ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: peter1500 skrivet 7 december 2007 kl. 09:24:37
-
funride.se är exklusiv återförsäljare i Scandinavien för Copperhead® CDI.
[/color]Världens mest avancerade och byggbara CDI.
Användarna av denna produkt är ense, detta är det mest prisvärda effekthöjande tillbehör som finns på marknaden idag.
Visste du att tillverkarna stryper ner sina maskiner för att de ska bli mer tama och lätt hanterade?
Copperhead® finns till:
Suzuki King Quad 700 EFI 2005+
Suzuki Twin Peaks 700 2004+
Arctic Cat 700 EFI 2006+
Arctic Cat 650 V-Twin 2004+
Yamaha Grizzly 660 2002+
Kawasaki Brute Force 650i/750i 2005-2007
Kawasaki 700 V-Force 2004+
Kawasaki BF/KVF/Prairie 650 and 700 2003+
se länk
http://funride.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=1395&cat=362
-
Finns det någon som köper den nya cdi-boxen och har den
Gammla modellen av trimmbox till salu säg till så är jag intresserad av den
Nesse
-
Finns det någon som köper den nya cdi-boxen och har den
Gammla modellen av trimmbox till salu säg till så är jag intresserad av den
Nesse
Problemet är att du måste ha en adapter till din om den ska passa rakt på.
Om du inte får tag i en gammal box där du får klippa och klistra eftersom det inte är färdiga kontakter.
Peter ska du motera en copperhead på din?
-
Vad tror du? :lol:
-
Jag tror att den i stort sätt redan sitter där :lol: :lol: :lol:
-
Det låter lockande. Hur mycket effekt ger denna sak, är det någon som bromsat
-
Hej
Gå in på Suzuki forumet på www.nyrocatv.com där finns allt du behöver veta om denna styrenhet.
-
ho ho, ja billigt var det ju inte. 4 loppor. Undrar hur många kr/hk det faktiskt blir med en sån där.
-
konstigt att ingen har bromsat effekten over there
-
Jag har beställt den till min hojj,
Ang, bromsning.
Har jag hört att hojjarna tar rätt mycket stryk av att bromsa dom, tror det kan vara en anledning till att man inte har gjort det.
-
Ska bli jäkligt intressant att se vad denna kan åstakomma :lol: :lol:
-
Definitivt inte värd pengarna det är jag övertygad om.
Man kan inte få någon nämnvärd effektökning genom att mappa om en sugmotor, det lär till mycket mer än så.
Men 1000kr/hk brukar man säja när man trimmar sugmotorer, så en 4 hk till då med denna "revolutionerande" produkt.
-
Pallar inte en motor att bromsas lär den ju inte vara konstruerad att brukas flera år .. låter konstigt
-
Pallar inte en motor att bromsas lär den ju inte vara konstruerad att brukas flera år .. låter konstigt
Klart den pallar att bromsas, och tillverkaren av denna styrbox lär väl ha bromsat olika maskiner ett otal gånger under tillverkningens gång.
Annars så blir jag verkligen orolig över deras seriositet.
Dom har väl ändå inte mappat på gehör heller får man hoppas.
-
Klart att en motor pallar att bli bromasad, jag sa bara att jag hört att dom tar stryk när man gör det.
gurra-g
"Definitivt inte värd pengarna det är jag övertygad om.
Man kan inte få någon nämnvärd effektökning genom att mappa om en sugmotor, det lär till mycket mer än så.
Men 1000kr/hk brukar man säja när man trimmar sugmotorer, så en 4 hk till då med denna "revolutionerande" produkt."
Brukar man inte räkna så när man ska trimma bilar? eller gäller det hojjar oxå?
-
Styrenheten tar bort alla strypningar som finns i lågfartsområdet från fabrik är den strypt upp till 10km/h. Jänkarna kallar det (low end lag).
Det fina är att med hjälp av en laptop så kan man ställa in mappningarna själv tuna så mycket du vill . för om du köper dom nu så är dom säkert bara inställda för 91 oktans bränsle som dom använder i US.
Du tar även bort spärren som är på backen och med difflock i.
Kompleterar du även med en lambdasond så kan du säkert tuna in
lite mer moment hk är man inte så intresserad av behövs bara för att öka toppfarten.
Det finns mycket du kan göra med denna styrenhet bara flascha om så
funkar den i en annan maskin.
Sen om den ger så mycket att det är värt pengarna det får din
plånbok styra kanske tomten kommer med en.
Orren
-
Här kan ni läsa en utvärdering av styrenheten
http://atvfrontier.com/Forums/viewtopic/t=28159.html
Orren
-
Styrenheten tar bort alla strypningar som finns i lågfartsområdet från fabrik är den strypt upp till 10km/h. Jänkarna kallar det (low end lag).
Det fina är att med hjälp av en laptop så kan man ställa in mappningarna själv tuna så mycket du vill . för om du köper dom nu så är dom säkert bara inställda för 91 oktans bränsle som dom använder i US.
Du tar även bort spärren som är på backen och med difflock i.
Kompleterar du även med en lambdasond så kan du säkert tuna in
lite mer moment hk är man inte så intresserad av behövs bara för att öka toppfarten.
