ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Mottez skrivet 2 januari 2008 kl. 14:58:58
-
köpte min brute force av dom för ett halvår sedan. Blev vid köpet lovad en kawasaki orginal hastighetsmätare som kan visa km/h. Inget jag krävde utan dom sa att dom redan hade lovat en ny mätare till en tidigare kund så det var självklart att samma gällde mig.
Men hur blev det sen...........?? Fortfarande ingen mätare. Hur svårt kan det vara att beställa en reservdelsmätare från någon av alla kawaski återförsäljare i Sverige....tillräckligt svårt för att four by four inte ska klara av det tydligen.
Jag har kontaktat dom flera gånger, och får då som svar att det har blivit förseningar från deras leverantör( i ett halv år ??????)
Jag är besviken !!
-
Du är inte den första som har hört den visan.... 8O 8O
Tyvärr verkar det vara så hos väldigt många som säljer atv... när hojjen väl är såld så skiter dom fullständigt i kunden och ev garanti...
Guldgrävarna kommer att försvinna lika fort som dom dök upp så snart det blir sämre tider...
Så ta åt er 4B4 :evil: :evil:
-
Jag har väntat på en ny hastighetsmätare till min Renegade i snart ett halvår också. En ren garantisak, några segment i displayen funkar inte.
Vetefan vad som strular, men efter vad jag hört så är BRP dåliga att ha med att göra. Men jag tycker i alla fall att man borde få lite mer info än jag fått från åf i alla fall.
-
four by four skulle hjälpa mig o sälja min dinli....o ingenting händer...den bara stod där o ingen ville köpa den.... 8O ....hörde ryktes vägen att den bara stod där som prydnad ...så en polare ringde o frågade efter en begagnad 450....nej det hadde dom inte...har ni ingen dinli 450 begagnad frågade han igen.....nej det har vi inte vart svaret.....han tjatade på men dom hadde ingen dinli 450 begagnad.... 8O ....åkte o hämtade den samma dag...sen den dagen gör inte jag o många andra affärer med fbf.... 8O ....
-
dom verkar göra bra reklam för sig... :? 8O
-
varför klagar ni så himla mycket. åk och köp en ny maskin av de riktiga märkes återförsäljarna.( ni som gjort det behöver inte ta åt er). detta är problemet med att köpa av import företagen. men ja förstår er samtidigt ,för hade det inte vart pga så hade ni inte kunnat åka den maskinen ni har vägreggad.
-
varför klagar ni så himla mycket. åk och köp en ny maskin av de riktiga märkes återförsäljarna.( ni som gjort det behöver inte ta åt er). detta är problemet med att köpa av import företagen. men ja förstår er samtidigt ,för hade det inte vart pga så hade ni inte kunnat åka den maskinen ni har vägreggad.
Det är just det jag gjort, men vad hjälper det.
-
Samma problem här frågade efter instruktion o servisbok svaret var att jag kunde kolla med kawasaki sverige ev ladda hem det!!? borde inte det följa med menar min brute force kostade ändå 92tkr ock var NY!.
Så jag avråder att göra affärer med dem!!!
-
varför klagar ni så himla mycket. åk och köp en ny maskin av de riktiga märkes återförsäljarna.( ni som gjort det behöver inte ta åt er). detta är problemet med att köpa av import företagen. men ja förstår er samtidigt ,för hade det inte vart pga så hade ni inte kunnat åka den maskinen ni har vägreggad.
.........jag vill oxå ha en pappa som är åf.... 8O ....och det är alltid lätt o va efter klok... :lol:
-
köpte min brute force av dom för ett halvår sedan. Blev vid köpet lovad en kawasaki orginal hastighetsmätare som kan visa km/h. Inget jag krävde utan dom sa att dom redan hade lovat en ny mätare till en tidigare kund så det var självklart att samma gällde mig.
