ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: stelbent skrivet 13 januari 2008 kl. 14:07:21
-
Hejsan!
Nu har jag bestämt mig för att köpa min första ATV. Som nybörjare inom det här så känns det bäst att gå till ett forum och inte gå på säljsnacket som det annars är mycket lätt att göra.
Kriterierna då:
-Pris: Max 75000:-
-Jag bor i Lidköping som ligger i Skaraborgs län. Om ÅF finns i Göteborg så är det inga bekymmer, men helst inte längre bort.
-ÅF ska ha gott om reservdelar och vara serviceinriktade. Fordonet köpes kontant, så avbetalningsmöjligheter kvittar.
Vad ska fordonet vara då?
-Arbetsmodell, INTE "sport"modell
-Absolut minst 400cc
-Både 4-hjulsdrift såväl som 2-hjulsdrift
-Vägregistrerad för B-körkort
-Registrerad för 1 passagerare
-Ryggstöd för passagerare
-Pålitlighet är prioritarie A
-Hyffsat gott om reservdelar
-Gärna med vinsch, inget måste dock
-Jag är rätt så teknisk själv, men vill för den sakens skull inte behöva laga den i ett
-Komfort! Såväl som på väg och i terräng
-Lätt att släppa på strypningar utan att behöva uppgradera allt för mycket
Jag har hittat en modell och ÅF som enligt tillverkaren uppfyller alla mina krav och det är en GOES 520 MAX hos ATVhuset.se i Göteborg. ATVhuset kör med en kampanj nu som innebär plogpaket på köpet och de har fri hemleverans till mig.
Då är alltså stora frågan följande:
Är en GOES 520 MAX en maskin som uppfyller min kriterier eller finns det andra som är att föredra som också uppfyller alla mina kriterier?
Tack så jättemycket på förhand! Jag kommer förhoppningsvis att ha handlat fordonet om en vecka, så det är lite brådis. :)
-
-
i 75 klassen skulle jag valt canam 400 eller hondas 420..men vill du lägga mer än 75 finns det mkt annat att välja, men runt 75 skulle jag valt dessa..
-
ATV-huset kan jag rekomendera, där har jag köpt mina två fyrhjulingar och man har bra service av Andreas, Stod själv mellan valet av en Goes 520 och en TGB 425 senast, men valet blev enkelt i mitt fall då komforten på TGB:en är så mycket bättre en GOES, speciellt för mig då jag pendlar långa sträckor med den, Dessutom tycker jag att den är snyggare men tycker att du bör provköra några innan du bestämmer dig!! :D
-
ATV-huset kan jag rekomendera, där har jag köpt mina två fyrhjulingar och man har bra service av Andreas, Stod själv mellan valet av en Goes 520 och en TGB 425 senast, men valet blev enkelt i mitt fall då komforten på TGB:en är så mycket bättre en GOES, speciellt för mig då jag pendlar långa sträckor med den, Dessutom tycker jag att den är snyggare men tycker att du bör provköra några innan du bestämmer dig!! :D
Nu har jag aldrig kört en TGB, men jag kan säga att komforten är helt underbar på Goes:en. Trots att jag är 1.95 lång och väger över 100. Den delade bakaxeln gör väldigt mycket. Man glider över groparna i vägen.
-
TGB 425
-Arbetsmaskin fullsize 400cc, 315kg tankad och körklar!
-4x4 hög och lågväxel
-lågväxel ca 20km/h max, hög ca 95km/h max (ostrypt)
-strypning, två pluggar i avgasröret
-Vägregistrerad för B-körkort
-Registrerad för 1 passagerare
-Ryggstöd kombinerat med packbox (tillbehör)
-Reservdelar finns det bra med!
-Vinsch ingår på 1300kg - dragkraft
-Maxxis Bighorn däck på ALU fälgar ingår
Pålitlighet? Alltid svårt att säga då det har att göra med hur du själv handskas med din maskin och sköter service! min har gått 600mil nu utan några större bekymmer!! Har alltid startat!! :D
-
Har kört båda, klankar inte ner på Goes men jag giller inte komforten på den dock, du är längre än vad jag är så det kanske är just det? 1.70 bara... hihi :D
-
Ja jag är 192 cm lång, men väger endast 75 pannor, så jag är lång och smal.
TGB'n verkar lockande, men det är just att GOES MAX'en är lite längre och då är det skönt att kunna flytta bak arslet lite.
