ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: quademil skrivet 16 februari 2008 kl. 20:08:33
-
Har idag monterat dial-a-jet, cdi box och slip on dämpare sänkte även huvudmunstycket till 150 men den går skit. Gasar jag till full gas så bara dör den, kvittar hur jag ställer in dj och luftskruv,
Någon som vet vad felet kan vara, har försökt fixa det i 3 timmar nu men inget hjälper
-
Hej!
Förklara gärna "hur den dör", dör den med ett bluddrande och rykande?
Dör den som om den har soppatorsk?
/B
-
är dj korrekt monterat????? låter inte så
-
har du 150 munstycke så ställ DJ på 2 plus från mitten o se till att den lilla svarta klacken går i spåret ligger den inte rätt så funkar inte DJ själv använde jag förstoringsglas för att se riktigt testa så ska du se att det går bättre glömm inte att lossa på mässingskruven 1 varv innan du vrider på ställskruven annars pajar en oringen sen ska man va mkr försiktig när man drar åt dj dra absolut inte för hårt
-
den blödrar vid långsamt gaspådrag och tvär dör som soppatorsk vid fullgas.
Har även provat med 160 munstycke och provat med orginalmunstycke och det fungerar lite bättre med 160 munstycke men ändå inte som det ska. och har kollat så den svarta klacken går i och provat alla lägena på dj men inget hjälper. Hur vet man att man pajat o-ringen i dj då? går den att dela och kolla eller hur ser det ut. Kör med öppet KN filter men det ska väl inte vara några problem heller
-
För o göra det enkelt ring till kn-racing o prata med dom är väldigt serviceminde
-
glömde själv hade jag uni skumfilter o det funkade klockrent VART har du satt dj den ska ju gå rakt igenom slangklämman o in i förgasaren måste alltså borra ett hål där men prata med kn-racing
-
slangklämman till luftfiltret alltså
-
jag har monterat den i gummit precis innan förgasaren, skulle gå att göra det enligt beskrivningen, Men det funkar kanske inte???
-
ju närmare förgasaren desto bättre signal enl kn racing är genom slangklämman bäst
-
såja, nu var det fixat. problemet var kn filtret, monterade uni filter så fungerade det perfekt. men tyckte inte det blev så bra ös med alla de sakerna på faktiskt.
Kör nu med
150 muntycke
dial-a-jet ställd på 2+
Procom cdi box
Marving slip on
Uni filter
15/38 drevning
Vad borde den göra i hastighet då?
Någon som har samma saker på som vet hur fort det går och om det är bra drag i maskinen.
-
är du ute efter axet så har du fel drevning kör med 15 drev och original bak är det inte tillfredsställande byt till raptor700