Men hur blev det sen...........?? Fortfarande ingen mätare. Hur svårt kan det vara att beställa en reservdelsmätare från någon av alla kawaski återförsäljare i Sverige....tillräckligt svårt för att four by four inte ska klara av det tydligen.
Jag har kontaktat dom flera gånger, och får då som svar att det har blivit förseningar från deras leverantör( i ett halv år ??????)
Jag är besviken !!
Ja tänk om du hade köpt från funride.se som jag tipsade om så hade du inte bara fått mätaren monterad utan du hade fått hela hojjen billigare :lol: Lycka till med Four by Four :wink:
-
Är just där för jag köpte min hos Söderköpings Traktorcentrum. Där bryr dom sig om sina kunder.
http://www.soderkopings-traktorcentrum.se/
-
köpte min brute force av dom för ett halvår sedan. Blev vid köpet lovad en kawasaki orginal hastighetsmätare som kan visa km/h. Inget jag krävde utan dom sa att dom redan hade lovat en ny mätare till en tidigare kund så det var självklart att samma gällde mig.
Men hur blev det sen...........?? Fortfarande ingen mätare. Hur svårt kan det vara att beställa en reservdelsmätare från någon av alla kawaski återförsäljare i Sverige....tillräckligt svårt för att four by four inte ska klara av det tydligen.
Jag har kontaktat dom flera gånger, och får då som svar att det har blivit förseningar från deras leverantör( i ett halv år ??????)
Jag är besviken !!
Ja tänk om du hade köpt från funride.se som jag tipsade om så hade du inte bara fått mätaren monterad utan du hade fått hela hojjen billigare :lol: Lycka till med Four by Four :wink:
Var uppe o kollade i funrides butik efter att du hade tipsat mig. Fick ett riktigt slött bemötande, och när jag frågade om mer info om brute force, svarade dom "du kan ju kolla hemsidan". Så jag tror inte dom är ett dugg bättre. Hur mycket rabatt får du hos dom, är det jag undrar :lol:
-
varför klagar ni så himla mycket. åk och köp en ny maskin av de riktiga märkes återförsäljarna.( ni som gjort det behöver inte ta åt er). detta är problemet med att köpa av import företagen. men ja förstår er samtidigt ,för hade det inte vart pga så hade ni inte kunnat åka den maskinen ni har vägreggad.
Så bara för att det är sidoimport så kan dom bete sig hur som helst???
Det är ju tyvärr så att dresel mfl säljer sina hojjar till vilka diskmaskinsförsäljare som helst.... vilket är synd.... för dom flesta är bara ute efter snabba pengar... :evil: :evil:
Kan räkna upp några som jag bara har hört gott om....
minhoj
funride
atvhuset
Fyll gärna på listan....
-
En maskin från Borile är iaf inte en maskin som säljs överallt.
Det är bara utvalda ÅF som får göra detta.
Vi på trech är en av dom ;)
MVH / Benny
-
Å så finns ju nu Kawasaki orginal vägreggat :-) ! Inga milesmätare där inte! Fast bara hos som är auktoriserade! Om man vill så får man delarna på 24 tim från Holland!
-
four by four skulle hjälpa mig o sälja min dinli....o ingenting händer...den bara stod där o ingen ville köpa den.... 8O ....hörde ryktes vägen att den bara stod där som prydnad ...så en polare ringde o frågade efter en begagnad 450....nej det hadde dom inte...har ni ingen dinli 450 begagnad frågade han igen.....nej det har vi inte vart svaret.....han tjatade på men dom hadde ingen dinli 450 begagnad.... 8O ....åkte o hämtade den samma dag...sen den dagen gör inte jag o många andra affärer med fbf.... 8O ....
var det inte tommy som fixade köpare på den sen?
-
eller så åker man yamaha o behöver inga delar :lol:
om man vill så får man delarna på 24 tim från Holland!