Det lutar väl mer och mer åt en GOES nu faktiskt, trots att TGB'n också är lockande.
Jag har ett par generella frågor som jag iofs skulle kunna ksöka mig till, men om någon känner sig extra snäll så får han/hon jättegärna svara på dessa.
Hur dyrt är det att äga en ATV? Vad hamnar en helförsäkring på i halvåret? Skatt? Sommar/vinterdäck? Vad dricker en sådanhär maskin?
EDIT: Läste någontstans att det inte är så smart att köra längre sträckor när de är nya. Så då antar jag att köra hem den i från göteborg (15 mil ungefär) inte är ett så smart val?
Sedan det här med strypningarna. TGB'n verkar ju vara lättare att frigöra från strypningar. Jag läste lite om strypningarna i GOES'en och det verkar ju vara en helt annan historia?
EDIT2: Jag har nu märkt att TGB'n finns hos en ÅF jättenära där jag bor:
http://www.blocket.se/vi/12977489.htm?ca=13_s
Men jag läste lite lätt i TGB-delen här på forumet och folk verkar klaga på kvaliteten? Jag ska erkänna att jag inte ska köpa en för att köra skiten ur den. Den kommer aldrig gå i några djupa lerhålor och inte mycket utanför traktorstigarna heller troligtvis. Lite klättrande blir det nog, men inte särskilt mycket.
Dessutom så var TGB'n lite billigare, då kan jag skaffa rejält lås, hjälm och lite väskor och sånt med en gång. Jag ska åka till Stigs MC i morgon för att provköra en.
Tackar!
-
Har själv stått inför samma val men för mig blev det enkelt då jag meckat en hel del med med trasiga CF Motos (Goes) och inte tänker göra det igen!! :wink:
TGB 425, all the way... 8) Tar du med kriteriet snygg också är det absolut inte någon match! :wink:
Skatten: ca 150:-/år
Försäkring: ca 3500:-/år (Skiljer mycket, kolla med flera bolag)
Bränsleförbukning: ca litern per mil
-
Jag har läst en del nu om TGB 425'an och jag har nog mer eller mindre bestämt mig för en sådan.
Vissa saker har jag läst, som att de drar mycket bränsle, men det ska tydligen gå att åtgärda någorlunda med andra variatorvikter, så det känns inte så farligt. Sedan att man ska kunna få måndagsex om man har otur. Folk som har haft problem med styrlås och att ljuset "suger kuk". Känns ju inte så bra. Men det hela blir nog mycket lättare när jag får en egen uppfattning om det efter provkörningen i morgon.
Jag antar att det är en hyffsat stor fördel att inte ha mer än ett par mil till sin ÅF så att man har nära till service osv också och det finns en firma som säljer TGB'n i närheten.
Packväskan som fungerar som passagerarsäte verkar ju vara rätt så smidig. är den verkligen något att ha? Ser inte ut att passa för någon med relativt bred bakdel och ser inte direkt säker ut heller. Har någon en sådan som kan ge lite plus/minus?
Tack!
-
(http://i14.tinypic.com/86slvzc.jpg)
Så här ser TGB orginalbox ut på, inga problem med "arselbredden" man sitter ju inte i boxen *ha,ha* Vet att du tänker på mindre boxar med sits i!
Har "35 årsförsäkring" och jag betatalr bara 125 :- i månaden. Tyckte det var onödigt att pröjsa för "glas" inte mycke rutor på en Blade...
-
Originalbox? Är det alltså något TGB är så snälla att de skickar med, eller är det eftermarknadspryl som jag behöver köpa löst? Ser ju jäkligt smidigt ut och den ser ut att kunna svälja en hel del packning dessutom!
Och man hamnar inte onödigt nära varandra i sadeln heller antar jag?
Den där boxen är ju bara ett måste!
-
Du lär nog hosta upp lite stålar för den det gjorde jag iaf :lol:
Det snygga "älgstaketet" kostar 1745:-
och boxen kostar 2995:- (rek utpriser till kund)
-
Tack för svar! Hoppas att min ÅF har dessa prylar inne. Annars så kommer jag fråga efter länk till ÅF som har boxen!
-
Sedan att man ska kunna få måndagsex om man har otur.
Det är fler måndagar i Kina, tro mig :!:
-
Trippelpost :?
-
Trippelpost :?
-
:)
Det är ändå så att jag verkligen vill ha komfort för både mig och min passagerare, så jag vill så gärna tro att en Goes 520 MAX är något att ha.
Jag är inte den som kommer ligga och kräla i dyn med min ATV. Snarare packa ner lite fiskespön, tält och sovsäckar och dra med en god vän på en oskyldig skogstur till någon sjö. Någonting säger mig att en Goes är mer vad jag letar efter då. Sedan så har jag förstått det som att en Goes är bättre till att åka på landsväg med än en TGB som går på så höga varv.
Jag vill kunna åka en resa på närmare 50 mil på vanlig väg utan att behöva stanna för att sträcka på benen i ett. Eftersom jag är över 190 cm lång så borde Goes'ens sadel göra mig mycket nytta också?
Jag gjorde en tråd i Goes-delen för att ge Goes'en en sista chans.
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=124126#124126
-
som sagt provköra är det bästa, då ingen annan kan avgöra helt hur du själv känner och har för krav!
TGB: en är en mycket bra kvalitesmaskin från Taiwan men det är ingen garanti för att den inte kan gå sönder för det kan alla maskiner göra och det måste man vara beredd på! du kan ju gå in på vilket märke som helst här i forumet och alla kan väl se att samtliga för eller senare har problem med sina maskiner på ett eller annat viss, och det är väl inget konstigt i det, så är det bara!!
:D
-
Har du provat Kymco MXU 500 på Mc-konsult?
-
sunfire:
Nej, det har jag inte gjort... Men nu vill jag inte ha en potentiell modell till att fundera över! :D Det är jobbigt nog som det är att försöka bestämma sig mellan Goes och TGB.
-
Jag kan bara prata för Goes då jag själv har en sådan. Jag gillar den skarpt och tycker att den håller väldigt bra med tanke på vad det får utstå i skogen osv. Man åker som sagt som en gud på den. Jag har dock den korta modellen, men den är även godkänd för passagerare. Dock är kan det bli lite trångt bakom dig som också är lång.
Ta och åk till en ÅF som har både Goes och TGB och prova dessa och bilda din uppfattning. Det är nog det bästa.
-
Tack så mycket Spiricom för en örfil i stundens hysteri!
Det får bli göteborg i veckan helt enkelt. Jag ska nog inte åka och provköra endast en TGB i morgon, utan ge Goes'en en chans samtidigt.
-
Tack så mycket Spiricom för en örfil i stundens hysteri!
Det får bli göteborg i veckan helt enkelt. Jag ska nog inte åka och provköra endast en TGB i morgon, utan ge Goes'en en chans samtidigt.
Ta en tur till MMB i Billdal om du skall till götet!
Dom har både TGB Blade och Kymco MXU hemma!!!!
Tro mig dom skiljer enormt i kvallite mot CF/Goes
//Nonne
-
Och om du ändå vill ha en GOES 520 tillslut kanske du ska vänta tills dom släpper 2008 års modell då dom tydligen har uppdaterat det mesta på den, med andra ord inte så bra från början... hihi
2008 årsmodell har följande förbättringar:
-Ny front
-kraftigare rör i lasträcke både fram och bak
-Skyddsrör som går ner bak från lasträcke till ram för att skydda kaross
-Motor med bättre Vridmoment, kammen bytt
-Förbättrad känsla i styrningen och mindre svängradie
-Förbättrtad komfort
-Låsbart tanklock
-Skönare sadel
-Förbättrad/förenklad snörstart
-Förbättrad växellåda och enklare växling
-Mycket grövre däck som inbjuder till terrängkörning som standard
-Fabriksmonterad vinsch
-Maskinen byggs nu ihop i Taiwan av kvalitetskrav
-2 Års garanti :D
-
En Outlander 400 på kanpanj, 64900kr säjer jag.
Men den får du tyvärr inte skjutsa på. Men det ska va en 2-sitsare om
man ska sitta bra 2 st på en atv i vilket fall som helst.
-
Tack TGB250 och tack gurra-g!
TGB250:
När förväntas 2008'orna komma in i svenska butiker då?
Det var bra att veta, gurra-g! Iochmed att jag själv är lång och många av mina vänner också är det, så borde ju en tvåsitsare kännas helt rätt.
EDIT: Enligt ATVhusets annonser på blocket så är deras Goes-modeller av 2008års modell? :?
-
Ta en tur till MMB i Billdal om du skall till götet!
Dom har både TGB Blade och Kymco MXU hemma!!!!
