ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: kyozo skrivet 19 februari 2008 kl. 16:43:44
-
så där nu var det dax igen.....
var ute å kte på en massa småvägar nu på eftermidagen å letade efter en gammal crossbana som jag åkte på när jag var liten å skulle se om den fans kvar.
stannar till vid en krosning hoppar av hojen å vad ser jag då jo kylaren har sprukit IGEN.....
så under mitt halvår som Goes ägare har jag spräkt 2st kylare fått slag i toppen på 3 tiondelar av en mm (det är mycket)
så nått är alvarligt fel på min motor.
så nu blir det SKROTEN/SOPTIPPEN för denna maskin eller min åf får göra vad f-n han vill med den jag tänker aldrig mera ta i den
så nu ska en RIKTIG QUAD inhandlas[/color]
-
Tufft att ha en sådan otur...
Någon aning om vad det blir för en maskin?
-
fan va surt att du haft så mycket problem :( hoppas du blir nöjd med en annan maskin bara..
Ska du sälja dina tillbehör?
-
Tufft att ha en sådan otur...
Någon aning om vad det blir för en maskin?
det lutar åt Can-Am ds450 X EFI fast tyvärr är det lång vänte tid på dom pratade med denda idag å dom sa att den ite kommer förens i slutet av april om vi har tur annars i maj.......
annars kan det bli...........
*suzuki 450ltr
*KTM 525
*YSF 450
*Raptor 700
fan va surt att du haft så mycket problem hoppas du blir nöjd med en annan maskin bara..
Ska du sälja dina tillbehör?
när dom tar hojen så säljer jag nerfbarsen och spacerplatorna dom har suttit på ca 20 mil.......
-
Tråkigt att det strular med quaden.
Men jag blev lite nyfiken på den lilla crossbanan.
Är det den mellan prästköp och tjällmo??
Om det är den så har jag lekt lite på den med :D
Vore kul och veta om den finns kvar så man kan ta lill flickan dit så hon för köra där istället :)
-
tjenare Olsson
japss det är den banan mellan prestköp och tjälmo kom tyvärr inte ända fram så jag han se om den var i bruk eller inte :(
men enligt rykten så ska det var lite aktiviter där får ta bilen nån da ist så jag kan få svar på den frågan
-
Hör av dig om den finns kvar så ska jag se om jag hittar dit å kolla hur det ser ut :D
Det är nog 20år sen jag där
Ps: Du får komma över till byhålan och titta på Hisun 700cc när dom är hemma även att det ej är intressant för din del.
Kommer 1 el 2v i mars
-
J.... Så surt!!!!
Jag hoppas verkligen att du inte får massa tjafs med ÅF nu utan att de tar sitt ansvar.
Lutar åt att det blir många Sukkor i gänget nu då...
-
Vet hur det känns när min BRP maskin jävlades...lycka till hos DENADA där har du världens bästa ÅF :wink:
-
Tar åf tillbaka din maskin?hur långt har den gått? 8)
-
du ska ju helt klart välja en yamaha 700 raptor :D :D :D
-
Men du ..
Om du kör cross med ditt fordon så kan du la glömma att få
byta in den på garanti den är ju väg reggad skall köras på väg ej crossbana
En liten undran till är det du på bilden som hoppar..
Tror att om din åf ser den bilden så kan du la nog glömma garantier
För de ee ju ej normalkörning
Det enda som händer är att du får en ny kylare eller den lagad..
och föressten är den sprucken eller är det hål i den..hål har du kört på nått,,
Dumt att kasta skit här inne ingen lär ju vilja sälja nått till dig..
-
Jag skulle tro att det behövs mycket värre skada än en sprucken kylare för att åf ska lösa in maskinen för dig!!Jag känner många som har Goes/Hyosung men aldrig något problem med kylarna dock lite andra småsaker som på alla andra maskiner.
-
Men du ..
Om du kör cross med ditt fordon så kan du la glömma att få
byta in den på garanti den är ju väg reggad skall köras på väg ej crossbana
En liten undran till är det du på bilden som hoppar..
Tror att om din åf ser den bilden så kan du la nog glömma garantier
För de ee ju ej normalkörning
Det enda som händer är att du får en ny kylare eller den lagad..
och föressten är den sprucken eller är det hål i den..hål har du kört på nått,,
Dumt att kasta skit här inne ingen lär ju vilja sälja nått till dig..
