nog passa sig för! Kan bli hyffsat bakslag, då tänker jag på reservdelar och sånt. Köp en beganad märkes maskin istället.
-
Den går inte att gatregga... :cry:
-
Hej igen
Har lyckats få tag i en kille som (jag tror) viste lite mer om denna modell och som Fyrhjulingpunktse skrev så går den inte att regga för vägen.
Däremot så berättade han att maskinen har ram och chasi från grizly 660 och motor och låda från suzuki. Maskinen är manuell med två växlar på hög och två på lågen, är det en fördel eller ? Vidare så är den diffad i bak och har även delad bakaxel, borde få bättre framkomlighet då eller är jag fel ute.
När en maskin som denna är mannuelt växlad med en spak på höger sida och en spak på vänstersida för 4x4 alt 4x2 blir den då jobbig att köra? På min fråga ang utväxling så fick jag svararet att den är väldigt låg på låga ettan och hög på höga tvåan ?? blir den svårkörd då eller har den tillräckligt vrid för att klara att köra på låga varv på en hög växel.
MVH THE Rinman :roll:
-
OBS, han vet inget som säger så till dig.........
Maskinen är ett PLAGIAT av Grizzly 660 och maskinen är ett PLAGIAT av något annat.... För 55 papp får du inget som är ihopsatt av originaldelar och kostar hälften av ursprunget.
En så stor maskin blir skitjobbig om du skall dra i spakar samtidigt som du skall hänga i styret :!:
LÄGG PENGARNA PÅ EN NÅGOT BEGGAD MÄRKESMASKIN MED VARIATORDRIFT. SÅ FÅR DU TID ÖVER TILL ATT KÖRA OCH INTE VÄXLA :!:
Ledsen att ta i men det är för din egen skull, köp något riktigt där det finns reservdelar. Denna udda björn kan landa tungt för dig om du förstår vad jag menar...
Du gör som du vill......... :oops:
-
OBS, han vet inget som säger så till dig.........
Maskinen är ett PLAGIAT av Grizzly 660 och maskinen är ett PLAGIAT av något annat.... För 55 papp får du inget som är ihopsatt av originaldelar och kostar hälften av ursprunget.
En så stor maskin blir skitjobbig om du skall dra i spakar samtidigt som du skall hänga i styret :!:
LÄGG PENGARNA PÅ EN NÅGOT BEGGAD MÄRKESMASKIN MED VARIATORDRIFT. SÅ FÅR DU TID ÖVER TILL ATT KÖRA OCH INTE VÄXLA :!:
Ledsen att ta i men det är för din egen skull, köp något riktigt där det finns reservdelar. Denna udda björn kan landa tungt för dig om du förstår vad jag menar...
Du gör som du vill......... :oops:
Håller nog med lite här....kolla på en beg kvalitéts maskin istället.... :wink: