ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: kama skrivet 6 januari 2008 kl. 17:33:15
-
Hej
Kolla in min nya hemsida med sänkning breddning Hyosung Goes
http://www.quad-custom.se/index.html
Magnus
-
snygg o bra sida lätt att förstå 8)
-
Håller med Moonken, snygg och enkel sida :)
Ska du utöka med att tillverka fler options :?: Tror att det finns en efterfrågan då det inte finns så mycket ...än :roll:
Är lite sugen på en sänknings sats, men då jag kör en hel del på sidan av vägen så vet jag faan inte... :roll:
-
Ja jag skall utöka med fler options.
Jag jobbar på en ny framvagns sats som skall bredda 100mm samt behålla framvagnsgeomtrin (stötdämparvinkel etc.) så inte den blir för styv, vara snabbt omställbar för offroad körning samt som ni vet så är spacers inget bra med tanke på lager livslängd. Jag är klar med konstruktionen och skall nu testa på min egen till våren, både på väg och i grusgropen.
sedan tänkte jag lägga till länkar till användbar information, som förgasar optimering, etc.
Min brorsa gjorde hem sidan som tack för hjälpen när jag lagade hans bil i mellan dagarna.
Jag räknar inte med någon större försäljning utan gör detta mest för skoj skull.
MVH
Magnus
-
Ja jag skall utöka med fler options.
Jag jobbar på en ny framvagns sats som skall bredda 100mm samt behålla framvagnsgeomtrin (stötdämparvinkel etc.) så inte den blir för styv, vara snabbt omställbar för offroad körning samt som ni vet så är spacers inget bra med tanke på lager livslängd. Jag är klar med konstruktionen och skall nu testa på min egen till våren, både på väg och i grusgropen.
sedan tänkte jag lägga till länkar till användbar information, som förgasar optimering, etc.
Min brorsa gjorde hem sidan som tack för hjälpen när jag lagade hans bil i mellan dagarna.
Jag räknar inte med någon större försäljning utan gör detta mest för skoj skull.
MVH
Magnus[/quot
Det låter ju kanon bra :!:
-
nice sida.....
jag sitter fortfarande å klurar på om jag ska dra iväg en beställning eller inte kör ju en del crossbana med min Goes 450x å är lite fundersam på hur den kommer att bete sig när den blir sänkt..... genomslag vid landning mm....
-
Jag gjorde en egen sänksats som sänker 60mm fram + bak och det går fint att köra både cross/motard med blir riktigt stor skillnad på väghållningen.Jag gjorde ett nytt fäste till famdämparna att skruva i övre stötdämpar fästet på så sätt höjer du upp stötdämparn 60mm och du behåller rätt vinkel på stötdämparn annars mår inte stötdämparn så bra på en crossbana med hopp.
Jag skulle kunna göra ett gäng satser på jobbet om intresset finns? :idea:
-
Jag gjorde en egen sänksats som sänker 60mm fram + bak och det går fint att köra både cross/motard med blir riktigt stor skillnad på väghållningen.Jag gjorde ett nytt fäste till famdämparna att skruva i övre stötdämpar fästet på så sätt höjer du upp stötdämparn 60mm och du behåller rätt vinkel på stötdämparn annars mår inte stötdämparn så bra på en crossbana med hopp.
Jag skulle kunna göra ett gäng satser på jobbet om intresset finns? :idea:
-
Det vart dubbelt :D
-
Ja flytta ut och upp övre stördämpar fästet ger en mycket mjukare stötdämpare pga av att A-armens hävstångslängd bibehålls. Tvärtemot vad man vill ha vid väg men kanske en gyllene medelväg för kross bana/väg. Men orginal stördämpar geometri kan man inte få genom att bara flytta upp och ut däruppe.
Lösningen heter breddning samt optimal geometri för väg och dess motsats kross snabbt omställbar.
Det har jag åstakommit i min nya sats. Dock måste den testas i verklig miljö och misshandlas så man vet om det håller ordentligt. Därav kommer den inte vara tillgänglig förrän till våren.
Kan nämna att ett varibelt övre fäste ingår.
MVH
Magnus
-
hoppsan här blev det krig om köparna :?
-
Jag är inte ute efter att åka väg utan att andvända maskinen på bana :D Så jag vill inte ha den mjukare i fjädringen.De sänksatser jag ev kommer att göra är gjorda för cross/motard körning(alltså ingen Söndags körning). :D :D :D
-
När jag säger omställbar så menar jag naturligtvis. Längre Fjädrings längd = högre för kross, bibehållen dämpaning/fjäder förspänning.
Sedan ställa om till sänkt väg / Motard. Samma fjäder/dämpning men nu styvare pga av ändrad geomtri. Sedan undrar jag lite om att köra på väg skall anses som fis körning. Naturligtvis kan man pressa och utmana gränserna vid bankörning på ett helt annat vis. Men en undan manöver i 145 km/h på motorväg är heller ingen lek. Då vill man nog ha marginalerna på sin sida.
MVH
Magnus