Till att börja med så är det inte jag på den bilden......men hoppar med hojen det gör jag å klart jag kör på cross bana med den det är ju trots allt en cross med regskylt (men ingen tävlings körning endast på lek med polarna) det roliga med mina haverier är att dom började låångt innan jag började köra på crossbana med hojen haverierna har inträffat.....
första kylaren vid körning runt 100km/h på vanlig landsväg efter 60mil pga SPRICKA
sedan började den gå askass vid 75mil in med den igen då var det knappt nått spel kvar på ventilerna (det kan jag köpa dom ska justeras vid ca100mil) dom var kollade vid 30mil å stog jäter bra då.
hem med hojen efter ventiljustering lastar av å ska ut på en provsväng kom ca1.5 mil accade fullt på 3:an la i 4:an å då small topppackningen ett enda stort moln av vit/grå rök om hela hojen hela motorn var fylld med vatten............
tillbax till åf med skiten igen hans mek rev toppen och konstaterade att packningen var gången beställde en från Frankrike tog 2 VECKOR att få hem :evil:
när dom väl ska plock ihop hojen igen upptäcker dom att toppen är slagen på 3 tiondelar så dom lämnar in den på planing å sätter tillbax den skeva toppen 8O
fick hem hojen med restrektioner om att byta olja efter 5mils lugn körning gjorde så å fann att oljan var precis grå pga vatten rester å fullt med små järnspån fast på oljepluggen. nu är vi uppe i ca 85 mil......
kör vidare till 100mil byter olja igen denna gången minimalt missfärgad
kör vidare till 120 mil byter olja igen nu är den ren och fin knappt hunnit ändra färg.
kör vidare till 170 mil dax att byta igen lite sliten olja men inget farligt alls
alla dessa olje byte har jag hafft en olje plugg som ser ut som en "igelkott"
nu är vi framme vid dagens körning hojen har nu gått 176mil när kylaren SPRACK igen det sjuka är att det är på samma ställe som förra gången :roll:
iomed att jag vet vad som hände efter första bytet så kommer jag alldrig att ta i denna hojen igen jag menar vad händer när garrantin går ut
det jag är ute efter är en hoj som HÅLLER att andvända skulle jag ha den till att åka till jobbet med kunde jag likagärna köpt en moppe ist........
kasta "skit" tycker jag är helt ok om man står för det.
Jag säger inte att alla som har Goes 450 är dumma i huvet eller att det är skit maskiner för mig veteligen så är det ingen mera än just jag som hafft liknande problem med min hoj varken på goes eller hyosung.
förutom dessa problem är jag super nöjd med hojen isig den är perfeckt som gat/busquad
-
Det där lät inget kul hoppas det löser sig för dig. :?
-
Tjena!!!
Fan va tråkigt att 4hjulingen ska pajja när du precis fått
ordning på den efter incedenten med bommen.
Jag väntar fortfarande på mina bromsskivor, väntat 20 dar nu :x
Förra gången vare mitt i sommaren då stötdämparen pajja.
Generalagent+goes frankrike hade semester, dämparen skulle tas från frankrike som också hade semester, lång väntan där också :x
mvh tompas
-
jag brukar få hem reservdelar mm på ett par dagar.....fast det är klart jag kör ju yamaha.... 8) ...peppar peppar.. 8O 8O 8O
-
Tjena!!!
Som ja skrev, det var mitt under deras semester dämparen pajja.
Det här med reservdelar å tillbehör är en av skilnaderna
med etablerat märke å icke etablerat sådant, delarna är
lättare å få tag på, osv osv.
Men hade vi som nu har goes/hyosong haft 100.000 hade vi
köpt nåt annat, eller inte.
Detta är min första 4hjuling, nästa blir en märkes maskin.
klotsvenne
brukar tuvängen va öppen på torsdagar, kanske det gällde sommartider,
tyckte jag såg nåt inlägg om de i sommras.
mvh tompas
-
Tjena!!!
Men hade vi som nu har goes/hyosong haft 100.000 hade vi
köpt nåt annat, eller inte.
Detta är min första 4hjuling, nästa blir en märkes maskin.
mvh tompas
samma här......
-
Fy fan vilka Problem du har haft med din maskin.
Vet hur det känns, hade jävla problem med min dinli (skönt att den är borta)
Men man lär sig att aldrig köpa skit märkes maskiner igen.