-
eller så åker man yamaha o behöver inga delar :lol:
om man vill så får man delarna på 24 tim från Holland!
du är nog bara avundsjuk för att kawasaki är bättre :D
-
En maskin från Borile är iaf inte en maskin som säljs överallt.
Det är bara utvalda ÅF som får göra detta.
Vi på trech är en av dom ;)
MVH / Benny
Är det något speciellt med Borile´s homologisering till skillnad från de andra som gör dessa bättre eller vad gör att "utvalda" bara får sälja dessa? I grunden är det ju samma märkesmaskiner som används.
För allas info är det Four by Four som ligger bakom importen/distributionen av Borile om jag är rätt informerad.
-
För allas info är det Four by Four som ligger bakom importen/distributionen av Borile om jag är rätt informerad.
Njae, så verkar det inte vara...
Se här: http://se.borile.eu/omossindex.html
-
Kolla vem som äger domänen och mobilnumret :!:
-
Domäninfo: borile.eu,
Information om domän
Domän
Namn borile
Status REGISTRERAD
Registrerad den 12 mars 2007
Senaste uppdatering den 12 mars 2007 16:14
Licensinnehavare
Namn Freddy ENSTROM
Organisation Four by Four Store AB
-
Kan räkna upp några som jag bara har hört gott om....
minhoj
funride
atvhuset
Fyll gärna på listan....[/quote]
atv-trading.se oxå :D
-
Kan räkna upp några som jag bara har hört gott om....
minhoj
funride
atvhuset
Fyll gärna på listan....
atv-trading.se oxå :D[/quote]
fyrhjuling.se
-
min hoj atvhuset atvracing EBAY...... 8O 8O 8O ....o libbas lilla reservdelslåda.....där har man ju snott ihop till en halvhoj.... 8O
-
oki doki min favorit,,,,,,,,,,,,,denada :D :D :D :D
-
Kan räkna upp några som jag bara har hört gott om....
minhoj
funride
atvhuset
Fyll gärna på listan....
atv-trading.se oxå :D
fyrhjuling.se
Denada
motorpro.se
-
En maskin från Borile är iaf inte en maskin som säljs överallt.
Det är bara utvalda ÅF som får göra detta.
Vi på trech är en av dom ;)
MVH / Benny
Är det något speciellt med Borile´s homologisering till skillnad från de andra som gör dessa bättre eller vad gör att "utvalda" bara får sälja dessa? I grunden är det ju samma märkesmaskiner som används.
För allas info är det Four by Four som ligger bakom importen/distributionen av Borile om jag är rätt informerad.
Borile har ett intakt elsystem medans tex Dressel klipper och skarvar i originalet. Det gör att det både ser snyggare ut samt går att återställa till ursprung om så önskas.
Borile har inte vajersystem för bromsarna, som flera andra har, utan en split på det riktiga bromssystemet.
Vajersystem har ju en förmåga att kärva efter en tid.
Att det är utvalda som får sälja är för att det är enklare för 4by4 att hantera endast ett fåtal, det ger inte samma inbördes kunkurrens och det håller upp en viss "status".
Det är inte bara dom som gör så, även Arctic Cat (Som trech säljer) har detta system. Polaris lika så om jag inte minns fel.
Trevlig helg!
:)
-
Toppen, tack för infon :D :!:
-
det finns ju rykten om en viss kartellbildning mellan vissa åf......priserna blir ju därefter... 8O
-
En maskin från Borile är iaf inte en maskin som säljs överallt.
Det är bara utvalda ÅF som får göra detta.
Vi på trech är en av dom ;)
MVH / Benny
Är det något speciellt med Borile´s homologisering till skillnad från de andra som gör dessa bättre eller vad gör att "utvalda" bara får sälja dessa? I grunden är det ju samma märkesmaskiner som används.
För allas info är det Four by Four som ligger bakom importen/distributionen av Borile om jag är rätt informerad.
