ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Pirken skrivet 3 januari 2008 kl. 20:59:52
-
Jag har kört 170 tim/370 mil . Tycker det är kul å höra om det gått problem fritt för er alla ! :D
-
dryga 600 mil samt ca 230 tim....
Hastighetsgivare gick sönder vid 450 mil eller så, Byttes på garantin.
Min tuta har slutat fungera, vet inte riktgigt när, kanske runt 500 mil (troligen fukt eller så i kontaktdosan) ska åtgärdas snart.
Inre CVT kåa bytt då vissa har en tendens att läckain lite vatten när man kör genom lite djupare vatten. Byttes vid 200 timmars service - garantijobb.
Byte höger svingarm (bak) vid 450-500 mil då den vek siglite i ett litet hopp... se tråd. http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9069&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
-
Oj så du kör, (såg bilderna) :wink:
Tack för en trevlig tur i helgen
-
dryga 600 mil samt ca 230 tim....
Hastighetsgivare gick sönder vid 450 mil eller så, Byttes på garantin.
Min tuta har slutat fungera, vet inte riktgigt när, kanske runt 500 mil (troligen fukt eller så i kontaktdosan) ska åtgärdas snart.
Inre CVT kåa bytt då vissa har en tendens att läckain lite vatten när man kör genom lite djupare vatten. Byttes vid 200 timmars service - garantijobb.
Byte höger svingarm (bak) vid 450-500 mil då den vek siglite i ett litet hopp... se tråd. http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9069&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Trobon går nu även under alias "Is-Brytaren" :lol:
-
Min tuta funkar inte heller . Har också bytt kåpan innanför variatorerna .. Sedan åker jag också på byta höger svingarm bak ! Halvsurt ! Nå minne av vad den kostade ?!
-
500 mil och 165 timmar.
Har bytt inre CVT-kåpa på garanti. Tutan slutat fungera, fick vika upp kontakten lite.
-
245 mil/114 tim.
Hade problem med missljud i klumpen(diffhuset) bak men fick den bytt.Dom trodde det var växellådan först så den byttes den med :D . Blev några turer på verkstan ibörjan.
Samma sak som som för övriga med tutan,fixade den på 100 tim servicen samt fick värmeskyddet under dynan monterat samtidigt.
-
Problemfritt......HA HA!! Mera tid på verkstaden än i garaget men drygt 300mil har det iaf blivit på 9månader.
-
Vad beror problemet med tutan på ?!
-
Min tuta funkar inte heller . Har också bytt kåpan innanför variatorerna .. Sedan åker jag också på byta höger svingarm bak ! Halvsurt ! Nå minne av vad den kostade ?!
Jag gjorde mestadel av jobbet själv... tror svingen kostar kanske 1500:- o sedan 300:- för att få någon att pressa ut gamla lagren till nya svingen.
Sedan har jag ett litet missljud i torsionsaxeln. Den ska kolla nästa gång på servicen. Finns tydligen en BRP bulleting för detta och vad dom ska byta om det behövs.
-
Vad beror problemet med tutan på ?!
Beläggningen som du trcker knappen mot ärgar bort när det kommer fukt i knapphjuset. Så var det på min i alla fall, jag börjde upp armen som man trycker knappen mot lite grann.
//L
-
Har blivit 50 mil sedan jag hämtade DonKomobilen i mitten av december.
Hur många timmar det blivit vet jag inte för knappen på mätaren höll bara två tryckningar och jag har tappat kylskåpsmagneten som jag hade för att kunna kolla andra val med :? Tutan funkar :D dock. Är inne på tredje lampan i baklyset :( och har något glapp i manövereringen till vinschen :evil:
-
Glömdet att tillägga att mina bormsar är SLUT :-( tror dom tog nästan slut vid 500 mil... inte mycket kvar av mina belägg...
Dags att beställa nya eller hitta bättre som tål lite mer
Glömde också att jag har bytt ut tändlingslåset 1 gång...
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5348&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=l%E5s
-
Helskotta vad fort ni kör :)
Själv har jag 310 timmar och 200 mil, ganska låg medelhastighet :D Problemfritt i 1.5 år. Men då är det ju inte en can-am heller.
-
Helskotta vad fort ni kör :)
Själv har jag 310 timmar och 200 mil, ganska låg medelhastighet :D Problemfritt i 1.5 år. Men då är det ju inte en can-am heller.