Tro mig dom skiljer enormt i kvallite mot CF/Goes
Japp, jag anser också TGB Blade och Kymco MXU håller högre kvalitet än CF Moto.
Kan till och med vara så att Kymcon är snäppet vassare i plastfinishen än TGB:n, och då har ändå TGB:n enormt fin finish! Men sen tycker jag att TGB:n är snyggare med det är ju en personlig smak... :wink:
-
Ah du dom finns nog redan ute? Om jag fattat det rätt så är 08:orna silverfärgade, såg ialla fall en sån. Men den kanske finns i den klassika oranga färgen också? Man får vara vaksam dom vill väl sälja av 07:orna också antar jag.
ett tips om du missat det så är Mc-mässan nu i Göteborg den 24-27 Januari och nytt för i år är en hel utställningshall med fyrhjulingar!
oavsett vilken du köper hoppas du blir nöjd ialla fall :D
-
I denna tråd kan du se ett par Goes:ar in action.
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=124168#124168
-
Lite uppdatering:
Jag ringde till ATVhuset idag och det är 08'orna de har inne. Då är det inte så svårt att välja längre. Jag har inte HELT valt bort TGB'n heller. Jag ska åka och provköra en i morgon i vilket fall, så jag har lite i ryggen på lördag när jag åker till gbg och atvhuset.
På lördag får vi se vad det blir. Räkna med ett par fina bilder i kommande vecka.
Jag vill passa på att tacka något oändligt för all hjälp jag fått! Jag har lärt mig en HEL DEL på de senaste två dagarna.
Fyll gärna på med fler svar! Allra helst från personer som faktiskt äger eller har ägt en Goes så väl som en TGB.
-
Ett tips från mig är att kolla efter dom kändare modellerna, dom som hållt på länge med atv. Suzuki, honda, kawasaki och polaris. Dom vet vad dom gör, kvalité kostar.
-
Jag hoppas verkligen CF Moto fått till det på 08'orna, men jag skulle personligen ALDRIG chansa och köpa en CF. Speciellt inte om jag hade långt till ÅF, för en hel del garantibesök är det lätt att det blir med en CF.
Gillar du inte TGB:n så titta istället på Kymco 500, eller lägg till en slant och köp en "märkesmaskin".
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10375
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9486
-
Fördelen är att det finns ett andrahandsvärde på dom större märkerna, finns inte så många som är intresserade av beganade tgb, goes och allt vad dom heter.
-
Skulle satsa på TGBn med tanke på avstånd till ÅF!
Du kommer garanterat få bra service på StigsMC.
-
glömde dessutom tala om att TGB faktiskt har släppt en ny 500cc, med delad bakaxel bla annat! :D
-
glömde dessutom tala om att TGB faktiskt har släppt en ny 500cc, med delad bakaxel bla annat! :D
Fast den finns ju inte i sverige ännu. Såg dock trevlig ut på bilderna.
-
Provsatt den nya GOES 520 -08 idag, ny sadel har den fått, riktigt bekväm var den också! Man sjönk ner så där gott som på TGB:en... nice :D
-
glömde dessutom tala om att TGB faktiskt har släppt en ny 500cc, med delad bakaxel bla annat!
Jag åker rätt mycket väg och har provat brorsan KQ 700 med delad bakaxel och den tyckte jag kändes mycket mer instabil och "spårig" på vägen än Bladen faktiskt! (vet att den är mjukt iställd i dämparna, men ändå)
...men alla tycker ju olika förstås....
-
Jag åker rätt mycket väg och har provat brorsan KQ 700 med delad bakaxel och den tyckte jag kändes mycket mer instabil och "spårig" på vägen än Bladen faktiskt! (vet att den är mjukt iställd i dämparna, men ändå)
...men alla tycker ju olika förstås....
Absolut, jag åker också mycket väg och byter INTE bort min stela bakaxel.
Jag tycker det är härligt att folk tycker olika, det berikar vår ATV flora! :D
-
Man har ju olika smak som tur är...Jag föredrar delad så länge man inte lastar mkt på timmervagnen i skogen,då vill jag nog ha stel...
-
Kom precis hem efter att kort ha provkört TGB'n. Det var väl.. Hmm.. Okej iallafall. Jag är fortfarande lika bestämd på att köpa en ATV iallafall.