Borile har ett intakt elsystem medans tex Dressel klipper och skarvar i originalet. Det gör att det både ser snyggare ut samt går att återställa till ursprung om så önskas.
Borile har inte vajersystem för bromsarna, som flera andra har, utan en split på det riktiga bromssystemet.
Vajersystem har ju en förmåga att kärva efter en tid.
Att det är utvalda som får sälja är för att det är enklare för 4by4 att hantera endast ett fåtal, det ger inte samma inbördes kunkurrens och det håller upp en viss "status".
Det är inte bara dom som gör så, även Arctic Cat (Som trech säljer) har detta system. Polaris lika så om jag inte minns fel.
Trevlig helg!
:)
Att elsystemet är intakt är ju toppen, men splittat hydraulsystem på bromsarna? Hur bra är det egentligen? Det är ju det först som ryker, man vill välja vilken axel som bromsas, eller?
-
...
-
jag kan säga att jag är tok nöjd med Four by Fours servic , som när mitt grenrör sprack så fixade tommy fram ett samma dag som jag kunde hämta , sen stannade han kvar en sen kväll för att lokalisera ett skumt ljud på min hoj ,, har inte träffat på många som ställt upp så mycke som han :) så jag ger dom tummen upp
-
det finns ju rykten om en viss kartellbildning mellan vissa åf......priserna blir ju därefter... 8O
Eller rättare sagt att en viss åf är väldigt pådrivande i den frågan... 8O
-
När du köper en Borilemaskin så skriver du på ett papper där du tar på dig "skulden" till att denna bromsmodd tas bort (eller aldrig sätts dit).
En maskin med vajer är ju enkel att ordna själv men rent praktiskt så behöver du aldrig bry dig om detta :)
/B
Mitt tips till återförsäljare är att inte skylta med sådan saker. När man köper en vägreggad hoj så skall den överensstämma med CoC dokumentationen allt annat är tok-olagligt och som åf så är det då bättre att sälja den som den skall vara och sen ändra efter en arbetsorder. Då har man ryggen fri och slipper trista eftermälen som kan dyka upp. Att modda på kunds order är inte olagligt, det är ju upp till kunden att välja om man vill köra bana eller väg. Men hojen skall stämma med coc vid leverans, inget snack om den saken.
-
Den säljs ju till kund som laglig och ÅF har ryggen fri.
Jag tog bort mitt inlägg ovan och drar mig nu ur denna tråd :)
Trevlig helg!
/B
-
När du köper en Borilemaskin så skriver du på ett papper där du tar på dig "skulden" till att denna bromsmodd tas bort (eller aldrig sätts dit).
En maskin med vajer är ju enkel att ordna själv men rent praktiskt så behöver du aldrig bry dig om detta :)
/B
Mitt tips till återförsäljare är att inte skylta med sådan saker. När man köper en vägreggad hoj så skall den överensstämma med CoC dokumentationen allt annat är tok-olagligt och som åf så är det då bättre att sälja den som den skall vara och sen ändra efter en arbetsorder. Då har man ryggen fri och slipper trista eftermälen som kan dyka upp. Att modda på kunds order är inte olagligt, det är ju upp till kunden att välja om man vill köra bana eller väg. Men hojen skall stämma med coc vid leverans, inget snack om den saken.
Är det importören eller Borile som skapat det dokumentet undrar jag :?:
-
Minhoj.se ska de va ! :wink:
-
Är det importören eller Borile som skapat det dokumentet undrar jag :?:
CoC dokumentationen skapas av Borile, sen SKALL deras produkter stämma med detta dokument för att vara gatlegala. Börjar man som ÅF att erbjuda maskinerna modifierade så är de inte längre det som står i CoC och ÅF kan hamna i trubbel för att sälja icke godkända maskiner som mc-reggade.