Hellre går jag än sjunker så lågt att jag sätter mig på en Hond...... kan inte skriva det...Jag börjar må illa :lol:
-
haha, jaja ! Även fast jag åker Cam-Am så tycker jag att det inte är nå fel på Honda .. :)
Kom igen nu, få höra hur långt/tim ni brukat era maskiner ?! :D
-
Min gamle outlander max xt 400 var gått litt over 700 mil da jeg solgte den. Jeg måtte bytte lager i bakenden og ett drivledd bak.
Nå har jeg en canam max xt 400 08. som har gått ca 250 mil. Jeg har byttet spenningsregulator, ellers har den gått feilfritt.
-
timmar vet jag inte men jag har väl kört ca1800 mil
-
Hehe, ojoj ! Har du kört 1800 mil med din Cam Am ? Det var ruskigt mycket ! Har varit med om en del då skulle jag tro ! Tummen upp !! :D
-
Helskotta vad fort ni kör :)
Själv har jag 310 timmar och 200 mil, ganska låg medelhastighet :D Problemfritt i 1.5 år. Men då är det ju inte en can-am heller.
Hellre går jag än sjunker så lågt att jag sätter mig på en Hond...... kan inte skriva det...Jag börjar må illa :lol:
Ja, jag tror det är mest samma skit alltihop, får väl se vad det blir nästa gång. Men efter vad jag hört från ingemar om hans can-am så blir det nog ingen sådan. Grizzly 450 kanske är nåt?
-
Helskotta vad fort ni kör :)
Själv har jag 310 timmar och 200 mil, ganska låg medelhastighet :D Problemfritt i 1.5 år. Men då är det ju inte en can-am heller.
det blir ju en snitt hastighet på 6km/h ??? det är inte snabbt ingen risk för fart kameror
jag har ju lyckligtvis ingen canam men 50 timmar o 300 mil har jag fast jag har ju en racermaskin :lol: :lol:
-
Helskotta vad fort ni kör :)
Själv har jag 310 timmar och 200 mil, ganska låg medelhastighet :D Problemfritt i 1.5 år. Men då är det ju inte en can-am heller.
det blir ju en snitt hastighet på 6km/h ??? det är inte snabbt ingen risk för fart kameror
jag har ju lyckligtvis ingen canam men 50 timmar o 300 mil har jag fast jag har ju en racermaskin :lol: :lol:
Hehe, nä det går inte under här inte, men det är ju en honda och dom är ju inte så snabba 8) Men det blir många timmar när man är i skogen och den står på tomgång.
-
Robin: Jag bara skojade med dig. Alla maskiner har sina styrkor och svagheter
-
Robin: Jag bara skojade med dig. Alla maskiner har sina styrkor och svagheter
Jo jag förstog det :D i början är man väldigt märkestrogen, men efterhand tycker jag blir mer öppen att prova nya grejor. Motormässigt ligger nog hondan bra till i hållbarhet, dock är det andra grejor som jag är grymt besviken på.
-
280 mil och ca 90 tim.
Har fått fixa tuten 2 gånger, och ett glapp i ena blinkersen. Jag körde även av en bromsslang, men det var mitt eget fel.
Några segment i displayen är också trasigt.
-
Hej..
har kört 186mil å 93 timmar
motorbromsen krångla lite när den va ny annars
Bytt tankmätare och bromsgivare(gör att man kan starta med växel )
-
Okej . Starta med växel har jag jämt kunnat . Gick även på 400cc Outlandern jag hade förut !
-
Hadde en 2005mod Outlander 400HO som jeg kjørte 18000km på på 1,5 år. Timeantall er jeg ikke sikker på, for den telte bare opp til 100 timer, så nullet den seg ut. Var ikke noe spesielt plaget med den. Eneste som ble byttet på den var slitedeler. :D
Solgte den i Mai 2007 å kjøpte meg en Outlander 800XT. Den har nå gått 8000km å litt over 235 timer. Har ikke vært plaget med den heller.
-
Okej . Starta med växel har jag jämt kunnat . Gick även på 400cc Outlandern jag hade förut !
Jo det kunde jag med tills givaren gick sönder :wink:
-
860mil/173T Grizzly 660 null problemer.
600mil/ca130T linhai 300 4x4 endel problemer.
Har nå bestilt Can-Am 650 MAX XT.