Håller med dig att det är ju klart den ska hålla för att bus lite på en crossbana, annars kan man ju lika gärna köp en moppe.
Min renegade har gått lika mycke på crossbanan som kyozos goes och den har gått 150 hårda mil nu utan ett fel, och den är ju inte direkt byggd för att hoppa med.
Så gör dig av med den där jävla maskinen och köp din en Can-am DS eller en LTR istället :D
-
fan va surt att du haft så mycket problem hoppas du blir nöjd med en annan maskin bara..
Ska du sälja dina tillbehör?
när dom tar hojen så säljer jag nerfbarsen och spacerplatorna dom har suttit på ca 20 mil.......[/quote]
oikej okej, låter bra. skicka gärna ett pm då isof, jag är intresserad.
-
är inte den skeva toppen/blåsta packningen en följd av varmgång/för lite vatten pga av ditt 1:a spruckna kyl? När toppen överhettas blir den skev å sen kan inte packningen täta och blåser..kan va lite svårt att hålla koll på tempen med en quad under körning..
-
iroc:
kan var mycket möjligt att topen blivit slagen pga av vamgång men den har aldrig blivit så varm att templampan lyst.......å jag kan inte ha plågat den så väldigt mycket för när fläckten hoppar i gång så har den max gått ca 30sec
men om kylaren spricker så måste det ju tyda på att vattnet blir för varmt å expanderar så stt kylaren inte klarar av trycket längre
den har sprukit på samma ställe båda gångerna längst ner till höger precis brevid utlopet ur kylaren
så jag måste ha nått alvrligt fel på min motor.......
mistänker nästan att inte kanalerna släpper igenom tillräckligt med vatten som behövs........
eller om inte pumpen hänger med till fullo
men det ska ju mek ha kontrolerat vid föregående reparationer eller hur
jag menar att om man får in nått med ett så pass alvarligt fel så bör det ju felsökas runtomkring för att hitta orsaken inta bara byta ut en sak å lämna ut den till kund igen
allt detta strul har ju trots allt sket nu i höst/vinter om den inte klarar av att kyla motorn vid 5+ grader +fartvind hur ska det då gå nu när våren är på ingående :roll:
men som sagt inget annat en ett återköp kommer att acepteras från min sida.......
_BuLLe:
pm kommer när det blir aktuellt.
-
Vart köpte du hojen?
-
Vart köpte du hojen?
Det kan vi ta när allt är över om det inteblir som jag vill vill inte hänga ut nån...........än
-
nu är de nära........
Min ÅF har fått för sig att han skulle ha sportlov han med tydligen förra veckan men kl 10:00 på måndag öpnar han å tänker jag hänga på låset....
hatar att vänta på saker :(
-
Hoppas det löser sig.
Så du kan va med och åka snart igen.
-
jag med......kan bara inte bestämma mig för vad jag ska ha ist.......
-
Tråkigt när det pajjar,och jävligt dåligt av den svenska importören att inte ha ett ordentligt reservdelslager
-
Riktigt tråkigt för dig. Men äntligen någon som har förstått att man inte ska ha sådanna märken :)
-
Tjena!!!
Olle_deak har du läst vad jag skrev tidigare.
Du förstår, vi som har goes har köpt dom för egna pengar inte
blivit sponsrade av nån.
Vi skulle säkert köpt nån märkes maskin från början, men du som
kör RIKTIG 4hjuling vet väl vad det kostar.
Men de kan va dumt å va snål de vet jag också annars skulle
jag inte köpt den jag har nu.
MEN, nästa blir märkes maskin ock jag ska inte va snål då.
Mvh tompas
-
Tjena!!!
Olle_deak har du läst vad jag skrev tidigare.
Du förstår, vi som har goes har köpt dom för egna pengar inte
blivit sponsrade av nån.
Vi skulle säkert köpt nån märkes maskin från början, men du som
kör RIKTIG 4hjuling vet väl vad det kostar.
Men de kan va dumt å va snål de vet jag också annars skulle
jag inte köpt den jag har nu.
MEN, nästa blir märkes maskin ock jag ska inte va snål då.
Mvh tompas
Ja, jag har läst vad ni har skrivit tidigare. Och du påstår att jag har blivit sponsrad ? Jag har inte blivit sponsrad ett skit av mina köp av fyrhjulingar.