Det finns mycket du kan göra med denna styrenhet bara flascha om så
funkar den i en annan maskin.
Sen om den ger så mycket att det är värt pengarna det får din
plånbok styra kanske tomten kommer med en.
Orren
Det roliga är ju att om du köper 91 oktanig US soppa så ska du se att den är bättre än Sveriges 98 :wink:
-
Ja det är det jag menar, normalanvändaren av en 750 brutte ligger knappast och fiskör, en kawasakimotor lär ju definitivt klara av att bromsas gång på gång utan att slita någon nämnvärt på delarna.
Så det är konstigt att inga konkreta siffror finns att ta del av från tillverkaren t.ex.
Är väl till att vänta på användare som testar sina egna maskiner antar jag
-
Jag har beställt en till min brutte, den komer om några dagar och jag återkommer gärna med resultat
-
Jag har beställt en till min brutte, den komer om några dagar och jag återkommer gärna med resultat
Passar dom Bruteforce 2008:a?
-
Jag har beställt en till min brutte, den komer om några dagar och jag återkommer gärna med resultat
Mycket trevligt, väntar spänt på en utförlig upplevelseberättelse :)
-
Hur går det :twisted: :twisted:
-
komigen nu da berätta,vi vill höra & se,,,, :twisted: :twisted: :twisted:
-
Jag har beställt en till min brutte, den komer om några dagar och jag återkommer gärna med resultat
Passar dom Bruteforce 2008:a?
Jag vet inte om dom passar, kolla med funride.se
-
Kingquaden ska tydligen gå som bara f*n, dom har fått på den nya cdi:n på deras demo. Under morgondagen är det dax för brutten
-
Nu har jag testat Copperhead® CDI. på min brutte, och det jag kan säga att den går som f**n och lite till,. :lol:
-
Finns det någon som köper den nya cdi-boxen och har den
Gammla modellen av trimmbox till salu säg till så är jag intresserad av den
Nesse
Jag har en nu, PM:a mig så får du mitt nummer. :lol:
-
vad var det som vart bättre botten, mitten, toppen.
vad kör ni med för munstycken i förgasarna.
-
Tycker att den blir bättre överlag, kolla med fredde ang det :lol: :lol:
Ingen meck med munstycken och andra grejjer, bara att plugga i. Tror funride.se har sålt iväg 4 eller 5 stycken nu. :wink:
-
Då kanske jag snart oxå kan åka på bakhjulen :D :D :D :D :D
ÄNTLIGEN :P :P :P
Nesse
-
Peter grannen kommer troligen förbi dej i morgon :D
Nesse
-
pratade med fredde nyss och hans komentar var. hysterisk :lol: :lol:
-
Hur funkar den här manicken? Ligger det en färdig kurva eller kan man som jag läste på flera ställen i tråden mappa själv? Om ni gör det så var försiktiga.. Lätt hänt att man backar tändningen för mkt och får spikningar med hål i kolven/motorras som följd..
Alltid kul att trimma men tänk på att motorer (oftast) har tändningen bra ställd från början, det vill säga med marginal om det skulle gå snett på något sätt.. Kan säkert höja på tändningen en aning men då minskar du på marginalerna.. 2,3-4 grader. Mer hade inte jag vågat ändra.. Bara ett tips ;) Mvh C.S
-
som jag förstod det så var det en helt ny ecu, så man plockar bort original och sätter dit en annan.
Sen har dom väl kört med denna i usa i minst ett år, den som kommer hit nu är väl generation 2 som ska vara vattentät vilket inte den första var.
-
"Nesse" Din granne är välkommen :lol:
-
pratade med fredde nyss och hans komentar var. hysterisk :lol: :lol:
Ja minst sagt :lol:
-
Jag har beställt en till min brutte, den komer om några dagar och jag återkommer gärna med resultat
Passar dom Bruteforce 2008:a?
Nope.
Skickade ett mail:
Hi
Does your Kawasaki CDI fit and work with the new Kawasaki 750 Brute Force 2008 with EFI?
Svaret blev:
Hi XX
It currently does not, but we do plan on developing one for it in the near future.
Lyle
-
Nu är det nära Peter han kommer i kväll vid 23,00 så nu skall
det bytas i natt..
Kruxet är bara att vi har glöggafton i kväll med ett par kompisar..
Man kan väl inte koppla fel för då skiter det sig säkert i natt :o :o
Nesse
-
nu SKALL DET KOPPLAS :D :D
MEN DET VET I F-N OM JAG VÅGAR PROVA I NATT :roll:
MEN gott folk glöggen var både stark och god :D :D :D :D
Nesse
-
Blir det någe bakhjul nesse?? :lol:
-
Tyvärr har jag inte lyckats än !! Varför ??
Känns nästan som det släpper på remmen eller på asfalten.(grova däck)
Men skall se om jag kan ut nu efter julafton och testa med bättre underlag istället för asfalt så det greppar lite
Får väl köpa lite HÖGOKTANIG soppa annars o se om det hjälper. :D
Det blir åka av den 29 då får vi testa lite hårdare :wink: :wink:
Nesse
-
nu har jag med en copperhead :D :D :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted:
-
nu har jag med en copperhead :D :D :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted:
Fan nu blir man ju sugen på det oxå.