Det jag direkt vill klaga på på TGB'n är helljuset. Allvarligt? Jag hade bättre helljuse som 15-åring. :? Utöver det var det inte nåt jag kan klaga på mer. Sedan så har jag inget att jämnföra med heller iofs.
En god nyhet dock är att min lokala ÅF ska spionera lite på ATVhusets hemsida och Goes 520 MAX. Just för att kunna jämnföra priset och komma med något som gör att jag hellre handlar där än på ATVhuset. :)
Så som det är nu då;
Jag åker till GBG och ATVhuset på lördag förmiddag och testar en Goes. TGB'n har jag ju redan provkört. Sedan så funderar jag på det lite granna och bestämmer jag mig för en TGB, så trallar jag ju bara rakt in till min lokala ÅF. Bestämmer jag mig för en Goes så är det bäst för min lokala ÅF att de tar hem en till samma pris eller bättre än ATVhusets. De är billigare på TGB'n iallafall.
Från grossist till säljare, hur lång tid tar det med en sån här maskin? Dagar? Veckor?
Vill återigen tacka för all hjälp jag fått och det mycket trevliga mottagandet!
EDIT: Jag ska faktiskt påstå att jag föredrar ett fordon som inte är så direkt och precist på kommando. Jag tänker på varningen för delad bakaxel på väg. Som bil kör jag en gammal Lada och den är allt annat än distinkt i något alls. Aldrig att jag skaffar en bil med servo eller stela dämpare osv! Jag tycker det är skönt med gung!
-
Komforten blir ju som på en bil i princip. Det finns ju bilar med delade bakaxlar och dom med stel. Delad ger ju klart mjukare gång eftersom hjulen går individuellt över groparna. Sen är det väl säkert så att den stela är lite stabilare, men det har ju även att göra med hur hårt ställda dämpare man har. Jag har nyligen ställt ner mina till mjukaste då den blir mycket följsammare i skogen.
-
Sen är det väl säkert så att den stela är lite stabilare, men det har ju även att göra med hur hårt ställda dämpare man har.
Nja, ställer du fjädringen hårdare med delad bakaxel blir den stabilare i kurvorna men det pris du betalar är just hård fjädring... Så inte fallet med stel bakaxel där stabiliteten inte har med fjädringen bak att göra.
Trenden går dock mot att arbetsmaskiner har delad bakaxel, t.ex. Arctic Cat har inte någon maskin med stel bakaxel nu längre.
Gatmaskiner och quads kör med stel bakaxel för bättre stabilitet och väghållning.
-
Jo jag menar så...kanske utryckte mig konstigt.
Blir intressant att se hur Stelbent tycker om maskinerna i jämförelse.
-
Du är ju rätt lång 8O + en passagerare, och kanske lite packning? Jamen då är både TGB;n och Kymco;n för små helt enkelt. Att dessa två maskiner säkert generellt är av bättre kvalitet än CF/GOES blir ju sas sekundärt för att dom isf inte fyller dina behov. Mäter själv bara 1.75 och tjejen 1.71 och med packning skulle vi inte få plats på en kortare maskin. Kör själv bara landsväg med min långa CF.
Så... om jag fattat dina behov rätt är CF/GOES det enda "billiga" (nåja) alternativet. Nästa steg Can-Am 400 Max. Kanske en begagnad sådan då?
-
Tack så mycket nordman!
Nu kanske du undrar vad det är att tacka för... Men faktum är att du är en mycket mer erfaren ATV-förare än vad jag är och du verkar ju faktiskt ha haft mina kriterier i åtanke innan du svarat.
Svar som det jag fick av nordman nu är sådana svar som kan vara avgörande för vad jag väljer!
Du har tillochmed prickat in mina framtidsplaner rätt! Eller ja.. Dubblar du cc så :wink: Men det kommer dröja ett bra tag innan dess. Jag är mycket väl medveten om att både TGB'n och Goes'en har dåligt andrahandsvärde, således är det inte helt omöjligt att jag blir helt utan ATV under ett år eller liknande om den jag köpt skulle totalhavirera och garantier osv skiter sig. Det går ju inte på två röda att spara ihop 150 lök precis.
-
Erfaren? Inte alls... rullar på med min kinamaskin och är hur nöjd som helst :wink: . Drömmer inte ens om en CanArcPol innan priserna matchar verkligheten för mig. All respekt för er som bruksar!
Lycka till i ditt val.
-
http://www.blocket.se/vi/14837191.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/14750856.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/14279741.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/14399288.htm?ca=13_s
Vore inte detta nått Stelbent?