-
helt ointresant om man är sponsrad eller inte detta är min första quad så ja gville inte slänga ut ca 100000 kr på nått som jag inte visste om jag skulle gilla.....MEN JAG HAR FASTNAT I QUAD TRÄSKET ;)
masiknen är kanon bra den hänger med dom flesta...... perfekt på bådde bana och på väg för en glad amatör jag har hafft skit kul med min hitills
men tyvärr så verkar jag fått tag på ett måndags ex ingen som jag hitills pratat med har hafft liknande problem på sina Goes450/hyosung450
dom har hafft andra små problem men inge så här STORA
lämnades in till åf idag han skulle kontakta sin leverantör och återkomma till mig imorrn för besked om hur vi ska gå vidare.....
-
Tjena!!!
Jag skrev inte att du Olle_deak är sponsrad.
Det kanske var fel av mig å skriva sponsrad, ursäkta mig
om du tog åt dig.
mvh tompas
-
jag har idag varit i kontakt med min åf han har tyvärr inte heller idag lyckats få ta i huvudansvarig hos leverantören men skulle försöka vidare under kvällen/morgondagen.
sitter bara här å väntar på ett besked om hur vi ska gå vidare med detta kan ju bara hoppas på att det löser sig på ett bra sätt för "mig"
som sagt synd på en grymt trevlig maskin men tyvärr tydligen ett måndags ex kommer ju aldrig att kunna lite på den igen.
jag menar att man måste ju våga ta ut den å åka utan att behöva oroa sig för att bli stående å behöva ringa efter bil å släp igen..........
-
Hur går det med Goesen? 8)
-
Tråkigt att höra hur det utvecklat sig för dig!
Själv har jag just sålt min Raptor 350 med siktet inställt på LT-Z400, men jag måste medge att man blir lite sugen på en 450X med dom priserna som är.
Känns ändå som att en beggad sukka är ett stabilare alternativ, om än att dina problem är sällsynta.
-
Hur går det med Goesen? 8)
Tråkigt att höra hur det utvecklat sig för dig!
Själv har jag just sålt min Raptor 350 med siktet inställt på LT-Z400, men jag måste medge att man blir lite sugen på en 450X med dom priserna som är.
Känns ändå som att en beggad sukka är ett stabilare alternativ, om än att dina problem är sällsynta.
hejsan som sagt det är en trevlig maskin för dom pengarna å felen med min är det ingen annan som hafft mig veterligen i sverige iaf inte enligt leverantören iaf inte ens dom som åker hyosung (det är ju samma motor)
det jag vet om dom är att folk har hafft problem med ram och bakre stötdämparen vid "hård" mx körning men om man bara är en glad"amatör" som inte kör så hårt så håller den även på mx banan.....men om du tänkt dig lite mera sattsning så skulle jag iaf köpa en suzuki ltr
kan säga som så har att jag med antagligen kommer att köpa en suzuki ltr eller en yzf 450 om jag inte kan hålla mig tills Can-Am ds450 kommer till gatan kan ev bli en sån som terängreg med ;)
Uppdatering om min maskin föresten den är som sagt inlämnad hos åf som kontaktat leverantören som enligt åf inte är omöjlig angående återköp så dom i sin tur får reklamera den till GOES.
dom vill bara konstatera huvudfelet som min hoj har då dom inte har varit ute för nån maskin med liknande problem förut dom skulle skicka ner en mekaniker till min åf som skulle skruva med min hoj för att felsöka det skulle ske under fredagen och lördagen denna vecka så jag är lovad att få besked angående min hoj på måndag......
-
Tjena!!!
kyozo
Ja prata med en åf i sthlm området i måndags om just problemen
med goes 450x.
Han sa att stötdämparen bak är är den del som dom flesta
har problem med(min e utbytt).
Fick en liten info+råd+tips av honom om man ska byta till
en annan maskin, typ dom du nämnt.
Lts 400 är den åf rekomenderade pga att den är en allround maskin
tyckte åf jag prata med, går att få fart på den också.
Ltr komiskt utryck grymm maskin, låg cylinder men bred max varv
typ 10000rpm, visst går som fan, riktigt snygg hoj.
Problemet är väl att 450 motorerna varvar mycket, inte bra i längden.
Drevning rekomenderas vid mycket landsvägskörning,typ 15,16 kugg.
Ner eller org drev vid annan körning rekomenderas av den
åf jag pratade med
Men får du tag på en ysf,ds eller ltr till bra pris så slå till.