Säljer man däremot maskinen enligt CoC och sedan får en arbetsorder från kunden på att ta väck strypningar, sammanbyggda bromssystem m.m så är det kundens ansvar att inte använda produkten på allmän väg. ÅF måste inte ta betalt för detta om man nu vill låta det ingå i originalpriset, men för att skydda sg själva bör arbetsordningen ske som jag skrev.
-
Är det importören eller Borile som skapat det dokumentet undrar jag :?:
CoC dokumentationen skapas av Borile, sen SKALL deras produkter stämma med detta dokument för att vara gatlegala. Börjar man som ÅF att erbjuda maskinerna modifierade så är de inte längre det som står i CoC och ÅF kan hamna i trubbel för att sälja icke godkända maskiner som mc-reggade.
Säljer man däremot maskinen enligt CoC och sedan får en arbetsorder från kunden på att ta väck strypningar, sammanbyggda bromssystem m.m så är det kundens ansvar att inte använda produkten på allmän väg. ÅF måste inte ta betalt för detta om man nu vill låta det ingå i originalpriset, men för att skydda sg själva bör arbetsordningen ske som jag skrev.
Helt korrekt...!
-
Jo jo... Klart CoC´n skrivs av Borile... Nu handlade det om frågan för dokumentet för friskrivning vid avvikelse från CoC´n vilket jag anser framgår klart och tydligt.
Har inte sätt detta i annan Coc och undrade därför vem som skrev dokumentet. Mao svarade HUBBE på frågan till Benring/Trech som höll med.
Mina frågor besvarade.
-
Kan bara instämma i kören ang. 4by4, grodögonen som kommer på LTZ400 monterades bort vid leverans och efter jag köpt den i andra hand och kontaktade 4by4 så sa tommy att den skulle skickas, ringde 4ggr till och fick samma blåsningstal varje gång, nu är den såld och det blir nästa ägares prb att skaka fram innan besiktning, själv på väg att köpa ny maskin över 100000:- och den firman kan fetglömma återkommande kunder!
Enligt min mening och erfarenheter är Denada den mest pålitliga firman, även om de nu verkar ha lite nytt folk som måste fråga och återkomma hela tiden när man ställer frågor!
Kan ju ta ett tag att återkomma till kund om det är mycket att göra!!!
-
Borile har ett intakt elsystem medans tex Dressel klipper och skarvar i originalet. Det gör att det både ser snyggare ut samt går att återställa till ursprung om så önskas.
Borile har inte vajersystem för bromsarna, som flera andra har, utan en split på det riktiga bromssystemet.
Vajersystem har ju en förmåga att kärva efter en tid.
Trevlig helg!
:)
Kompisen fick sin Suzuki KQ 700 i lördags och det är en Borile, när jag såg den så trodde jag att det var någon hemmameckare som hade grejat med den.
Kollade bromsarna, dom hade borrat ett hål i frambromshandtaget och dragit en tunn wire igenom och ner till fotbromsen där dom oxå bara borrat ett hål och fäst wiren. själva höljet hade dom dragit igenom plasten (den svarta på H-sida) när kompisen skulle ta bort den svarta plasten som sitter på höger sida vid motorn, så var han tvungen att skruva bort wiren från fotpedalen Dom hade borrat ett hål i plasten (på insidan) och dragit igenom wiren.
Sen var det styrlåset, där hade dom svetsat fast ett lås längre ner under framkåpan snacka om att det blir svårt att låsa den efter några gånger i surhålet och det kommer att rosta, för låset dom hade svetsat var ju inte målat.
Elen var heller inte helt inakt, v-strålkastare var kabeln avklippt så helt intakt var det inte. Strypningarna satt fastpunktade vilket det inte gjorde på min dresel QK. Det enda min kompis tyckte var bättre med en borile var bakljuset och skylthållarn, dom behövde han inte röra.
