ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti => Ämnet startat av: X-Rider 150 skrivet 4 februari 2008 kl. 22:54:45
-
Hej! Har bytt till 17 drev fram på min Quadlander, men det gjorde inte så stor skilnad. Så nufunderar jag på att byta bakdrevet till 34T.
Är det någon som har testat detta?
Var kan man köpa ett sådant drev?
Är det samma bakdrev på E-ton?
-
Det är bara så att den orkar tyvärr inte ,sorry. Jag körde 400mil med min, hadde 17t fram,men den ville inte mera än 85km/h, så du måste öppna luftburken+ byta munstycke till 120 +helsystem ,då kan det bli 95-100 km/h på 17t fram och inte byta drevet bak.
-
Jag vill ju få ner varven lite oxå. Nu tycker jag att det varvar för mycket över 65km/h enligt mätaren. Har läst att dom har drevat 17T/34T på E-ton 250, och dom verkar vara nöjda med prestndan.
-
Jag kör 17-34T går utmärkt med K/N filter och egen ljudämpar insats + Dial A jet.
Kan rekomendera detta då den går kanon Dialen ger bra gassvar och drag
håller lätt 100 - 105 km/h
Magnus
-
Dial A jet! Är detta en förgasare? Var får man i så fall tag i en sådan?
Var köpte du ditt bakdrev?
Måste man modifiera motor & avgas för att köra med 17T/34T?
-
Är det någon mer E-ton eller Quadlander ägare som har någon erfarenhet av drevning?
-
Det är klart du inte behöver ändra (luft/bränsle) och avgas för att dreva
om du endast är ute efter att sänka varvet och soppaförbrukningen.
Dial A jet är en extra bränsle krets som sprutar in mer bränsle när det behövs.
Ökar du luftflödet med KN luftfilter och öppnad ljuddämpare så ökar effekten = den orkar varva högre vilket ger bättre ax och toppfart.
Jag köpte från KN racing.