ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: tldpredator skrivet 23 december 2007 kl. 12:55:52

Titel: vad göra med ltr 450 inför is bana?
Skrivet av: tldpredator skrivet 23 december 2007 kl. 12:55:52
vilka moddningar skall man göra på drevning för att få den optimal för isbana? skall man sänka?
Titel: vad göra med ltr 450 inför is bana?
Skrivet av: Orre skrivet 31 december 2007 kl. 06:18:13
Det finns många sätt att få din maskin redo för isbanan! Här får du några knep.

- Att köra sänkt fram och bak är en fördel då du får ner quaden i backen och kan ta ut kurvorna som man ska! Det är verkligen och rekomendera!

- Att bestycka upp maskinen lite om du inte redan gjort det inför vintern, för som alla vet kall luft innehåller mer syre, mer syre = motorn får mindre bensin.

- Handskydd (musöron) stora skydd man sätter över hantagen för att slippa ha största handskarna, för stora handskar kan vara klumpigt att gasa bromsa och koppla med.

Bild på min gamla hoj med musöron.

(http://www.mypix.se/img_preview/1_13_719287_575_422_0_0_0.jpg)



- Vissa säger att luftfilter inte behövs på isbanan, och det är rätt! men då måste man ställa in sin maskin efter det så det är absolut ingen nödvändighet.

- Däckstryck är viktigt att testa sig fram på vilket du åker bekvämast på!

- Dreva upp maskinen! Att sitta och tokvarva på en isbana är inte roligt, kolla vad som passar din maskin bäst! Jag vet inte riktigt hur mycket man ska dreva upp en predator!

- Att bredda maskinen kan också vara en fördel, ett par spacerplattor kan göra din körning bekvämare.

Om du har något mer är det bara fråga :)

Mvh Orre