Eftersom jag kör mest landsväg skulle jag ta raptor 700.
Lycka till, mvh tompas
-
Man får vad man betalar för, nog för att maskinen kostar 60 000:- men ni trodde väl inte den skulle kunna jämföras med dom kända japanerna? Ni säger att ni inte hade råd med "värre", men då måste det ju vara bättre att köpa en beggad kvalitésmaskin istället?
Tycker givetvis synd om dig och naturligvis ska grejerna hålla. Men som sagt, man får nog räkna med lite problem för dom pengarna. Som att jämföra en skoda med en audi. Alla märken kan krångla men risken att den billigare gör det är ju klart överhängande.
Själv har jag nyss fått en ny ram+sving pga av att dom som satt på rostade till förbannelse, så jag vet hur det känns och då har jag betalat betydligt mer pengar för att få grejer som verkligen håller. Men men, hoppas det löser sig!
-
tjena!!
Tror nog att dom flesta som råkar ut för dessa bekymmer med
icke märkes maskiner ångrar sitt köp, som i kyozo`s fall.
Men det handlar väl åf`s intresse att hjälpa till lite också
vilket inte händer så ofta, typ skruvar lite på sig i stolen med
fötterna på bordet och säger du jag återkommer så
fort jag hört nåt, det gäller kanske inte alla.
smakar det så kostar det eller hur var det man sa detta?
Ingen rost på min goes iallafall.
Mvh tompas
-
Man får vad man betalar för, nog för att maskinen kostar 60 000:- men ni trodde väl inte den skulle kunna jämföras med dom kända japanerna? Ni säger att ni inte hade råd med "värre", men då måste det ju vara bättre att köpa en beggad kvalitésmaskin istället?
Tycker givetvis synd om dig och naturligvis ska grejerna hålla. Men som sagt, man får nog räkna med lite problem för dom pengarna. Som att jämföra en skoda med en audi. Alla märken kan krångla men risken att den billigare gör det är ju klart överhängande.
Själv har jag nyss fått en ny ram+sving pga av att dom som satt på rostade till förbannelse, så jag vet hur det känns och då har jag betalat betydligt mer pengar för att få grejer som verkligen håller. Men men, hoppas det löser sig!
vid köp av begangnad vet man inte vad man får när man köper helt utan garantier mm
så mitt val när jag köpte min första Quad var att ta en Ny men ca 25k billigare för att jag inte ville låna pengarna och kunna få garanti på den
får hopaps att det nu verkligen finns nån "garanti"
men är som sagt lovad besked i ärendet på måndag så vi får väll se.....
-
Hoppas det löser sig fort för dig...Vara utan en quad är ju det värsta som kan hända en nu för tiden.. :x
-
Nu har de varit tyst här länge om hur det gått :roll:
-
dom felsöker fortfarande....... im orgon fredag så har dom hafft 10 arbetsdagar på sig :evil: så nu får det f-n snart vara nog.
-
Det här kan nog ta lite tid, verkar som garantijobb gentemot privatperson
inte har prio 1, iaf hoss vissa ÅF :( Följer med intresse denna tråd.
Lycka till med nästa maskin 8)
-
jag kör själv hyosung 450 och den har haft en del barnsjukdomar som nu är fixat och efter det så tuggar den och går så fint så fint, bara man fick fixa dom felen i början som alla tydligen haft så går den bra nu.
det var aldrig så illa med min som med din dock :), lite gängor som gått sönder, helicoilat etc, dragit massor med bultar med loctite, hjulnav som lossat på sig och så. men som sagt nu går den som ett skott!
Även precis som dig var jag ny med quad så jag köpte något billigt men ändå nytt, och nu ska jag byta upp mig till raptor 700 verkar det som :). ska provköra en i morgon bara så jag inte köper en "TANK" men det tror jag inte
-
jag kör själv hyosung 450 och den har haft en del barnsjukdomar som nu är fixat och efter det så tuggar den och går så fint så fint, bara man fick fixa dom felen i början som alla tydligen haft så går den bra nu.
det var aldrig så illa med min som med din dock :), lite gängor som gått sönder, helicoilat etc, dragit massor med bultar med loctite, hjulnav som lossat på sig och så. men som sagt nu går den som ett skott!