Mvh:Finnen
Ps: Nästan så jag har lust att be honom montera bromswiren och ta ett kort :lol: såg för j*vla löjligt ut. :lol:
-
KAr en LTZ400 Motostar och bromsen var kopplad på samma vis. Dvs borrat hål i handtag/pedal och en wire emellan. Samt ett vasst fäste för wiren som rev sönder mina byxor. GRRR
Nu är det dock ett minne blott.
-
Jag ska köpa en vögreggad ATV inom kort. har kollat över olika ombyggnationer och följt diskussioner här m.m.
Det verkar som alla ombyggnationer (Paoletti, Dresel, Borile, Motostar m.m.) har sina för och nackdelar.
Jag har sett dessa 4 ombyggnationer och en mix av dem alla vore optimalt tycker jag.
Det värsta jag sett var då Motostar med sin "naken wire genom handtaget" variant. Såg sjukt B ut.
Dresels Abus lås är kanon samt att de är lätta att återställa med lampor och blinkers.
Den Paoletti jag sett hade de pop nitat fast framlyset på främre racket, inte så snyggt.
Kawasaki slår sig fär bröstet att de ska bli så jäkla bra, det hoppas jag verkligen då de tar rejält betalt. De byggs ju sannolikt av en av dessa "vanliga" ombyggare i Italien eller liknande så det återstår att se om det är värt 10 000 kr extra.
10 000 kr är ju 100 plattor öl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Var köper du öl ?????????
-
Jag vet, det är lite dyrt........ 8O :P
-
Hehehehe, :lol: :lol: :lol:
-
Tja !! jag kan bara säga att för mig har det funkat bra med Four by Four och min Borile KingQuad 700 :D :D . Alla värkar ha sina bra och dåliga moddningar på maskinerna oavsett märke.Det värkar skilja sig på vilken maskin man har valt Kawa,Yama,Suzka,osv och modell av respektive.
Kan bara säga att när jag ville byta min Goes 520 efter ca två veckor,
14 mil ringde Denada där jag köpte Hojjen Ja tjena vilket bemötande jag fick där då . Ringde flera Vi kan ta den som försäljnings uppdrag om du köper en ny Bla Bla.Four by Four hjälpte Iaf mig på den frånten,
Funride kunde inte matcha deras bud för tillfället men dom va Iaf possitiva
Thats it :D :D
-
Suttit å läst lite genom tråden nu...
har lite inlägg för att säga min mening.
dom flesta återförsäljarna av hojjar verkar någon gång ha fått ett klagomål,som tex just nu fourbyfour.
ja å polarna har varit runt på tex funride,denada.powerbike,fourbyfour.mm.mm
vi har testat dom flesta hojjarna för att vi inte visste vad vi ville ha.
ja kan säga både bu och bä om alla dessa å-f men det äa ju upp till mig själv hur ja e van att bli bemött,kommer ja spydig fram å frågar massa saker får ja spydiga svar tillbaka.
hur som haver är att vi köpte 4 st kvf750 -08 från fourbyfour så kallade sidimport från dresel,
det va inget elsystem som var klippt,det var snabbkontakter från orginal som var riktigt lätta att byta.
alla lampor å blinkers satt prydligt å lätt tillgängligt.
så i vårat fall så var det knappt något som skillde från "kawa" orginal.
man får vad man betalar för i å detta fall är ja nöjd.
så slutklämmen är tycker jag:
det är väl personligt bemötande från varje enskild åf som får bedömma tycker jag......
Tack för mig..
-
Four by four, är trevliga när man besöker dom, men jag hoppas dom är duktigare på att leverera kylskåp och diskmaskiner än delar till hjulingar.
Har beställt prylar för ett år sedan, en omkopplare till framljuset, efter jag åkt förbi ett par ggr och ringt ett par ggr så får man svaret att det är med vid nästa leverans, och jag frågade om dom skulle ha nummer till mig, så dom kunde ringa när prylarna kom hem, men det ville dom inte.... så min uppfattning är aldrig mer four by four.
Men däremot är denada bra att ha och göra med.