ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Mr2t skrivet 29 september 2005 kl. 16:43:22
-
Jag står just nu i valet och kvalet på grund av att jag inte vet om jag ska idiotförklara mej själv eller om jag verkligen ska slänga ut så mycket pengar som en Yamaha Yfz 450 kostar. Den är visserligen Gatreggad och så, säkert en skitrolig maskin. Jag har inte ens provat en 450, men jag har blivit beviljad ett Mc-lån på banken, så jag kan slå till så fort jag bara bestämt mej. Har funderat på detta ganska länge nu, men jag har slut på för&mot argument. Kan ni inte hjälpa mej att ösa på med för och nackdelar med detta köpet!?
-
köööp det absulut bästa du kan köpa! det enda negativa är väll priset lr?
-
köööp det absulut bästa du kan köpa! det enda negativa är väll priset lr?
Det där var ju inte mycket till varken för eller nackdel. Bästa jag kan köpa är isåfall en nyare kombi eller bra bruksbil. Men jag står med en astrimmad Toyota Mr2 som sommar/tävlingbil och en trampcykel som bruksfordon *garvar*
-
den måste vara reggad eller? för annars kan du ju importera ganska billig YFZ 450. men för att ge lite för och nackdelar, hmm, ja, jag tycker ju 2005:an LE är riktigt snygg, sen så är det ju lite bättre ergonomi på 2006:an. annars är säkert Dinli bra. aldrig sett eller kört dock så jag vet inte. Polaris Predator funkade riktigt bra i crossbanan så den är skön det vet jag. ohwell.
-
Vad skulle nackdelarna vara?
Möjligen en grinig kärring som hellre vill ha trim till symaskinen......
-
outland, ja typ. nej jag tycker du ska slå till! :)
men inte på YFM utan YFZ. ;)
-
Den måste vara gatreggad, och allra allra helst för två. Annars hade jag haft en begganad på väg hir från usa för en betydligt mindre slant. Dom är ju snordyra i sverige gatreggade. Sambon blir fett besviken om det inte finns möjlighet för henne att åka med mej om jag nu ska köpa en så dyr lekasak, vilket det faktiskt är. Är det någon som kan komma med lite mer konstruktiv kritik nu istället och verkligen tala om för och nackdelar? =)
-
Ja, de som kan nått om gatreggade, kliv fram. Jag har ingen, så jag vet knappt nått.
Ang 2 personer på Quaden är dock nog ganska vanligt tror jag. De flesta får man väl ha en passagere med?
-
Det ÄR en fin maskin, Yamaha har ju ett grundmurat rykte för sina quadar. den har från början en vassare fjärding än Raptor 700. Den finns i tätstriden i tävlingarna jämt.
Jag har ingen själv men alla testerna som jag läst så har den ju fått toppbetyg. Som -06:a har den ju fått massor med uppgraderingar också.
Personligen så gillar jag den och det finns massor av options....
Dock ganska dyr....
Någon annan kanske vet mer?
-
Hej,
Har hört att det kan variera från en ÅF till en annan, hur dom är reggat dom! Låter kanske lite knepigt, men den info:n fick jag när det gällde en Raptor 660. Som sagt, är inte hundra på att han har rätt, men det kan vara värt att kolla upp!
-
Jo, det vet jag, men jag vet inte om det exet som jag är intresserad av är reggat för två, är det inte de så¨går det nog bort och siktet ställs in på Raptor istället.
-
Jag står just nu i valet och kvalet på grund av att jag inte vet om jag ska idiotförklara mej själv eller om jag verkligen ska slänga ut så mycket pengar som en Yamaha Yfz 450 kostar. Den är visserligen Gatreggad och så, säkert en skitrolig maskin. Jag har inte ens provat en 450, men jag har blivit beviljad ett Mc-lån på banken, så jag kan slå till så fort jag bara bestämt mej. Har funderat på detta ganska länge nu, men jag har slut på för&mot argument. Kan ni inte hjälpa mej att ösa på med för och nackdelar med detta köpet!?
Är du inte längre nervös att köpa quad som inte är importerad av general agenten?
Jag har själv ingen erfarenhet av yfz 450 men den verkar ju ha både grym prestanda och ett riktigt gott utseende
-
Helt lugn och säker kan man ju aldrig vara, men så mycket som jag har läst och studerat import, urkundsförfalskning och laglig äganderätt så är jag inte så osäker längre. Vad den heter i Regbeviset spelar mindre roll men man lär ju så länge man lever. Det enda som jag saknar rakt av är back isåfall.
-
Mr2t
satsa på en 2006 den har en del saker mot -05 som har uppgraderats .
-
Det är en -06 det blir isåfall, gul och svart. Men 700an är lockande pga backen som 450in saknar, och att den är snällare att åka långt på. ÅF skulle ringa upp mej idag, men det gjorde han aldrig, vilket gör mej lite skeptisk att handla av. Kan man inte hålla vad man lovar på det stadiet så lär dom ju inte hjälpa en särksillt mycket framöver heller =o/
-
Jag har inte back på min smc, man lär sig leva utan, och har du aldrig haft någon är det ju inga problem, speciellt som den maskinen väger ca 150 kg. Back hade inte avgjort mitt köp, mer som en bonus....
Om du inte visste har du min röst :wink:
Det är en dräpare enligt allt och alla !
-
Om du kommer köra mest väg samt många mil så hade nog jag satsat på en 700r då jag är lite tveksam till om hårt trimmade maskiner (450) inte kräver renoveringar väl ofta som följd av effekt uttaget.
Någon som vet vad service intervallerna (olje/filter byte) är på 450 vs 700 ?
Det verkar som 700 duger för en längre dagsetapp :twisted:
http://www.eatmydirt.com.au//articles/1412
-
Som sagt, ÅF jag pratade med ringde aldrig upp mej igår som lovat, då vi skulle prata om hur och när jag skulle skriva på kontraktet. Finns det inte mer intresse än så att sälja så får jag väl köpa en någon annanstans, och det är svårt eftersom det är tunnsått med YFZ, men 700an finns på fler ställen. Jag antar att YFZ 450 delar motor med YZF 450 offroad/enduro http://www.blocket.se/view/5904745.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0 ser iallafall identiska ut, och dom håller ju bra trots det stora effektuttaget. =)
-
Mr2t: antagligen har du redan sett denna
http://www.blocket.se/view/6102878.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&city=0
men men
hade jag haft pengarna så....
-
hade jag haft pengarna så....
Så skulle du inte köpt det skabbmonstret. Den är sliten som f-n och är inte gatreggad. Har varit och tittat på den men skulle aldrig få för mej att betala dom pengarna för den. =o)
-
hade jag haft pengarna så....
Så skulle du inte köpt det skabbmonstret. Den är sliten som f-n och är inte gatreggad. Har varit och tittat på den men skulle aldrig få för mej att betala dom pengarna för den. =o)
Såg inte så ut på bilderna men du har sett den i verkligheten så jag får lita på dig då. :(
Men räcker det inte med terängregg för att få köras på vägen? eller jag är ute o cyklar?
-
Vi var där flera stycken, som hänger här på forumet och all håller nog med mej. Nej, det räcker inte med terräng reggat. Ladda hem broscyren och läs =)
http://www.vv.se/filer/5241/fyrhjulingar.pdf
-
Vi var där flera stycken, som hänger här på forumet och all håller nog med mej. Nej, det räcker inte med terräng reggat. Ladda hem broscyren och läs =)
http://www.vv.se/filer/5241/fyrhjulingar.pdf
de e så mycket regler i dagens sverige
nu börjar parlamentet för er som har missat de
go natt