Även precis som dig var jag ny med quad så jag köpte något billigt men ändå nytt, och nu ska jag byta upp mig till raptor 700 verkar det som :). ska provköra en i morgon bara så jag inte köper en "TANK" men det tror jag inte
alla barnsjukdomar är redan avhjälpta på min för länge sen men nu återstår bara mina motor/kyl problem som jag har hafft på den sen den var ny.......
det som stör mig mest med allt sturl som varit med den det är att det ska ta 2-4 veckor att laga verje gång man lämnar in den enligt åf så finns de talldrig några delar hemma hos leverantören så dom måste beställa från frankrike å där verkar dom fortfarande dela ut posten med åsna.... :evil:
annars är maskinen riktigt trevlig det är mycket quad för dom pengarna :D
ska själv idag med åka å kolla nya quad men ingen raptor dom är för klumpia utan ja gska kolla på bla KTM xc 525/450 suzuki ltr 450 och yzf 450 idag......... 8)
-
update:
iget nytt i ämnet ännu men är lovad att allt ska vara löst innan veckan är slut.......
om det inte är det så kommer ja gatt kontakta K.O för det ska inte behöva ta 3 veckor att ta ett beslut..........
problemet är att dom inte hittat felet ännu dom som jag tror att det är en spricka i antigen toppen eller cylindern men dom fick inte teg i nån vetska förra veckan sa dom me nden skulle komma i mondags eller igår så jag ska ringa idag igen å se vad som händer .
-
Hörde att du är intresserad av en LTR här neråt
Bäst du ligger på för har hört ryktas att den är på väg annat håll.
-
hehe
måste ju få loss pengar till den med ju först men han är ju fri att sälja till vem han vill det finns flera i så fall
-
Har du fått tillbaka maskinen än?Du borde få en ny motor skulle jag tro. :D
-
Har du fått den lagad än?eller hur vart det?Mvh
-
Ska bli väldigt intressant att höra hur den här historien slutar... Antar att bristen på inlägg beror på att inget är fixat än. 8O 8O 8O
-
hur har det gått??
-
antligen :roll:
har jag fått tillbax min maskin..... det tog bara 6 veckor dom är så duktiga på att skruva å felsöka 8O till å börja med så tog det dom 3 1/2 vecka att hitta felet termostaten var paj det har JAG på talat för dom sedan hojen gått 30 mil å dom har ändå inte kollat den.......förens nu det är bara ett stort skämt hela denna historian....
hämtade ut den som nyservad med men halvljuset var paj (lampan) kedjan slak å torr.... så så väl servad vet jag inte om den är....... men huvudsaken är iaf att motorn är i ok skick igen (hoppas jag iaf)
-
Vilken återförsäljare har du?
Vore bra att veta vilka man bör undvika?
-
Tjena
kyozo
Har du kört nåt eller har den stått still i garaget, bytt, sålt eller
har du tröttnat :?:
Mvh tompas
-
jo då den är hemma i garaget igen :?
har varit ute 2 träffar å lite egen fri åkningn med den sen ja fick hem den igen nu går den som den ska igen efter att man fått skruva ihop den själv vi hemkomst från verkstaden så var halva hojen inte ihopskruvad...... :evil: tappade bla annat oljepluggen som sitter åvanför svänghjulet å tömde 1 liter olja rakt upp under tanken.....som tur var så var ja bara 2 mil hemmifrån då så tjejen fick komma med olja :) så ja kunde åka vidare den dan
min åf har undertiden som allt detta strul varit även lyckatts att kursa så det gjorde ju inte det hela lättare för mig :!:
men men nu har ja nått att åka på iaf men ja söker fortfarande efter nått nytt :roll:
gillar ju att åka quad men sneglar lite åt 4x4 hållet med svårt att bestämma sig 8O hadd man bara hafft stor plånbok hadde ja nog hafft en av varje ;)
nya cf-moto 500ED är riktigt fin tycker ja mycket atv för pengaran så det lutar nog åt en sån faktiskt....om det nu blir nått byte
-
Rent teoretiskt så borde ju inte en CF-Moto 500 hålla högre kvalite enligt dig en den du hade innan för det är ju samma tillverkare, kan inte förstå den motiveringen riktigt då?? :o :D
-
Rent teoretiskt så borde ju inte en CF-Moto 500 hålla högre kvalite enligt dig en den du hade innan för det är ju samma tillverkare, kan inte förstå den motiveringen riktigt då?? :o :D
Å sedan när började Cf-moto tillverka Goes 450X :?: :?: :?: cf-moto 500 är samma som goes 520 och fastpower 500
läs på innan du komenterar är du snäll
beträffande kvaliten på goes är den skaplig i mitt fall är det största felet en inkompetent ÅF som endast är/var intreserad av att sälja nya hojar sen skiter han fullständigt i kunderna som får problem.
bara en så sak som att säga att han justerat min ventiler när han inte ens har verktyg till det :!:
så det var inte så lustigt att det havererade efter en såkallad ventiljustering
-
som sagt.
