ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Droopfy skrivet 27 december 2007 kl. 20:20:25

Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: Droopfy skrivet 27 december 2007 kl. 20:20:25
Hejsan.

Min LTZ:a är tjurig när den är kall.

jag har plockat bort snorkel och locket till burken för mera genomströmning.
orginal avgassystem sitter fortfarande monterat, dock är det rensat på strypningar och pluggen längst bak.

för att kompensera med detta sitter ett 160 huvudmunstycke och 60 lågfart
blandningsskruven är utskruvad knappt 3 varv.

maskinen startar och går jättefint när den är kall.
varvar utan problem på tomgång också.

men såfort jag lägger i växel och ger lite gas så blurrar den och vill dö.

senast fick den stå och värma sig i 5-10 minuter innan jag skulle köra iväg. men samma problem då.

bråkar jag lite med den och kör en halv kilometer så svarar den jättefint på gaspådrag och går som ett skott.

dock känns det olustigt att behöva tvinga upp den i varv när jag åker iväg.
Någon som har en tanke om vad det kan vara för problem?

MVH//droopfy
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: klotsvenne skrivet 27 december 2007 kl. 20:47:23
...60 i lågfart är STORT....vanligast är runt 25-27.5....tändstiftet??..skit i förgasaren??..har den bara blivit så här plötsligt eller har du moddat nått??








  8)  8O  :lol:
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: Droopfy skrivet 27 december 2007 kl. 21:02:34
jag skall inte helt svära på lågfarten. jag är inte helt hundra på den. får ddubbelkolla den.

Tändstiftet är nytt. inga problem där.

problemet fanns redan när jag köpte hojen. då var inget gjort åt luftburken. men strypningarna i avgasystemet var borttagna.

upplever inte att problemet blivit större efter att jag öppnat burken.

vad är rekomenderad bestyckning med de moddningar jag gjort?

//droopfy
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: runken skrivet 27 december 2007 kl. 21:48:05
me tanke på dom få moddningar,tycker ja att du åker på tok för fett.kanske läge å börja om från början å sen sakta men säkert bestycka upp.
själv va inte ens i NÄRHETEN av din bestyckningar å ja åkte full-kittat på min z-400...
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: Droopfy skrivet 27 december 2007 kl. 23:14:43
Citat från: "runken"
me tanke på dom få moddningar,tycker ja att du åker på tok för fett.kanske läge å börja om från början å sen sakta men säkert bestycka upp.
själv va inte ens i NÄRHETEN av din bestyckningar å ja åkte full-kittat på min z-400...



syftar du på högfart, lågfart eller båda?
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: klotsvenne skrivet 27 december 2007 kl. 23:15:44
kolla så att inte choken ligger på.....min låg på o den blöddrade lite....och öppnar man luftburken..tar bort locket.. och inte bestyckar om den går den typ sk@tdåligt....160 main 25-27.5 i pilot...o 2-5-3 varv ut på luftskruven...ska funka bra.....kan ju va sk@t i förgasaren typ...osv.... 8O  8)  :lol:
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: Mekken skrivet 29 december 2007 kl. 00:37:44
Det munstycket som är 60 är startmunstycket! Lågfart är det pyttelilla...
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: Droopfy skrivet 29 december 2007 kl. 20:55:49
Citat från: "Mekken"
Det munstycket som är 60 är startmunstycket! Lågfart är det pyttelilla...


aj fan. då är det jag som tabbat mig.

hur påverkas gången när man byter startmunstycke?
Titel: Tjurig LTZ:a
Skrivet av: Mekken skrivet 14 mars 2008 kl. 21:45:17
Bra fråga faktiskt! Nån som vet?

Tror lösningen på ditt problem är att shimsa upp nålen en millimeter eller 2 med hjälp av en liten bricka som du lägger under den som sitter orginal..

Justera sen in blandskruven precis som vanligt.