ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: lassen skrivet 20 december 2007 kl. 18:54:37
-
hallå jag går i köpar funderingar på en sådan någon som vet något om den .. har en dinli nu men jag vill ha mer power =) sen tillåter nog ekonomin det nu=)?? nån som kan ris och rosa ????
-
den går inte att köra när det har regnat,,,e det enda jag har hört,pågrund av att luftfiltret sitter vid framhjulet
-
Hur kan man vilja ha mer power än du har nu :)
Fan kunnde inte låta bli
-
ganska värdelös quad att ha om man bor i sverige då :wink:
den går inte att köra när det har regnat
-
flytta luftfiltret då....
-
Hur kan man vilja ha mer power än du har nu :)
Fan kunnde inte låta bli
ha ha ja du.. det e de där med turbo och 76 hästar som lockar det e något magiskt :P :P
-
flytta luftfiltret då....
ja de måste man ju för fan kunna flytta ??? eller kanske det blir tryckfall när den får längre att suga luften?? nej jag får ringa dom i morron och höra med dom=) är sugen som faaaan
-
Asså jag vet ifan men jag fattar inte vad man ska med 72 pållar på en atv.
Blir fan mer eller mindra livsfarligt
Off topic sorry
-
Hur kan man vilja ha mer power än du har nu :)
Fan kunnde inte låta bli
ha ha ja du.. det e de där med turbo och 76 hästar som lockar det e något magiskt :P :P
Vad jag förstått så är det FRÅN 74 häst... sen kan man ju höja trycket, beroende på hur rädd man är om enstånkan... men har hört om dem med 110 häst.
Inget jag har papper på dock.
-
Asså jag vet ifan men jag fattar inte vad man ska med 72 pållar på en atv.
Blir fan mer eller mindra livsfarligt
Off topic sorry
Håller med, helt onödigt men jag skulle vilja ha minst 100 kusar :lol:
-
Måste ju gå att montera över ett skvättskydd.
-
Är den reggad med turbo och intercooler? I så fall är det väl inga större problem. Om den däremot INTE är reggad med den utrustningen måste du plocka bort inför besiktningen. Det kan ju vara lite struligt med annat rör, luftfilter placerat under sadeln mm.
Sedan är det den uppenbara synliga installationen som skvallrar om att den passerat 20 Hk för länge sedan.
Annars tycker jag att den är jävligt cool och det är inte fel med lite turbotjatter vid växling!
-
Kolla på en eatv istället. De är byggda för att gå bra och inte bara tok skrämda. Sedan har jag läst att det finns en override knapp på eatv. Som tar bort alla strypningar. Vilket gör att om du blir stoppad är det bara att "trycka i" strypningen igen. Och du har en laglig hoj..
-
med tanke på hur snabbt din dinli går så kommer du nog bli besviken :(
håller med stene köp en E-atv 950 istället eller en königsegg dom är rätt snabba
-
köp en E-atv 950
(http://www.bzbagen.se/ena4wheelers/atvcenter/eatv.jpg)
-
ringde dahlbäck idag och dom lovade 180kmh medrätt drevning =) sen var det inga problev att köra i regn heller sa dom så=)
-
coolt :D
men jag kan inte fatta varför köpa en quad som enbart är byggd för asfalt :roll:
jag menar det roligaste som finns är ju att ta ut quaden på crossbanan 8)
-
ringde dahlbäck idag och dom lovade 180kmh medrätt drevning =) sen var det inga problev att köra i regn heller sa dom så=)
Eatv gör 185... med orginal drevning. Så med "rätt drevning" kanske den gör lite till.
Här är specen:
http://www.eatv.de/engl/extreme950sm-technische-daten.html
-
Är det bara jag som anser att Eatv:n är ful som stryk?
Visst, utseendet spelar ingen roll, insidan räknas, mm, mm, mm...
:oops:
Går den att få reggad?
En Raptor med turbo är knappast väglegal, men med en skylt så ser det ju iaf bätte ut än en Eatv utan skylt.
När man snackar leksaker på denna nivån, så bör man nog lämna hjärnan utanför, och låta hjärtat bestämma!
...annars ångrar man sig garanterat.
:wink:
-
Yakahosu e ju fin som få... synd bara att dom inte fås vägreggade i Finland :cry: :cry:
-
jo ioch för sig så e ju e-atvn en snabb maskin men den kostar ju också 50000 tusen mer och väger 50kg mer så=( och sen e ju yakahuson så jävla grann i mina ögon iallafall :D :D
-
Respirator kan man inte leva utan :lol: klart du ska ha en yakahosu!!
-
coolt :D
men jag kan inte fatta varför köpa en quad som enbart är byggd för asfalt :roll:
jag menar det roligaste som finns är ju att ta ut quaden på crossbanan 8)
Jag kan nästan lova att filtret kommer att dra in en jädra massa vatten och då kommer motorn att dööö ...
Jag har pillat endel med bilar osv, Hade en Evi IV med 450hk, filtret i fram och den dog så fort jag närmade mig en vattenpöl ..
-
coolt :D
men jag kan inte fatta varför köpa en quad som enbart är byggd för asfalt :roll:
jag menar det roligaste som finns är ju att ta ut quaden på crossbanan 8)
Jag kan nästan lova att filtret kommer att dra in en jädra massa vatten och då kommer motorn att dööö ...
Jag har pillat endel med bilar osv, Hade en Evi IV med 450hk, filtret i fram och den dog så fort jag närmade mig en vattenpöl ..
-
Halloj! Om du är intresserad så står det 2st TURBO i Södertälje hos Four by Four så kan nog hjälpa dig med diverse frågor.MadMike Du kan ju kolla med Bad Toys.Fi Finland dom hade en utställd på mässan.
-
Halloj! Om du är intresserad så står det 2st TURBO i Södertälje hos Four by Four så kan nog hjälpa dig med diverse frågor.MadMike Du kan ju kolla med Bad Toys.Fi Finland dom hade en utställd på mässan.
Stämmer! Vi har våra 2 som står och glänser + lite annat godis :)
Och Mkt riktigt så går den att köpa reggad av Bad Toys i Finland. (dock ej väglaglig med turbokittet på då den inte är intypad med detta *gäller hela europa*)
Beträffande eatv:s strypning så monterar även vi på en elektronisk strypning på turbohojarna, som du vid strypt läge måste "slå in" en kod via tändn. låset för att få den ostrypt.
Kan även tillägga att det går alldeles utmärkt att köra i regn och snö, och det är inget tvång att ha den i gat-utförande! Vi skräddarsyr hojen efter kundens önskemål. :wink:
/Tommy
Four by Four (http://www.fourbyfour.se)
-
Är det bara jag som anser att Eatv:n är ful som stryk?
nej jag håller med. precis lika ful som Banshee :) den fronten tål jag verkligen inte :(