Nu är det ATV boom, så nu kommer det ut allt möjligt skit i ÅF-väg för att
göra lite snabba stålar. Välj en seriös ÅF innan ni väljer ATV.
Den svagaste länken är alltid dom som säljer.
Läs även konsumentköplagen, där står det tydligt vad som gäller.
Säljande ÅF har alltid bevisbördan om det blir tvist.
Ta ingen skit!!!!!!!!!!
Stå på er , vi syns i spenaten.
-
Det är lungt ville inte vara otrevlig även om det verkade så!
Tänkte bara rent logiskt eftersom en "GOES 500 är en CF-Moto 500" så kunde en "GOES 450 vara just en CF-Moto 450" eller vem har dom införskaffat denna från nu eller har dom egen tillverkning nu kanske, bara nyfiken som sagt?? :D
-
GOES, märket alltså, plockar in hojar från andra tillverkare, ändrar det dom vill ändra, och säljer dom sedan under sitt namn.
En Goes 520 är som sagt en CF Moto Allroad 500 som sagt med smärre ändringar i plasten, växelkransen, damaskerna m.m. Tillverkas av CF Moto.
En Goes 450X är från början en Hyosung TE 450 Rapier, och tillverkas också där.
Goes 320 (alla känner inte till den, men det är en riktigt sjyst midsize-hjuling) är från början en Aeon 300, som gjorts om lite här och var, precis som de andra hojarna av märket Goes.
Finns inget dåligt i det här, att de förädlar hojarna och inte BARA re-brandar dom och säljer dom vidare, är ju positivt. (andra nonamekines-märken som kommit och gått har gjort såhär) Då blir märket mer genuint när de faktiskt har en egen tillverkning. Men de har inte en helt egen utveckling av maskiner från noll. Iaf inte än. Än så länge bara förädling och förbättring. Många märken börjar sin bana såhär,på 40-talet och innan dess inom bilindustrin så var det såhär också, så så småningom kanske vi får se en Goes som är 100% Goes.
Grejen med att utveckla något från noll innebär astronomiska kostnader i utveckling och långtida tester om man ska få en maskin som fungerar väl.
CF Moto hade Allroad 500 färdig 2 år innan den släpptes. En handfull maskiner skeppades till Kanada för att testas ordentligt under de 2 åren, så att man kunde se vilka brister som fanns.
Dinli gjorde däremot INTE så när DMX 450 togs fram, och jag har båda hojarna. Dinli´n var det mest strul med.
Ett märke som ser till nöjda kunder hellre än att göra pengar snabbt, kommer också att överleva. Jag vill inte klanka ner på Dinli nu, men deras strategi verkar vara att fixa till en fungerande maskin, med bra motor, och sen ta hand om bristerna allt eftersom dom kommer från kund. Det har dock skadat deras väg mot ett bra anséende, och troligtvis inneburit mer kostnader än om de hade haft lite is i magen och gjort som CF Moto...
Nu skrev jag sådär jävla mycket igen.. :D
-
tackar för inlägget Edholm nu slap ja skriva en massa :P
föresten vi saknade dig i söndags det blev 19 mil med massor av grusbus :)
-
Jaaa.. :( ....fortfarande inget stödlager, packbox och hållare, till CVT-kåpan. Beställde ny originalsnorkel också...Annars står hojen nyservad med ny olja och nytt filter. Ska bara fixa luftfiltret också ...var inne hos Morgan senast igår och tjatade lite...får hoppas det kommer snart. Vill åka!! :x FInt väder! :cry: Släpp ut miiiiig!! 8O *krafsar på ytterdörren*
-
slängde på nya framtofflor idag :)
kollade då även över framvangnen mera nogrant å konstaterade att 3 av 4 spindelleder är uppglappde så ja ringde in min beställning idag ja med :(
får vi se hur många veckor det tar denna gången att få leverans :roll:
(min förra spindelde ja beställde för 1 månad sen har inte kommit ännu :evil: )