Dyrare iofs men dock en kvalitets maskin!
-
kan jag rekomendera
-
De fyller ju fortfarande inte mina krav om komfort/utrymme för två långa personer. Inte heller priset jag satte upp. Tack för att du försökte iallafall, Niklas :)
-
Dyrare iofs men dock en kvalitets maskin!
(Verkar inte som kvalitet är prio 1 på stelbents lista.)
Lycka till med din GOES MAX!
-
det inte helt omöjligt att jag blir helt utan ATV under ett år eller liknande om den jag köpt skulle totalhavirera och garantier osv skiter sig. Det går ju inte på två röda att spara ihop 150 lök precis.
varför skulle du bli utan hoj i över ett år ifall det skulle bli nått fel på den :?:
jag menar att så som du beskriver att du ska använda hojen så är det ingen törre risk att den kommer att paja vanlig "snäll" körning sliter inte ut några delar förutom däck
det är när man börjar plåga skiten i terängen som det är störst risk att den går sönder pga av sämmre material i dom olika komponenterna från tillverkare som Kymko/TGB/CF Moto/och alla kina maskinerna på marknaden.
Föresten är Tex Goes tillverkad i taiwan :wink:
å vad det beträffar Goes andrahands värde så tycker jag att det är väldigt lustigt att alla tycker att det är dåligt andrahands värde på dom......
http://www.blocket.se/vi/14322610.htm?ca=14_s&last=1
http://www.blocket.se/vi/14674583.htm?ca=14_s
tycker inte att dom tappat speciellt mycket för att vara begagnade med ett nypris på 64000:-
en sitst fråga vad menade du med att det inte går så fort att spara ihop 150000 :- :?:
jag skulle sattsa på att köpa Goes 520 Max om det var i den prisklassen jag kollade runt efter atv
-
det är när man börjar plåga skiten i terängen som det är störst risk att den går sönder pga av sämmre material i dom olika komponenterna från tillverkare som Kymko/TGB/CF Moto/och alla kina maskinerna på marknaden.
Konstigt, TGB tillverkar ju delar till kvalitetsmaskiner som t.ex. Polaris... Och Kymco är underleverantör till Arctic Cat... Undrar vem CF Moto är underleverantör till? :wink:
-
Föresten är Tex Goes tillverkad i taiwan :wink:
å vad det beträffar Goes andrahands värde så tycker jag att det är väldigt lustigt att alla tycker att det är dåligt andrahands värde på dom......
http://www.blocket.se/vi/14322610.htm?ca=14_s&last=1
http://www.blocket.se/vi/14674583.htm?ca=14_s
tycker inte att dom tappat speciellt mycket för att vara begagnade med ett nypris på 64000:-
Det är vad dom begär ja!
Tveksamt att dom får ut det för sina maskiner.
Jag skulle aldrig köpa en beg om det bara skiljer typ 10K.
Folk begär ofta helt tokiga överpriser för sina beg maskiner.
-
för min del skulle ja gkunna ge 10k mindre om jag ¨år en 08:a med 11 månaders garanti kvar men det är jag det ;)
-
som sagt om TGB gör saker i sämre kvalite då är inte en Polaris så mycket bättre den då dom använder TGB:s CVT bla. 8O
-
Har det blivit nån ATV än Stelbent?
-
Har det blivit nån ATV än Stelbent?
Jag tror han håller på och försöker övertala sin lokala ÅF att börja sälja CF/GOES istället för TGB. Stackars ÅF... :wink:
-
Det har inte blivit någon än.
Min lokala ÅF förhandlar med dealy om huruvida de ska få sälja Goes. Det ska tydligen vara okej så länge det inte påverkar närmaste Goes-ÅF's försäljningssiffror. Närmaste vad jag vet är atvhuset i Göteborg som ligger ungefär 15 mil bort så det ska nog gå bra. Dealy är förbannat sega med att höra av sig bara. Känns ju hyffsat brunt om det skiter sig för min lokala ÅF och jag har fått vänta i...? Tre veckor tror jag det är - i onödan. I så fall ringer jag till atvhuset och köper en på stående fot. Då ska Andreas(?) få stålex rakt i näven i rent vres när han dyker upp hemma hos mig.
Jag är en snuskigt impulsiv och spontan människa så det är allt annat än roligt att gå och vänta på en osäkerhet.