ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: ZAC skrivet 28 februari 2008 kl. 14:31:43
-
Hejsan,
Jag tänkte skaffa en fyrhjuling för att ha den ute på en ö i skärgården. Den ska dra en del last (byggmaterial) och det är branta backar men den kommer inte köras särskilt hårt. Å andra sidan e det ett jädra strul att frakta in den till fastlandet om det skulle behövas.. Behöver m.a.o ingen värsting men vill ha en strulfri maskin.
Så... med ca 50-60 kkr i fickan vad ska man satsa på? Mina egna alternativ så här långt:
- Gillar CF Moto 500 ED men den va ganska rå i växlarna när jag provkörde.
- Man kan hitta Suzuki Eiger 400 med 100-talet mil på mätarn för nästan samma peng...
- ..Sen verkar många här på forumet förorda TGB Blade 425...
- och Allroad 300 skulle ju va ett billigare alternativ om den håller måttet?
Vad säger ni Fyrhjulings-fantomer? Vad hade ni satsat på?
Klarar jag mig med en 300-maskin? Ska den va vägreggad trots att den inte kommer se asfalt ens på bild? Är jag betjänt av delad bakaxel?
Stort tack för hjälpen man får här! //ZAC
-
Jag röstade för Allroaden, men Linhai 260:n är prisvärdare tycker jag.
-
Jag skulle nog kanske satsa på suzuki´n eller värför inte en beg Honda 420 trx det är nog bara så att Honda spelar i sin egen liga om man tänker på driftsäkerheten :wink: TGB Blade är också bra men det är mera en fart maskin som sladdar omkring på grusvägar med och den är onödigt stor och ha på en holme.
lycka till
-
verkar vara ganska onödigt med väg reggad.
Men kanske inte ändå. Då kan du ju leka med den på fastlandet om du skulle vilja. Typ på vintern och så.
-
Ingen av dessa är ju dåliga maskiner. Nytt är ju alltid nytt med garantier. Jag skulle lätt satsa på en CF eller en Blade
-
Alla gånger skulle jag köpa en begagnad märkes maskin framför en ny kina grej. Finns en polaris 450 112 mil -06 för 48 på blocket hos handlare med garanti och warn 2.5.
Det hjälper liksom inte hur många som säger dom där från kina är bra då dom faktiskt inte har funnits nog länge för att bevisa det.
-
Ligger en hel del i det faktiskt.
Det är ju alltid frågan hur det blir med reservdelar om några år, i synnerhet på de mindre kina märkena, de största som Linhai och CF bör det kunna finnas delar till då det är såpass många sålda att det blir en intresant marknad.
Kör ju Linhai 260 så är ju lite partisk men rådet från mig blir just den eller en beganad Suzuki. La rösten på den senare