Beskriv nu exakt hur du upplevde förändringen, karaktär, prestanda, något negativt?
-
nu har jag med en copperhead :D :D :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted:
Och en tröja :lol:
-
nu har jag med en copperhead :D :D :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted:
Fan nu blir man ju sugen på det oxå.
Beskriv nu exakt hur du upplevde förändringen, karaktär, prestanda, något negativt?
Jag provade bara lite snabbt innan jag rev hojen för snorkelmontering, men nu ska den monteras ihop och sen kommer det en utvärdering.
men den kändes rapp :D
nu har jag med en copperhead :D :D :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted:
Och en tröja :lol:
jajemen :lol: :lol: den la jag i kassaskåpet :D
-
jaha då ska jag försöka ge en liten utvärdering av copperhead VDI, hmmm vet inte vad jag ska skriva förutom HELT UNDERBAR så sjukt kul nu.
Den går som ett skållat..... bakhjulen hela tiden :twisted: :twisted:
På lågen blev den helt hysterisk.
Ingen bra utvärdering men sammanfattningen blev,,,hysteriskt kul :lol: :lol:
Men det man kan säga också är att den går hur rent som helst inga misständningar och då har jag snorkelkitt på också.
-
Så nu blir det till att doppa hojjen i plurret, se till att fota det :lol:
-
jag ska se till att det blir dokumenterat om det bilr åkning utan er :lol: :lol:
-
Kan det verkligen bli sån skillnad?
Någon som provat på KFX 700?
-
Är de bara jag som har problem med min när jag kör i vatten?
När de blir för djupt, eller stänker väldigt mycket så går den bara på 1 cylinder.
Hittade en tråd i ett USA forum där dom förklarade att de berodde på att VDIn skickade ut starkare impulser till tändspolarna än orginal, vilket gör att gnistan hoppar igenom isoleringen på tändkabeln ut i vattnet istället för att följa ledningen ner till tändstifet (nåt i den stilen va de iaf).
Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.
Har ni bara pluggat in VDIn eller har ni bytt något annat...tändkablarna tex?
-
Kan det verkligen bli sån skillnad?
Någon som provat på KFX 700?
Nej jag sitter här och ljuger 8O
Jag ska se om jag kan filma lite efter nyår, så får du se lite hur rapp den har blivit.
-
Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.
På kawieriders så pratar dom om att tändhattarna är det största problemet när man får misständning.... ska tydligen gå att köpa msd eller ngk tändhattar utan motstånd i som passar direkt....
-
Är de bara jag som har problem med min när jag kör i vatten?
När de blir för djupt, eller stänker väldigt mycket så går den bara på 1 cylinder.
Hittade en tråd i ett USA forum där dom förklarade att de berodde på att VDIn skickade ut starkare impulser till tändspolarna än orginal, vilket gör att gnistan hoppar igenom isoleringen på tändkabeln ut i vattnet istället för att följa ledningen ner till tändstifet (nåt i den stilen va de iaf).
Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.
Har ni bara pluggat in VDIn eller har ni bytt något annat...tändkablarna tex?
Jag hade samma problem, men min gick inte alls då det blev lite för djupt (ca 2 meter) :lol: :lol:
-
Tack för förklaringen, hade hoppats på en inte fullt så positiv upplevelse, nu
måste man ju köpa den oxå. tusenlapparna är väldigt flygbenägna :D
-
Tack för förklaringen, hade hoppats på en inte fullt så positiv upplevelse, nu
måste man ju köpa den oxå. tusenlapparna är väldigt flygbenägna :D
Hjulingen verkar vilja bli det oxå efter monteringen (flygbenägen) :lol: :lol:
-
Är de bara jag som har problem med min när jag kör i vatten?
När de blir för djupt, eller stänker väldigt mycket så går den bara på 1 cylinder.
Hittade en tråd i ett USA forum där dom förklarade att de berodde på att VDIn skickade ut starkare impulser till tändspolarna än orginal, vilket gör att gnistan hoppar igenom isoleringen på tändkabeln ut i vattnet istället för att följa ledningen ner till tändstifet (nåt i den stilen va de iaf).
Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.
Har ni bara pluggat in VDIn eller har ni bytt något annat...tändkablarna tex?
Jag har inte badat med min än men jag hoppas detta inte blir ett problem :evil:
-
Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.
På kawieriders så pratar dom om att tändhattarna är det största problemet när man får misständning.... ska tydligen gå att köpa msd eller ngk tändhattar utan motstånd i som passar direkt....
Ok, är tändhattar "universal" eller måste man ha någon speciell?
-
Jag fick tips om att isolera tändspolarna bättre med silikon, men de vart ingen större skillnad.
På kawieriders så pratar dom om att tändhattarna är det största problemet när man får misständning.... ska tydligen gå att köpa msd eller ngk tändhattar utan motstånd i som passar direkt....
Ok, är tändhattar "universal" eller måste man ha någon speciell?