ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: ImuN skrivet 29 februari 2008 kl. 00:11:51
-
hur mkt effekt.. vrid och hp är de i raprot 700?
-
hur mkt effekt.. vrid och hp är de i raprot 700?
Är raprot något kinesiskt? :)
Om du menar raptor 700 så säger jag!
Hk = Tillräckligt för att slå runt
Vrid = Tillräckligt för att inte behöva växla allt för ofta :)
Ang Hk så finns det delade meningar om detta, Allt ifrån 40 - 55hk sägs det.
Ang vrid så har jag inte hört eller läst något, Vet att det finns tillräckligt och jag nöjer mig så :)
-
Effekten ligger på 48-49 HK
Vridet ligger på 43-44 Nm
http://www.atvrideronline.com/features/100_0603_2006_yamaha_raptor_700r_atv_exhaust_pipes/
Shivaxl har rätt, det räcker för att slå runt och omkörning på högre växel har aldrig orsakat problem... :D
-
jag e inte nybörjare på att köra direkt men de verkar ni vara eftersom ni vet hur man slår runt..
jämnför lite med mitt ny köp. tack för svaren på frågorna iaf
-
man ska komma ihåg att jämföra uppmätta siffror med uppmätta siffror och inte fabriksuppgifter.
Jämfört med hyosungen så finns det mer att hämta i raptorn, men hyosungen är hyfsat rapp den med.
-
Ligger inte vridet på 51nm ?
Att välta är väl en erfarenhet?
-
Ska du krypa till korset och köpa dig en riktig maskin nu Robin? :wink: Hehe.
Ses i gropen imorgon btw! :D
-
jag jämnför inte min hyosung alls med raptor.. ville veta lite skillnaden mellan raptor 700 och ktm 450/525xc.. lutar väl åt ktm då jag kommer köra mkt på bana..raptor e ju lite allround så.. japp spiralkinder.. jobbar till kl2 men sen åker jag upp till banan direkt..
-
ah. ok.
Ja raptorn är inte bäst på banan, så är det bara. Den är hygglig på de flesta underlag, men inte bäst. ktm:en är nog mkt mer anpassad för det.
-
Allround är väl just det som beskriver Raptorn bäst.
-
Förstår dock inte varför man köper en vägreggad om man ska ha en ren crossmaskin för bana, Ktm 525 vad jag hört är en grym maskin på många sätt "delad bakaxel, tar sig fram fortare än många andra maskiner i ojämna områden" samt att den ska vara väldigt skön att köra på crossbana...
-
jag e inte nybörjare på att köra direkt men de verkar ni vara eftersom ni vet hur man slår runt..
jämnför lite med mitt ny köp. tack för svaren på frågorna iaf
HAHA!! Jag är inte heller någon nybörjare direkt! Om man började köra sin första cross när man var 4år och kört i princip varje år sen dess, 4>23år, Då räknar jag mig inte som en nybörjare.
Det jag menade med att slå runt är att det finns chans att göra det om man gillar det :) Sen har jag inte gjort det själv på 4-hjulingen :wink:
-
jag e inte nybörjare på att köra direkt men de verkar ni vara eftersom ni vet hur man slår runt..
jämnför lite med mitt ny köp. tack för svaren på frågorna iaf
HAHA!! Jag är inte heller någon nybörjare direkt! Om man började köra sin första cross när man var 4år och kört i princip varje år sen dess, 4>23år, Då räknar jag mig inte som en nybörjare.
Det jag menade med att slå runt är att det finns chans att göra det om man gillar det :) Sen har jag inte gjort det själv :wink:
Är du säker på att du inte slagit runt? :D
-
Har man inte slått sej så har man inte kört....
-
jag e inte nybörjare på att köra direkt men de verkar ni vara eftersom ni vet hur man slår runt..
jämnför lite med mitt ny köp. tack för svaren på frågorna iaf
HAHA!! Jag är inte heller någon nybörjare direkt! Om man började köra sin första cross när man var 4år och kört i princip varje år sen dess, 4>23år, Då räknar jag mig inte som en nybörjare.
Det jag menade med att slå runt är att det finns chans att göra det om man gillar det :) Sen har jag inte gjort det själv :wink:
Är du säker på att du inte slagit runt? :D
Slått runt och slått runt. kört på 1 hjul en gång, höger bakhjul :) Lite ont i röven fick jag allt när jag slog i asfalten, Men jag har slått runt med crossen en gång rätt allvarligt och slått i röva så jag vet hur det skulle bli. När jag kom till jobbet på måndagen så undrade dom vad jag hade gjort i helgen :) Gick som en bög som precis har haft kul ( Nä jag vet inte hur en bög går efter ha haft kul men jag kan ju ana :)
-
om de är skader som ni räknar som erfarenhet så ligger jag rätt bra till.. slog runt med crossen för ca3år sen och bröt ryggen.. samma här.. fick min första när jag va 4:a.. en gammal hederlig pw50..
Och SoloNo1 vart skriver jag att jag ska ha en vägregad maskin? de ända jag försöker få ut ur den här tråden är lite siffror..
-
om de är skader som ni räknar som erfarenhet så ligger jag rätt bra till.. slog runt med crossen för ca3år sen och bröt ryggen.. samma här.. fick min första när jag va 4:a.. en gammal hederlig pw50..
Och SoloNo1 vart skriver jag att jag ska ha en vägregad maskin? de ända jag försöker få ut ur den här tråden är lite siffror..
Bryta ryggen låter som en rätt hårt fall, Aaa :) Jag tog över min brors pw50 som liten, Med en farsa som elitåkare i motocross så var man i rätt sällskap så att säga :)
Är du okey i ryggen nu?
-
ja då låter de som om du kommer ifrån men cross familj;) jo jag klarar mig bra.. men "bra" så att säga kommer jag aldrig att bli:( ha de bäst
-
Har man inte slått sej så har man inte kört....[/quote
håller med, har man aldrig varit över gränsen så vet man inte var den är!. klart man slagit runt, många gånger, det handlar lite mer om att våga prova hoppa 10m lång fast man kanske inte klarar det.
Hade nog haft min quad i 2-3 månader när jag slog runt, hoppade 10.5m på crossbanan utanför Ed, det var inge bra ju.
Hur som helst så ska Raptorn ha...
49Hk i motor
41Hk på hjulen
-
Förstår dock inte varför man köper en vägreggad om man ska ha en ren crossmaskin för bana, Ktm 525 vad jag hört är en grym maskin på många sätt "delad bakaxel, tar sig fram fortare än många andra maskiner i ojämna områden" samt att den ska vara väldigt skön att köra på crossbana...
Är det inte outlaw 525 du tänker på nu?
ktm xc 525 har bakaxel, polaris outlaw 525 har irs (indipendent rear suspension) och 510cc ktm snurra. outlaw har alltså bärarmar ak, mycket bekväm och hittar grepp där en axel spinner, bra till skogstigar, sk trailriding, och väldigt bra markfrigång i quad sammamhang. Dock lite tung på bana, outlaw 525 ska väl var konkurent till yfm raptor, medans outlaw 450/ktm xc 450/525 konkurrerar med yfz.